چگونه تعریف یک هدف برند می تواند اعتماد مصرف کننده را ایجاد کند

در چارچوب خود، محققان همچنین شش تعدیل‌کننده را شناسایی می‌کنند که برندها باید برای هدفشان به نفع رفاه مصرف‌کننده دست یابند: اعتماد مصرف‌کننده، اصالت برند، اعتبار برند، تعهد به هدف، تطابق ارزش مصرف‌کننده، و نزدیکی به هدف.

اولین بار در 2 مه 2023 منتشر شد دانش@وارتون.

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/customer-care-article/how-defining-brand-purpose-can-build-consumer-trust-062123.html

تعریف هدف برند می‌تواند مشکل باشد، زیرا بیانیه‌های ماموریت اکثر شرکت‌ها با تاکید بر سود یا تعهد به کارمندان یا ساخت بهترین محصول با بهترین قیمت، درونی است. اما هدف برند بسیار فراتر از آن است. درست مانند هدف انسان، آرزویی است. به دنبال برقراری ارتباط مردم با یکدیگر، جوامع آنها و جهان بزرگتر است. به طور خلاصه، هدف برند باید باعث شود مشتریان احساس شادی، رضایت و همسویی با اهداف شخصی خود داشته باشند.

هر برندی می داند که باید هدفی را بیان کند. من فکر می‌کنم آنچه این ناظران پیشنهاد می‌کنند این است که اگر آن را می‌گویید، باید واقعاً آن را ارائه کنید.» نوشتن یک هدف آسان است، اما تحقق آن دشوار است. بسیاری از سازمان‌ها هستند که فقط به مدیر ارشد اجرایی خود می‌گویند: «هی، ما به یک هدف نیاز داریم. باید در وب سایت ما برود. بررسی کنید، ما آن را انجام دادیم.»

مورنینگ استار می‌گوید: «بسیاری از ادبیات در مورد هدف برند در مورد ارزش (برای برندها) و اینکه چقدر می‌تواند به نفع شما باشد صحبت کرده است، که می‌تواند برای شرکت‌ها توجه بزرگی باشد. اما وقتی در مورد هدفی صحبت می‌کنید که قرار است گسترده‌تر باشد، فراتر از سودآوری یک برند است.»

ویلیامز گفت که او بیش از همه به آخرین میانجی، یعنی احساسات تمجید کننده علاقه مند است، که پاسخ های احساسی است که از مشاهده برتری در دیگران ناشی می شود. آنها می توانند شامل احساس قدردانی، تحسین و الهام باشند. او می‌گوید که بیشتر برندها روی طیف محدودی از احساسات تمرکز می‌کنند و اغلب به دنبال شگفت‌زده کردن یا خوشحال کردن مصرف‌کنندگان هستند. اما مارک‌ها می‌توانند وفاداری و تعامل مصرف‌کننده را با کشف نحوه استفاده از این احساسات تحسین‌کننده دیگر افزایش دهند.

فینک، که بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان را رهبری می کند، می نویسد: «برای مدیران عامل هرگز ضروری نبود که صدایی ثابت، هدفی روشن، استراتژی منسجم و دیدگاهی بلندمدت داشته باشند. “هدف شرکت شما ستاره شمالی آن در این محیط پرآشوب است.”

مراقبت از مشتری

چگونه تعریف یک هدف برند می تواند اعتماد مصرف کننده را ایجاد کند

نگاهی فراتر از سود و ارتباط

«این ایده که برندها واقعاً می‌توانند توانایی ارائه رفاه به مصرف‌کنندگان را داشته باشند، زمینه‌ای است که فرصت‌های خوبی دارد.»
-پتی ویلیامز

قرار دادن پارامترها در اطراف هدف برند

ویلیامز، که معاون آموزش اجرایی وارتون نیز هست، می‌گوید: «وقتی شخصی مانند لری فینک می‌آید و می‌گوید که هدف برند باید ستاره شمالی شما باشد، این با مسئولیت اجتماعی متفاوت است. او می گوید که این هدف باید در مرکز استراتژی شما قرار گیرد. این فقط انجام دادن کارهای خوب در کنار هم نیست.»

ویلیامز می‌گوید: «این ایده که برندها ممکن است واقعاً توانایی ارائه رفاه به مصرف‌کنندگان را داشته باشند، زمینه‌ای است که فرصت‌های خوبی دارد. “این فرصت برای برندها وجود دارد که با این تمایل برای اهداف انسانی با مشتریان خود، برای رفاه با مشتریان خود صحبت کنند، و من فکر می کنم غنا و قدرتی در آن وجود دارد.”

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

این چارچوب مملو از سؤالات تحریک آمیز است که برای تحریک تحقیقات بیشتر توسط سایر محققانی که می خواهند موضوع را بررسی کنند طراحی شده است. اما برای مدیران و بازاریابانی که می خواهند هدف برند خود را ایجاد یا اصلاح کنند نیز مفید است.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

کاغذ، “مفهوم سازی هدف برند و در نظر گرفتن پیامدهای آن برای رفاه Eudaimonic مصرف کننده” ظاهر می شود در مجله روانشناسی مصرف کننده. نویسندگان مشترک کاندیدای دکترای وارتون هستند اندرو مورنینگ استار، و جنیفر ادسون اسکالاس، استاد بازاریابی و دانشیار برنامه های دانشگاهی در دانشکده مدیریت تحصیلات تکمیلی اوون دانشگاه واندربیلت.

این چارچوب شامل چندین «واسطه مصرف‌کننده محور» است که از طریق آنها برندها می‌توانند بر رفاه مصرف‌کننده تأثیر بگذارند: تحریک هدف مصرف‌کنندگان در زندگی، معنای شخصی و احساس اهمیت آنها، و پذیرش خود. همچنین ممکن است با تقویت روابط مثبت، و با تمجید از احساسات دیگر که با مشاهده هدف برند برانگیخته می شود، رفاه را افزایش دهد.

در مقاله خود، محققان از CSR دوری می‌کنند و به شدت از تحقیقات در مورد اهداف انسانی استفاده می‌کنند. آنها بررسی می کنند که چگونه می توان از آن برای تعریف هدف برند استفاده کرد و راه هایی را پیشنهاد می کند که از طریق آنها برندها می توانند رفاه مصرف کننده را از طریق کمک به مصرف کنندگان در یافتن هدف و معنای زندگی خود افزایش دهند.

تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1392 – 12:01

او می‌گوید: «وقتی احساس تعالی اخلاقی می‌کنم، این باعث می‌شود که بیرون بروم و فرد بهتری باشم. وقتی احساس شکرگزاری می‌کنم، می‌خواهم احساس شکرگزاری را به دیگری وادار کنم. اینها احساساتی هستند که باعث می شوند انسان بهترین خود باشد. اگر می‌توانستیم در دنیایی زندگی کنیم که برندها به مردم الهام می‌دهند تا بهترین خودشان باشند، دنیای بسیار خوبی خواهد بود.»

مندر سال 2022 او نامه به مدیران عامللری فینک، بنیانگذار بلک راک، از شرکت ها خواست تا ارزش های اصلی خود را در این دوران سرمایه داری ذینفعان و کاهش اعتماد مصرف کننده بیان کنند.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

مورنینگ استار گفت اعتماد مصرف کننده احتمالا بزرگترین چالش برای شرکت ها است. نگه داشتن مشتریان در میان رسوایی های حسابداری، دستکاری محصولات، افزایش قیمت ها، و انواع دیگر تخلفاتی که وفاداری و اعتماد را از بین می برد، دشوار است.

ویلیامز گفت که گردانندگان یادآوری می کنند که هدف چیزی بیش از یک بیانیه ماموریت مبهم یا شعاری جذاب برای پست های رسانه های اجتماعی است.

او می‌گوید: «این از این جهت معنادار است که به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا به دنیا برگردد. «اگر به اهداف متعالی و رفاه مشتری فکر می‌کنید، شرکت‌ها می‌توانند با کمک به مصرف‌کنندگان در یافتن و زندگی بر اساس هدفشان تأثیر مثبت بیشتری در جهان داشته باشند. بنابراین، این در مورد داشتن یک اثر موج دار است.

برای مورنینگ استار، میانجی که بیشتر به آن علاقه دارد «هدف در زندگی» است. او گفت که برندهایی با هدف واقعی می توانند به مصرف کنندگان کمک کنند تا هدف خود را در زندگی پیدا کنند یا مطابق با ارزش ها و باورهای خود عمل کنند.

او می‌گوید: «شما شاهد بدبینی بیشتر و بیشتری از سوی مصرف‌کنندگان در مورد برندها هستید، و این منجر به بدبینی درباره کارهای خوبی که آنها می‌توانند در جهان انجام دهند، می‌شود. «ممکن است مصرف کنندگان باور نکنند که شما این هدف را دارید یا به شما حسن نیت می دهید. امیدواریم که این مقاله شروع به باز کردن برندها برای تفکر در مورد هدف کند، به نحوی که ممکن است به مشتریان کمک کند دوباره اعتماد کنند.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

“شما شاهد بدبینی بیشتر و بیشتری از سوی مصرف کنندگان در مورد مارک ها هستید، و این منجر به بدبینی در مورد کارهای خوبی که آنها می توانند در جهان انجام دهند.”
-اندرو مورنینگ استار

تهدیدات برای هدف برند

نویسندگان هدف برند را اینگونه تعریف می کنند: «هدف برند یک هدف بلندمدت و مرکزی است که جزء غالب هویت، ساختار معنا و استراتژی آن است که منجر به تعامل سازنده با جنبه ای از جهان می شود که فراتر از برند است. سود.”