با عناصر بسیار زیادی که پروژه های ساختمانی مدرن را تشکیل می دهند، هوش مصنوعی یک راه حل اجتناب ناپذیر برای کمک به حفظ کارها در مسیر و بودجه خواهد بود. پاتریک مورفی، مدیر ارشد سرمایهگذاری در ساخت و ساز ساحلی، میگوید: «با همه این چیزها در کنار هم، فکر میکنم که تغییرات عظیمی را مشاهده خواهید کرد. و در 10 سال آینده، من فکر می کنم که این صنعت در اکثر موارد، در مقایسه با امروز، غیرقابل تشخیص خواهد بود.
ساخت و ساز ساحلی می تواند خود را جزو اولین پذیرندگان هوش مصنوعی برای پروژه های بزرگ به حساب آورد. این شرکت اخیرا برنده جایزه شد از طرف Associated General Contractors of America به دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای برآورد کار در اقامتگاه های مجلل مانند Plaza Coral Gables در میامی. اما به گفته مورفی، تلاش این شرکت در حوزه هوش مصنوعی فقط به خاطر نوآوری نبود. در پاسخ به یک نیاز واقعی بود.
در جنبه فیزیکی ریسک، برخی با توجه به حجم تاسف بار داده ها در مورد چگونگی وقوع حوادث در صنعت، پتانسیل هوش مصنوعی را برای افزایش ایمنی ساخت و ساز می بینند. مورفی خاطرنشان میکند که بسیاری از این تصادفات تکرارپذیر و قابل پیشبینی هستند، بنابراین استفاده از هوش مصنوعی برای برنامهریزی از قبل و جلوگیری از خطر در کارهایی مانند حفر خندق یا قرار دادن نردهها در بالکنها میتواند به پیمانکاران کمک کند تا “عقب کار کنند”.
با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد میشود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم میدانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکتهای رسانهای اجازه میدهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.
Lengieza اشاره می کند که BIM اکنون یک بخش استاندارد از عملیات ساخت و ساز است. او بر این باور است که هوش مصنوعی میتواند مسیر مشابهی را دنبال کند، به طوری که «بزرگترین پیمانکاران» ابتدا آن را امتحان میکنند و سپس میبینند که این فناوری «به سمت پیمانکاران فرعی سرازیر میشود». اما همانطور که این اتفاق می افتد، Lengieza امیدوار است که صنعت مسئولیت استفاده از هوش مصنوعی را بدون آسیب رساندن به کسی درک کند.
مانند ماشین های خودران به آن فکر کنید. واقعا چند نفر در سانفرانسیسکو سوار ماشینی می شوند که اوبر نیست و راننده ای در آن وجود ندارد؟ لنگیزا می پرسد.
اما تکالیف نه چندان احمقانه چطور؟ Ro Bhatia، رئیس و مدیر عامل PlanHub، میگوید هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای شناسایی و رفع نقصهای تولید سیمان دارد. در جنبه صرفاً عملیاتی ساخت و ساز، Bhatia معتقد است که هوش مصنوعی میتواند تجزیه و تحلیل دادهها را تسریع کند و به تیمهای پروژه کمک کند تا تصمیمهای سریعتر و بهتر با درجه اطمینان بیشتری بگیرند. با تجزیه و تحلیل دادههای پروژههای گذشته، سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند الگوها را شناسایی کرده و پیشبینی کنند که کدام اجزای ساختمان به احتمال زیاد از کار میافتند و به پیمانکاران اجازه میدهد ضمانتهای جامعتر و دقیقتری را به مشتریان خود ارائه دهند.
قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.
بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.
اگر تاریخچه نشانه ای باشد، پیمانکاران نه تنها برای مدیریت، بلکه مهار و مهار نوآوری مخرب، به خوبی مجهز هستند. رونق مداوم هوش مصنوعی ممکن است برای صنعتی که به طور مداوم در تلاش برای یافتن کارگران واجد شرایط است، دلهره آور به نظر برسد. اما چندی پیش، مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) نیز براق و جدید بود.
اما داده ها تنها بخشی از معادله هستند. بخش دیگر اعتماد است. ساخت آن مدتی طول می کشد. پیمانکاران و مالکان به طور یکسان با هوش مصنوعی احساس راحتی نمی کنند تا زمانی که نحوه عملکرد آن را درک نکنند.
مورفی میگوید: «چیزهای از دست رفته کمتر و سفارشهای تغییر کمتری وجود دارد، و شما واقعاً میتوانید درک کنید که چگونه این شغل قرار است بالا برود». در حال حاضر، بیشتر انسانها این تجمل را ندارند. آنها خیلی شلوغ هستند و وقت خود را صرف کارهای احمقانه می کنند.»
Lengieza بر این باور است که پیمانکارانی که بخشهای بزرگی از دادهها را دارند، برای تأثیرگذاری بر نحوه تکامل هوش مصنوعی در صنعت مناسبتر خواهند بود. ChatGPT تنها به اندازه داده های مدل یادگیری ماشینی آن قدرتمند است. پس وقتی آن داده ها به راحتی در دسترس نباشند چه اتفاقی می افتد؟
“اگر ما بتوانیم هوش مصنوعی را برای همه مردمی کنیم و چیزهایی که از آن استفاده می کنیم بهبود پروژه کلی، بهبود قابل تحویل، بهبود سودآوری محصول است، پس می توانیم از آن برای بهبود قابل تحویل و بهبود سودآوری همه استفاده کنیم. ” او می گوید. «کسب و کار بارها به نوآوری نیاز دارد، و هنوز هم نیازهای تجاری زیادی در مورد اطمینان از اینکه مردم را مسئول میدانید، اینکه مردم آنچه را که قرار است ارائه میکنند، وجود دارد.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1392 – 12:02