مدیریت بصری 5S

PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.

ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.

پس انداز هایی که می توان ایجاد کرد، پس انداز قابل توجهی را به هزینه های سالانه اضافه می کند. به عنوان مثال، اگر هر کارمند در یک شرکت 100 کارمند بتواند روزانه 5 دلار ضایعات را در طول سال حذف کند، شرکت می تواند سالانه 125000 دلار صرفه جویی در هزینه داشته باشد.

پنج اصل 5S عبارتند از:

PDCA کامل



راهکارهای تضمین کیفیت
رابرت بروتون
(805) 419-3344
ایالات متحده آمریکا
پست الکترونیک






از این صفحه لذت می برید؟ لطفا آن را فوروارد پرداخت کنید. در اینجا نحوه …

آیا ترجیح می دهید این صفحه را با پیوند دادن به آن با دیگران به اشتراک بگذارید؟

  1. روی کد لینک HTML زیر کلیک کنید.
  2. آن را کپی و جایگذاری کنید و یادداشتی از خودتان اضافه کنید، در وبلاگ، یک صفحه وب، انجمن ها، یک نظر وبلاگ، حساب فیس بوک خود یا هر جایی که برای شخصی این صفحه ارزشمند است.






منبع: https://www.quality-assurance-solutions.com/5S-visual-management.html زیرا نقطه شروع خوبی برای همه برنامه های بهبود است.

PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.

ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.

هوندا و تویوتا اذعان دارند که 25 تا 30 درصد از تمام نقص های کیفیت مربوط به ایمنی، نظم و تمیزی است. تمیز، ایمن و کارآمد باید به انتظار انجام فرآیندهای روزانه تبدیل شود.

سیسو (درخشش) به معنی تمیز کردن، براق کردن و بازرسی محل کار با از بین بردن آلودگی است.



سری (مرتب سازی) به معنای جدا کردن ابزار، قطعات و دستورالعمل های مورد نیاز از غیر ضروری است. هدف این است که فقط آنچه را که لازم است حفظ کنیم و هر چیز دیگری را حذف کنیم.

سیتون (به ترتیب تنظیم شده) به معنای مرتب کردن و شناسایی دقیق قطعات، فرآیندها و ابزارها برای سهولت استفاده است.

PDCA کامل

چرا مدیریت بصری 5S را پیاده سازی کنیم؟

مدیریت بصری 5S به عنوان فرآیند بهبودی تعریف شده است که توسط ژاپنی‌ها برای ایجاد یک محل کار که از ادغام سازمان محل کار، استانداردسازی، کنترل بصری، نمایش بصری و معیارهای بصری پشتیبانی می‌کند، تعریف می‌شود.

تکنیک های 5S در ابتدا در عملیات تولید به کار گرفته شد و اخیراً به فعالیت های ایمنی و اداری نیز گسترش یافته است. تصاویر مدیریت بصری 5S یک اصل اساسی برای ایجاد یک شرکت ناب است زیرا مفاهیم سازماندهی و نظم بر دستیابی به کاهش هزینه، حذف ضایعات، نقص صفر، بهبود ایمنی و کاهش تصادفات متمرکز است.

شیتسوکه (تداوم) به معنای حفظ دستاوردهای 5S با آموزش و تشویق کارگران به ایجاد عادت همیشه پیروی از چهار S اول است.

با استفاده از 5S شما :

(استاندارد کردن) به معنای نیاز به مرتب سازی، تنظیم و درخشش روزانه فعالیت ها برای حفظ محیط کار در شرایط عالی و همچنین استفاده از سیستم های کنترل بصری برای حفظ انطباق با استانداردهای تعیین شده است.