طراحی داخلی ویلا

2 – سبک کلاسیک: ویژگی اصلی این سبک تقارن و نظم است. در حالی که جزئیات بیشتر بر اساس ترجیح شخصی است ، هنگام ترسیم نقشه ویلا یک طبقه شما باید ویژگی هایی را در خاطر داشته باشید. اما در سال های اخیر شاهد استفاده از مواد دیگری مانند ابزارهای پیش ساخته و ابزارهای پلی یورتان در ساخت و اجرای نماهای کلاسیک بودیم که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد مورد استقبال بسیار قرار گرفته اند. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه در این دکوراسیون فوق العاده شیک و لوکس و با شکوه باشد. بهترین روش برای طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون ویلا چه می باشد؟ دکوراسیون ساده دیوار به طور استثنایی با این طراحی با پارچه های روشن مطابقت دارد. در این میان چراغ های آویز بلند و ساده و شومینه دراماتیک عمودی در مرکز فضا باعث شده تا جلوه ی بهتری به فضا بخشیده شود. بنابراین در سبک کلاسیک برای ساخت ویلا سعی در ساده سازی است. البته این به این معنا نیست که لازم است حتما قرنیزها و گچ کاریها سنتی طراحی شوند; اما لازم است که عنصر تعادل که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، در آن رعایت شود.

در ویلاهای دو طبقه با ساختار متفاوت، اغلب اتاق خواب ها در طبقه دوم هستند، و شما حتی می توانید یک توالت و حمام جداگانه در درون آن ها اضافه کنید. لازمه پیش از هرچیز بدونید که با یک طراحی دقیق و اصولی که البته مستلزم هزینه های بالا و اضافه بر ساخت و ساز معمول هست، می تونید بخش های زیادی از این مشکلات رو حتی خطرات جانی تردد از پله رو به حداقل برسونید، اما از نظر ما به عنوان معمار، باید بدونید که موقع انتخاب خانه ویلایی یا آپارتمانی دوبلکس با چه مشکلاتی ممکنه روبرو بشید. به دلایل مختلف مانند کاهش هزینه یا سلیقه کارفرما، ترکیب سبک مدرن و کلاسیک در طراحی و اجرای نمای ویلا پیش ساخته طرفداران خاص خود را دارد. به علت افزایش هزینه ساخت ویلا ، هزینه ساخت ویلا فلت نسبت به ویلاهای دوبلکس و ویلا تریبلکس بسیار کمتر میباشد . اهمیت طراحی داخلی ویلا به این خاطر میباشد که ما زمان زیادی را در داخل ویلا میگذرانیم و اگر کیفیت این فضا های ویلا نتواند انتظارات ما را بر آورده کند طبیعتا کیفیت تمام ویلای ما را زیر سوال میبرد و سکونت در آن ویلا را برای ما تلخ میکند. از انجایی که متراژ ویلا بالا می باشد پس شما فضای داخلی زیادی دارید که باید در هنگام انتخاب وسایل به ان توجه کنید.

سالن پذیرایی ویلای دوبلکس دارای سقفی به ارتفاع دوبرابر معمول است و همین امر باعث شده تا فضا بزرگتر و البته جذابتر به نظر آید. ترموود یکی از پرطرفدارترین نوع نمای ساختمان مدرن به حساب می آید و به راحتی نیز نصب می شود قابل شستشو می باشد. همچنین بر خلاف انتظار بسیار از افراد متراژ زمین نیز در طراحی ویلا اهمیت دارد زیرا یکی از مفاهیم اصلی ویلا مشرف نبودن و احاطه نشدن توسط دیگر ساختمان هاست. داشتن تراس و بالکن در طبقه دوم نیز ایده بسیار جذاب و پر طرفداری است که می تواند همان منظره و ویو ابدی را که در مورد آن اشاره کردیم، در اختیارتان قرار دهد.

هدف از زندگی در ساختمان های ویلایی و یا گذران اوقات فراغت در این سبک از بناها ، استفاده از طبیعت و لذت بردن از آن است. ساخت ویلا در اطراف شهرهای بزرگ به خصوص تهران برای گذران وقت در طبیعت و ارتباط موثر با آن طرفداران بسیار زیادی دارد.برای طراحی و ساخت ویلا باید به نکاتی توجه کنیم زیرا طراحی ویلا با طراحی خانه های مسکونی و برج ها و آپارتمان ها متفاوت است . فضاهای عمومی و اجتماعی در طبقه همکف و فضاهای خصوصی در طبقه اول ویلای دوبلکس سامان دهی شده اند و هر یک از اتاق ها دارای دیدگاه منحصر به فردی به مناظر اطراف هستند. توجه به این نکته بسیار مهم است که در صورت ساخت بناهای دوبلکس در زمین های کوچک ، ممکن است ویلای شما مشرف به ساختمان ها و یا زمین ویلاهای اطراف شود و خاصیت دنج بودن و فضای خصوصی را هم از شما و هم از دیگران صلب نماید.

اگر فضای کمی در اختیار دارید، از پله مارپیچی استفاده کنید. بسیاری از افراد این تصور را دارند که اگر متراژ زمین آنها کوچک باشد، ساخت ویلاهای دوبلکس به آن ها کمک میکند تا فضای دوبرابری برای ساختمان خود داشته باشند. ویلا ها بر اساس متراژ زمین، منطقه اقلیمی ، سبک مورد نظر کارفرما و … ناحیه ی غربی بنا میتواند برای فضاهایی مانند اتاقهای نشیمن عمومی و فضاهای استراحت را که به طور مشخص هنگام بعد از ظهر و عصر مورد استفاده قرار میگیرند مناسب باشد. عموم ویلاها برای استفاده ی دائمی فرد نیستند بلکه تنها در فصول مختلفی در سال مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع رنگ ها می توانند به عنوان یک ابزار تفکیک در ویلاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. برای طراحی یک ویلای دوبلکس باید به نحوه قرار گیری فضاها در پلان دقت شود.

و همچنین مراحلی صورت می پذیرد که مستلزم دیدگاهها و ذهنیت های یک معمار مجرب را در خود دارد; تا طراحی ویلا که شامل فضای داخلی و بیرونی ویلا می شود زیبا و شکیل مورد پسند مشتریان واقع شود. در طراحی نمای بیرونی ویلا مدرن بیان بصری ساختار به جای مخفی کردن عناصر ساختاری است. بنابراین ، توجه به این نکته ، طراحی ساختمان های ویلایی را آسان می نماید. بنابراین نباید طراحی آپارتمان و دوبلکس ویلایی مانند هم باشد. از آنجایی که پذیرایی در هر خانه ای جز فضاهای عمومی تلقی می شود، بنابراین در اجرای ویلاهای کوچک نیز باید به عنوان یک عنصر عمومی به آن نگاه کرد. اگر شما جزء افرادی هستید که نمی خواهید از سنت های خود دست بکشید و در عین حال طراحی ویلایی می خواهید که در زیبایی و شیک بودن دارای فضایی گرم و بدون شلوغ کاری و با نظم نوین باشد، می توانید از طراحی به سبک کلاسیک نیز استفاده کنید. اقسام چوبی، پلاستیکی، پارچه ای و یا فلزی را می توان در این ویلا های نوین بکار ببرید. این نوع ویلا را میتوان محبوبترین و پرفروشترین نوع ویلا در شمال کشور دانست، با استقبال زیادی روبرو است و بیشتر افراد چنین ویلاهایی را به دلیل زیباهایی منحصر به فرد و دید فوقالعاده ترجیح میدهند.

ویلا ساختمانی است که از ۴ طرف باز بوده و توسط ساختمان های دیگر احاطه نشده باشد. تلفیق سبک سنتی ایرانی و کلاسیک می تواند برای طراحی ویلا نتیجه ای بهتر داشته باشد. استفاده از متریال سنتی مانند آجر در نما برای طراحی ویلاهایی با سبک کلاسیک بهترین گزینه است . ما در این بخش از وبسایت معماری میهن بنا به بررسی مختصری از ویلای دوبلکس در استرالیا می پردازیم که در آن از متریال بومی چون چوب بلوط و آجر استفاده شده است. معمولا استفاده از متریال بومی و در عین حال ترکیب آن با تکنولوژی و خلاقیت می تواند کمک به سزایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه دهد. برای طراحی ویلاها در زمین های کوچک باید پیوند عمیقی بین متریال و نوع طراحی ویلا با محیط برقرا باشد تا بتواند حس دلخواه را القا کند. همانطور که در مقاله اصول طراحی و ساخت ویلا به آن اشاره شد، موارد بالا نقش تعیین کننده ای در طراحی ویلا دارند. همانطور که گفته شد در طراحی ویلا باید در نظر داشت که کاربر زمان زیادی را در فضای باز ممکن است به سر ببرد و به همین جهت طراحی این فضا بسیار پر اهمیت است. چشمها از این نگاهها دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال خسته خواهند شد.

برای طراحی ویلای دوبلکس معمولا به متراژ زمین توجه بسیاری میگردد. انتخاب سایت مناسب برای ساخت ویلا به طوری که در نقاطی که در معرض ریزش سنگ یا خاک و همچنین مسیر سیلاب های فصلی ناشی از بارندگی های شدید و آب شدن برف ها باشد، یکی از نکات مهم برای طراحی ویلا کوهستانی است. طراحی محوطه سازی ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یکی از اهداف طراحی آن، نزدیکی به طبیعت است که بسیاری از افراد مشتاق مراجعه به آن هستند. برای آن که طراحی نما دوبلکس ویلا شما خسته کننده و یک نواخت نباشد می توانید از یک متریال که رنگی متضاد و متفاوت از متریال اصلی دارد قابی برای یکی از طبقات ایجاد کنید. اقلیمی که در آن ویلا ساخته می شود تعیین کننده نوع متریال است و ممکن است محدودیت هایی نیز به همراه داشته باشد. شکل و سازماندهی معماری ویلا و شکوه و زیبایی که از آن در تصور داریم نیز برگرفته از توصیف های ادبی است که نویسندگان از این بناها کرده اند. نقشه ویلا یک طبقه نقشه ویلا یک طبقه همچنین توجه به این نکته ضروری است که ویلا های تک طبقه ای لازم نیست از نظر دکوراسیون متنوع و جالب باشند.

اما قرارگیری فضاها تا حد زیادی بستگی به نظر و خواست کارفرما دارد. طراحی ویلا بر خلاف طراحی شهری دست و بال طراح و کارفرما برای اجرای و ساخت ویلا باز میگذارد . سپاس از اینکه تا انتها با ما همراه بودید.برای مشاوره در زمینه طراحی و اجرای نمای ویلای خود با همکاران ما در دنیزوود و هوم زود در ارتباط باشید. به همین خاطر ما در ایماژ زمان زیادی را به کسب و تقویت تجربههای اجرایی دفتر و همچنین مطالعات در رابطه با طراحی معماری صرف کردهایم. همچنین ما معتقدیم کیفیت امری است که تنها با شناخت کامل از فضا سازی بدست میآید. در این مطلب عکس هایی از دکوراسیون داخلی ویلا که دارای طراحی زیبا و جدیدی است را برای شما به نمایش در آورده ایم تا مشاهده آن از ایده های زیبای به کار رفته در طراحی این دکوراسیون داخلی ویلا زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید اما قبل از همراهی ما در ادامه مطلب فراموش نکنید که زیبایی خانه های مختلف می تواند نسبت به نیازهای ما از آن تعریف بهتری داشته باشد. علاوه براین، میتوانید با گنجاندن یک میز غذاخوری کوچک در درون آشپزخانه اعضای خانواده را حداقل یکبار در طول روز دور هم جمع نموده و از غذای دست اول لذت ببرید.در پایان این مطلب یادآور می شود که ویلا نماد تجمل، زندگی لوکس و آسایش بیشتر و همچنین سلایق، سبک و میراث برجای مانده شما است، و این مورد در دکوراسیون داخلی ویلا نیز میبایست رعایت شود.

بنابراین در طراحی ویلاهای دوبلکسی از ذهنیت ساخت آپارتمان اجتناب کنید. از آنجا که فضای بیشتری در ساخت ویلا نسبت به آپارتمان وجود دارد می توانید تعداد اتاق خواب ها را به طور فزاینده ای بزرگ مطابق با شیوه زندگی خود در نظر گرفته و یا فضای بیشتری را به اتاق نشیمن خود اختصاص دهید. باید از اتاق نشیمن به راحتی قابل دسترس باشد. طراحی ویلا در زمین های کوچک ، منجر به طراحی پلان های کوچک خواهد شد. البته این بدین معنا هم نیست که همه چیز به هم متصل هستند، به طور مثال، در سبک مدرن طراحی ویلا نشیمن، سالن و آشپرخانه طوری طراحی میشوند که بهم متصل به نظر برسند، اما از طریق نور و تغییرات جزئی ارتفاع حریم آنها نیز مشخص خواهد شد. سوالی که بسیاری از مشتریان دارند این است که چه کاری در نمای داخلی ویلا پیش ساخته انجام می شود و اینکه آیا مانند خانه های سنتی در درون ویلا پیش ساخته نیز احساس خانه ای زیبا می کنند یا نه. اغلب معماران در دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس توجه ویژه ای به اختصاص دادن فضای بزرگتر سالن پذیرایی و اتاق های خواب دارند.