هوش مصنوعی می‌تواند ظرف 10 سال ساخت‌وساز را غیرقابل تشخیص کند

با عناصر بسیار زیادی که پروژه های ساختمانی مدرن را تشکیل می دهند، هوش مصنوعی یک راه حل اجتناب ناپذیر برای کمک به حفظ کارها در مسیر و بودجه خواهد بود. پاتریک مورفی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز ساحلی، می‌گوید: «با همه این چیزها در کنار هم، فکر می‌کنم که تغییرات عظیمی را مشاهده خواهید کرد. و در 10 سال آینده، من فکر می کنم که این صنعت در اکثر موارد، در مقایسه با امروز، غیرقابل تشخیص خواهد بود.

ساخت و ساز ساحلی می تواند خود را جزو اولین پذیرندگان هوش مصنوعی برای پروژه های بزرگ به حساب آورد. این شرکت اخیرا برنده جایزه شد از طرف Associated General Contractors of America به دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای برآورد کار در اقامتگاه های مجلل مانند Plaza Coral Gables در میامی. اما به گفته مورفی، تلاش این شرکت در حوزه هوش مصنوعی فقط به خاطر نوآوری نبود. در پاسخ به یک نیاز واقعی بود.

در جنبه فیزیکی ریسک، برخی با توجه به حجم تاسف بار داده ها در مورد چگونگی وقوع حوادث در صنعت، پتانسیل هوش مصنوعی را برای افزایش ایمنی ساخت و ساز می بینند. مورفی خاطرنشان می‌کند که بسیاری از این تصادفات تکرارپذیر و قابل پیش‌بینی هستند، بنابراین استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی از قبل و جلوگیری از خطر در کارهایی مانند حفر خندق یا قرار دادن نرده‌ها در بالکن‌ها می‌تواند به پیمانکاران کمک کند تا “عقب کار کنند”.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

Lengieza اشاره می کند که BIM اکنون یک بخش استاندارد از عملیات ساخت و ساز است. او بر این باور است که هوش مصنوعی می‌تواند مسیر مشابهی را دنبال کند، به طوری که «بزرگ‌ترین پیمانکاران» ابتدا آن را امتحان می‌کنند و سپس می‌بینند که این فناوری «به سمت پیمانکاران فرعی سرازیر می‌شود». اما همانطور که این اتفاق می افتد، Lengieza امیدوار است که صنعت مسئولیت استفاده از هوش مصنوعی را بدون آسیب رساندن به کسی درک کند.

مانند ماشین های خودران به آن فکر کنید. واقعا چند نفر در سانفرانسیسکو سوار ماشینی می شوند که اوبر نیست و راننده ای در آن وجود ندارد؟ لنگیزا می پرسد.

اما تکالیف نه چندان احمقانه چطور؟ Ro Bhatia، رئیس و مدیر عامل PlanHub، می‌گوید هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای شناسایی و رفع نقص‌های تولید سیمان دارد. در جنبه صرفاً عملیاتی ساخت و ساز، Bhatia معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند تجزیه و تحلیل داده‌ها را تسریع کند و به تیم‌های پروژه کمک کند تا تصمیم‌های سریع‌تر و بهتر با درجه اطمینان بیشتری بگیرند. با تجزیه و تحلیل داده‌های پروژه‌های گذشته، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوها را شناسایی کرده و پیش‌بینی کنند که کدام اجزای ساختمان به احتمال زیاد از کار می‌افتند و به پیمانکاران اجازه می‌دهد ضمانت‌های جامع‌تر و دقیق‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

اگر تاریخچه نشانه ای باشد، پیمانکاران نه تنها برای مدیریت، بلکه مهار و مهار نوآوری مخرب، به خوبی مجهز هستند. رونق مداوم هوش مصنوعی ممکن است برای صنعتی که به طور مداوم در تلاش برای یافتن کارگران واجد شرایط است، دلهره آور به نظر برسد. اما چندی پیش، مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) نیز براق و جدید بود.

اما داده ها تنها بخشی از معادله هستند. بخش دیگر اعتماد است. ساخت آن مدتی طول می کشد. پیمانکاران و مالکان به طور یکسان با هوش مصنوعی احساس راحتی نمی کنند تا زمانی که نحوه عملکرد آن را درک نکنند.

مورفی می‌گوید: «چیزهای از دست رفته کمتر و سفارش‌های تغییر کمتری وجود دارد، و شما واقعاً می‌توانید درک کنید که چگونه این شغل قرار است بالا برود». در حال حاضر، بیشتر انسان‌ها این تجمل را ندارند. آنها خیلی شلوغ هستند و وقت خود را صرف کارهای احمقانه می کنند.»

Lengieza بر این باور است که پیمانکارانی که بخش‌های بزرگی از داده‌ها را دارند، برای تأثیرگذاری بر نحوه تکامل هوش مصنوعی در صنعت مناسب‌تر خواهند بود. ChatGPT تنها به اندازه داده های مدل یادگیری ماشینی آن قدرتمند است. پس وقتی آن داده ها به راحتی در دسترس نباشند چه اتفاقی می افتد؟

“اگر ما بتوانیم هوش مصنوعی را برای همه مردمی کنیم و چیزهایی که از آن استفاده می کنیم بهبود پروژه کلی، بهبود قابل تحویل، بهبود سودآوری محصول است، پس می توانیم از آن برای بهبود قابل تحویل و بهبود سودآوری همه استفاده کنیم. ” او می گوید. «کسب و کار بارها به نوآوری نیاز دارد، و هنوز هم نیازهای تجاری زیادی در مورد اطمینان از اینکه مردم را مسئول می‌دانید، اینکه مردم آنچه را که قرار است ارائه می‌کنند، وجود دارد.»

تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1392 – 12:02

لنگیزا: “(در) ساخت و ساز، و به ویژه فناوری ساخت و ساز، رویکرد بسیاری از شرکت ها این بوده است که “من می خواهم داده های خود را حفظ کنم، داده های من است، و من آن را نگه می دارم و آن را محکم نگه می دارم.” می گوید. و مطمئناً در بین پلتفرم‌ها ادغام نشده است. مطمئناً در دسترس عموم نیست. و بنابراین اگر داده‌ها وجود نداشته باشند، نمی‌توانید آن مدل‌ها را آموزش دهید، درست است؟

جنبه دیگری از عملیات ساخت و ساز که می تواند با رونق هوش مصنوعی تکامل یابد این است بازار یابی. کریس مارتین، بنیانگذار و رئیس بازاریابی اطلس، می گوید ChatGPT می تواند برای تحقیقات عمومی تجاری و توسعه کلمات کلیدی و هشتگ ها مفید باشد. تقویت استراتژی سئوی یک شرکت ساختمانی. با این حال، او هشدار می دهد که ChatGPT تمایل به تولید محتوای نادرست دارد و، حتی در صورت درخواست شدید، همیشه نمی تواند داستان یک برند را به طور واقعی منتقل کند. و اطلاعاتی که می تواند به دست آورد در صورت سرقت ادبی می تواند برای پیمانکاران مشکلات قانونی ایجاد کند.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/innovation-article/ai-could-make-construction-unrecognizable-10-years-062123.html

لنگیزا می گوید: «ما به مطالعات موردی زیادی نیاز داریم. ما به مطالعات موردی زیادی در مورد اینکه کجا درست پیش رفت نیاز داریم، و به مطالعات موردی در مورد اینکه کجا اشتباه بوده است نیاز داریم تا مردم بتوانند از دام‌های رایج اجتناب کنند.»

او می‌گوید: «من تصمیم گرفتم به صورت‌های مالی خود نگاه کنم و ببینم بیشترین نوع هزینه‌ها کجا بوده است. “بزرگترین سربار در شرکت ما، و برای اکثر شرکت های ساختمانی، بخش برآورد است. همانطور که در حال تجزیه و تحلیل آن بودیم، متوجه شدیم که آن قطعه برخاست… آن قطعه اندازه گیری، چیزی است که حدود 50 تا 60 درصد از کل زمان و پول را می گیرد. پس همان موقع بود که لامپ روشن شد.»

تیاو سال 2033 است: صاحب یک ساختمان بلند برنامه ریزی شده در یک شهر بزرگ به دنبال ساخت ماژول های پیش ساخته با مواد قابل بازیافت و کم کربن است. انتظار می‌رود که کار در اسرع وقت آغاز شود، بنابراین پیمانکار نمی‌تواند زمان زیادی را برای تعیین مقدار از هر ماده برای تکمیل پروژه صرف کند. در طول پروژه، مالک انتظار دارد که کل تیم پروژه از نرم افزار ساخت و ساز مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند تا اطلاعات مربوطه را در هزاران صفحه سند در عرض چند ثانیه بررسی کند.

با این حال، این می تواند با آموزش مناسب تغییر کند. Lengieza می‌گوید هدف نهایی این است که این فناوری به نقطه‌ای برسد که پیمانکاران لزوماً متوجه نشوند که حتی با هوش مصنوعی کار می‌کنند. آنها فقط می دانند که کارشان راحت تر است.

او اشاره می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند به انسان‌هایی که معمولاً تا سه روز را صرف رنگ‌آمیزی و ردیابی طرح‌ها می‌کنند، اجازه دهد تا تلاش‌های خود را بر روی وظایف استراتژیک‌تر پروژه‌های ساختمانی متمرکز کنند، که منجر به نتیجه بهتر و در نهایت بار مالی کمتری بر پیمانکاران عمومی و پیمانکاران فرعی آنها می‌شود.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

نوآوری

هوش مصنوعی می‌تواند ظرف 10 سال ساخت‌وساز را غیرقابل تشخیص کند

نه فقط یک نوآوری برای سازندگان، بلکه یک نیاز واقعی

کارشناسانی مانند Bhatia و Murphy می‌گویند که سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند از بینش پروژه‌های گذشته برای شناسایی تاخیرهای احتمالی و کمک به پیمانکاران برای برنامه‌ریزی کارآمدتر کار استفاده کنند. بهاتیا می‌گوید: «در پیش‌ساخت، من انتظار دارم هوش مصنوعی و ML به سرعت در سفارشی‌سازی و ارسال پیشنهادها، برای سطح‌بندی پیشنهادات و مدیریت ریسک، مرتبط‌تر شوند.

در همین راستا، کریس لنگیزا، معاون شراکت‌ها و اتحادهای جهانی در Procore Technologies، خاطرنشان می‌کند که برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند پیشرفت در برخی وظایف را تأیید کنند. به عنوان مثال، اگر یک کارگر ساختمانی انسانی بگوید که کار با یک چهارم دیوار خشک در طبقه خاصی از یک ساختمان چند طبقه تمام شده است، یک برنامه هوش مصنوعی می تواند آن را تایید یا رد کند. هماهنگ کردن این دو ورودی داده به یک انسان نیاز دارد، اما هر بار که کسی این کار را انجام می دهد، هوش مصنوعی را آموزش می دهد و آن را پیچیده تر می کند.

مورفی می‌گوید این فناوری در نهایت می‌تواند تصاویر دوبعدی مسطح نقشه‌های ساخت‌وساز را تبدیل کند، داده‌های فراوانی را بر اساس میلیون‌ها طرح دیگر از آنها استخراج کند و آنها را به قالب متن تبدیل کند.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی ساخت و ساز ساحلی در مورد افتخار AGC خود، این شرکت نزدیک به 14000 ساعت کار خود را کاهش داد و تقریباً 1 میلیون دلار در سال اول خود با استفاده از Togal.AI پس انداز کرد. دقایق. مورفی خاطرنشان می کند که این ابزار اکنون با قابلیت ChatGPT ارائه می شود که به سازندگان اجازه می دهد از پرس و جوهای زبان طبیعی برای جستجوی اطلاعات در انواع مختلف اسناد برنامه ریزی، مشخصات، قراردادها، فاکتورها، برنامه ها و بودجه ها استفاده کنند. مدل های ChatGPT Togal.AI زمینه و هدف پرس و جوها را درک می کنند.

اولین بار در 15 مه 2023 منتشر شد SmartBrief.