در چارچوب خود، محققان همچنین شش تعدیلکننده را شناسایی میکنند که برندها باید برای هدفشان به نفع رفاه مصرفکننده دست یابند: اعتماد مصرفکننده، اصالت برند، اعتبار برند، تعهد به هدف، تطابق ارزش مصرفکننده، و نزدیکی به هدف.
اولین بار در 2 مه 2023 منتشر شد دانش@وارتون.
پیام او آنقدر مرتبط است که استاد بازاریابی وارتون پتی ویلیامز به آن در پاراگراف های ابتدایی نویسنده مشترک خود اشاره می کند کاغذ در مورد هدف برند، موضوعی که توجه دانشگاهیان، بازاریابان، مدیران، رسانهها و عموم مردم را به خود جلب میکند تا معنای آن را تعریف کنند و تفاوت آن با مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) چیست.
محور مقاله چارچوبی است که نویسندگان برای کمک به تعیین اینکه چگونه هدف برند به رفاه مصرف کننده و سایر نتایج منجر می شود ارائه می دهند (شکل زیر را ببینید). این تمرکز بر نتایج مصرفکننده، بهجای نتایج مرتبط با شرکت مانند افزایش فروش یا وفاداری مشتری، یکی از راههایی است که در آن مقاله با تحقیقات قبلی متفاوت است.
با تشکر،
خلاصه کیفیت
منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/customer-care-article/how-defining-brand-purpose-can-build-consumer-trust-062123.html
تعریف هدف برند میتواند مشکل باشد، زیرا بیانیههای ماموریت اکثر شرکتها با تاکید بر سود یا تعهد به کارمندان یا ساخت بهترین محصول با بهترین قیمت، درونی است. اما هدف برند بسیار فراتر از آن است. درست مانند هدف انسان، آرزویی است. به دنبال برقراری ارتباط مردم با یکدیگر، جوامع آنها و جهان بزرگتر است. به طور خلاصه، هدف برند باید باعث شود مشتریان احساس شادی، رضایت و همسویی با اهداف شخصی خود داشته باشند.
هر برندی می داند که باید هدفی را بیان کند. من فکر میکنم آنچه این ناظران پیشنهاد میکنند این است که اگر آن را میگویید، باید واقعاً آن را ارائه کنید.» نوشتن یک هدف آسان است، اما تحقق آن دشوار است. بسیاری از سازمانها هستند که فقط به مدیر ارشد اجرایی خود میگویند: «هی، ما به یک هدف نیاز داریم. باید در وب سایت ما برود. بررسی کنید، ما آن را انجام دادیم.»
مورنینگ استار میگوید: «بسیاری از ادبیات در مورد هدف برند در مورد ارزش (برای برندها) و اینکه چقدر میتواند به نفع شما باشد صحبت کرده است، که میتواند برای شرکتها توجه بزرگی باشد. اما وقتی در مورد هدفی صحبت میکنید که قرار است گستردهتر باشد، فراتر از سودآوری یک برند است.»
ویلیامز گفت که او بیش از همه به آخرین میانجی، یعنی احساسات تمجید کننده علاقه مند است، که پاسخ های احساسی است که از مشاهده برتری در دیگران ناشی می شود. آنها می توانند شامل احساس قدردانی، تحسین و الهام باشند. او میگوید که بیشتر برندها روی طیف محدودی از احساسات تمرکز میکنند و اغلب به دنبال شگفتزده کردن یا خوشحال کردن مصرفکنندگان هستند. اما مارکها میتوانند وفاداری و تعامل مصرفکننده را با کشف نحوه استفاده از این احساسات تحسینکننده دیگر افزایش دهند.
فینک، که بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان را رهبری می کند، می نویسد: «برای مدیران عامل هرگز ضروری نبود که صدایی ثابت، هدفی روشن، استراتژی منسجم و دیدگاهی بلندمدت داشته باشند. “هدف شرکت شما ستاره شمالی آن در این محیط پرآشوب است.”
مراقبت از مشتری
چگونه تعریف یک هدف برند می تواند اعتماد مصرف کننده را ایجاد کند
نگاهی فراتر از سود و ارتباط
«این ایده که برندها واقعاً میتوانند توانایی ارائه رفاه به مصرفکنندگان را داشته باشند، زمینهای است که فرصتهای خوبی دارد.»
-پتی ویلیامز
قرار دادن پارامترها در اطراف هدف برند
ویلیامز، که معاون آموزش اجرایی وارتون نیز هست، میگوید: «وقتی شخصی مانند لری فینک میآید و میگوید که هدف برند باید ستاره شمالی شما باشد، این با مسئولیت اجتماعی متفاوت است. او می گوید که این هدف باید در مرکز استراتژی شما قرار گیرد. این فقط انجام دادن کارهای خوب در کنار هم نیست.»
ویلیامز میگوید: «این ایده که برندها ممکن است واقعاً توانایی ارائه رفاه به مصرفکنندگان را داشته باشند، زمینهای است که فرصتهای خوبی دارد. “این فرصت برای برندها وجود دارد که با این تمایل برای اهداف انسانی با مشتریان خود، برای رفاه با مشتریان خود صحبت کنند، و من فکر می کنم غنا و قدرتی در آن وجود دارد.”
بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.
این چارچوب مملو از سؤالات تحریک آمیز است که برای تحریک تحقیقات بیشتر توسط سایر محققانی که می خواهند موضوع را بررسی کنند طراحی شده است. اما برای مدیران و بازاریابانی که می خواهند هدف برند خود را ایجاد یا اصلاح کنند نیز مفید است.
خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.
کاغذ، “مفهوم سازی هدف برند و در نظر گرفتن پیامدهای آن برای رفاه Eudaimonic مصرف کننده” ظاهر می شود در مجله روانشناسی مصرف کننده. نویسندگان مشترک کاندیدای دکترای وارتون هستند اندرو مورنینگ استار، و جنیفر ادسون اسکالاس، استاد بازاریابی و دانشیار برنامه های دانشگاهی در دانشکده مدیریت تحصیلات تکمیلی اوون دانشگاه واندربیلت.
این چارچوب شامل چندین «واسطه مصرفکننده محور» است که از طریق آنها برندها میتوانند بر رفاه مصرفکننده تأثیر بگذارند: تحریک هدف مصرفکنندگان در زندگی، معنای شخصی و احساس اهمیت آنها، و پذیرش خود. همچنین ممکن است با تقویت روابط مثبت، و با تمجید از احساسات دیگر که با مشاهده هدف برند برانگیخته می شود، رفاه را افزایش دهد.
در مقاله خود، محققان از CSR دوری میکنند و به شدت از تحقیقات در مورد اهداف انسانی استفاده میکنند. آنها بررسی می کنند که چگونه می توان از آن برای تعریف هدف برند استفاده کرد و راه هایی را پیشنهاد می کند که از طریق آنها برندها می توانند رفاه مصرف کننده را از طریق کمک به مصرف کنندگان در یافتن هدف و معنای زندگی خود افزایش دهند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1392 – 12:01