بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM ®) یک عضویت بر اساس یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1988 توسط چهارده کسب و کار پیشرو اروپایی ایجاد شد. ماموریت آن به عنوان نیروی محرکه برای تعالی پایدار در اروپا و چشم اندازی از جهانی که در آن سازمان های اروپایی برتری دارند.
1- جهت گیری نتایج
تعالی دستیابی به نتایجی است که همه ذینفعان سازمان را خوشحال می کند.
2- تمرکز بر مشتری
تعالی ایجاد ارزش پایدار برای مشتری است.
4- مدیریت توسط فرآیندها و واقعیت ها
تعالی مدیریت سازمان از طریق مجموعه ای از سیستم ها، فرآیندها و حقایق وابسته و مرتبط به هم است.
بنیاد اروپایی مدل تعالی مدیریت کیفیت به عنوان چارچوب اولیه برای ارزیابی و بهبود سازمان ها معرفی شد تا بتوانند به چنین مزیت پایداری دست یابند. این مدل بر اساس مفاهیم بنیادی تعالی است که در زیر توضیح داده شده است.
3- رهبری و پایداری هدف
تعالی یک رهبری رویایی و الهام بخش است، همراه با ثبات هدف.
7- توسعه مشارکت
تعالی توسعه و حفظ شراکت های ارزش افزا است.
راهکارهای تضمین کیفیت رابرت بروتون (805) 419-3344 ایالات متحده آمریکا پست الکترونیک |