رنگ مشکی هم کاربردی همچون رنگ سفید دارد

برای این کار میتوانید از آشپزخانه روباز استفاده کنید یا حتی تهویه هوا را به این روش مدیریت اصول طراحی داخلی رستوران کنید. در رستورانها میتوانید از سبکهای مختلف کشورهای دیگر استفاده کنید. سبکهای مدرن، سنتی، مینیمال و معاصر در طراحی رستورانها به کار میروند. از حیث طراحی و ساختار، این رستوران جلوه های بومی و آسیایی را برای ایجاد نمایی معاصر و امروزی ترکیب می کند. این اتفاق به صورتی شکل میگیرد که طراحی چنان هماهنگی و ارتباطی با محیط خود داشتهباشد که ساختمان، مبلمان و محیط بخشی از یک ترکیب متحد و مرتبط باشد.در سبک ارگانیک بیشتر از فرم و رنگ عناصر موجود در طبیعت استفاده میشود. طراحی منو یکی از اصلیترین عناصر طراحی یک رستوران محسوب میشود. این چراغها به مشتریان کمک میکنند تا منو را به راحتی بخوانند.

نکات بیان شده را در طراحی رستوران خود به کار گیرید تا مطمئن شوید تأثیر مطلوبی روی مشتریان خود گذاشتهاید و آنها بارها و بارها به رستوران شما میآیند. برای صرفه جویی در هزینه های رستوران می توانید به جای خرید تجهیزات گران قیمت، وسایل موردنیاز را کرایه کرده یا آنها را به صورت دست دوم خریداری کنید. آویزها و عناصر تزئینی که روی سقف و دیوارها قرار می گیرد نیز از دیگر نکاتی است که برای جذب مشتری و افزایش فروش رستوران و کافی شاپ خود می توانید به کار ببرید. حتی شما می توانید ازتصاویر زیبای سیاه و سفید، گلدان های کوچک گل و مبلمان ساده برای این سبک استفاده نمایید. در طراحی دیوار های گچی این رستوران از نقوش دستی پر های طلایی در پس زمینه آبی تیره برای دکوراسیون استفاده شده است. از طرف دیگر، رنگ های پاستلی، موسیقی آرامش بخش، مبلمان چوبی و مبل نشیمن یا صندلی های راحت مشتریان را مجبور می کند تا مدت طولانی تری بمانند. مبلمان راحت با تکیهگاه و شاید کوسن باعث میشوند تا مشتریان بیشتر بمانند و غذای بیشتری را سفارش دهند. اگر رستوران شلوغ باشد، فضای نامناسبی ایجاد میشود و این موضوع میتواند به مشتریان بگوید که آنها باید مدت زیادی صبر کنند و خدمات آنها در حد مطلوبی ارائه نخواهد شد.

این بازاریابی نیز از طریق جایگزین کردن روش های نوین با شیوه های سنتی تر امکان پذیر می شود. یا آنکه با استفاده از صندلی های چوبی، طراحی آشپزخانه های رو باز و خلق حال و هوای روستایی، روی شاداب تر بودن محیط تأکید کنید. اگر فضا کوچک و محدود است از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ تر به نظر بیاید. به یاد داشته باشید که قرمز یک رنگ شدید است، بنابراین بهتر است در استفاده از آن زیادهروی نکنید. رستوران داری یک صنعت پر ریسک است. بر اساس تعریف ارائه شده در صنعت رستورانداری؛ فست فودها رستورانهایی هستند که غذاهای سریع را بهصورت برونبر به مشتریان ارائه میدهند. معماری داخلی تالار ، رستوران و باغ رستوران ساختمانی آذین نمای سپاهان، فعال در زمینه صنعت ساختمان و عمران با بیش از 15 سال سابقه طراحی،فروش و اجرا در زمینه های مختلف ساختمانی و اجرای موفق پروژه های ساختمانی و صنعتی خود به همراه رزومه کاری موفق در خدمت مشتریان محترم در سرتاسر کشور می باشد. منطقی نیست که شما یک طراحی بسیار زیبا انجام بدهید؛ اما گارسونها نتوانند خدمات خوبی ارائه دهند و مشتریان احساس راحتی نداشته باشند.

این موضوع باعث میشود تا مشتری زمان طولانیتری در رستوران بماند و سفارشهای بیشتری بدهد. در مسائل مربوط به طراحی رستوران این موضوع از این باب مطرح میشود: شخصیت برند یک رستوران به چیست؟ اگر سرویس بهداشتی پشت یک دیوار است و قابل دید نیست، باید از علائم راهنما بر روی دیوار استفاده کنید؛ زیرا همه برای درخواست راهنمایی برای سرویس بهداشتی، راحت نیستند. فقط به یاد داشته باشید که هرگز از بوی کباب کردن به عنوان رایحه استفاده نکنید، نه تنها اشتها را از بین میبرد بلکه باعث میشود در فضا حس خفگی ایجاد شود. اگر این کار را درست انجام دهید، مشتریان از دکوراسیون لذت میبرند و باعث میشود رستوران شما برای آنها به یاد ماندنیتر شود. از آنجاییکه کافه ها نیاز دارند که برای جذب مشتری از لحاظ بصری زیبا باشند، به شدت مهم است که شما رنگهای درست را انتخاب کنید که بعدا با اجناس متناسب کامل میشوند. ممکن است فکر کنید که موسیقی یا انتخاب آن لزوماً مهم نیست، اما این نادرستترین تصوری است که میتوانید داشته باشید. داشتن یک پیانو و نواختن موسیقی به طور زنده بهترین کاری است که میتوانید در صورت راهاندازی یک رستوران عالی انجام دهید. هزینه ورودی رستوران در زمان اجرای موسیقی زنده متفاوت است و اگر قصد شرکت در سالن موسیقی ندارید، در زمان ورود اعلام کنید تا شما را به سالن دیگر راهنمایی کنند.

منطقه ورودی نیز مهم است، زیرا اولین مکان پس از ورود به داخل رستوران است. باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا ورود و خروج افراد به رستوران با تداخل رو به رو نشود. برای طراحی و اجرای دکور کافی شاپ مدرن دست شما باز است. برای صرفه جویی در وقت و جلوگیری از رفت و آمد بیش از حد مشتریان و یا کارمندان به داخل سالن رستوران، در فضای باز نیز یک ایستگاه خدمات رسانی قرار دهید. خوشبختانه این رستوران هم از لحاظ تنوع و هم از لحاظ کیفیت یکی از بهترین رستوران های شهر محسوب شده و همواره در جهت رضایت مشتریان به طبخ غذا با مواد اولیه مرغوب، پرداخته است.

در طراحی نورپردازی رستوران، نورهای تزیینی معمولاً بر روی دیوارها اجرا میشوند تا جذابیت دیوار را دوچندان کنند. دکوراسیون رستوران را میتوانید به سبک دکوراسیون داخلی سنتی یا مدرن طراحی کنید. میتوانید با انواع طراحی فضای سبز داخلی فضاهایی خصوصی در رستوران خود به وجود آورید به طوری که مهمانها کمترین دید را به میز بغلی داشته باشند. طراحی و چیدمان رستوران به متراژ فضا، اینکه چه میزان فضای مفید وجود دارد، در ساعات شلوغی میزبان چه تعداد از مشتری هستید و اینکه آیا راه رفتن در بین مبلمان بدون برخورد با مشتری و میز است، بستگی دارد. چون هم ظاهر شیکی دارد و هم اینکه زود دچار فرسایش نمیشود.

انواع کیک ها و میان وعده های سبک، گرم و سرد نیز در منو قرار دارد. حواستان باشد ما ایرانی ها ذاتا عاشق تاریخگردی در گذشته های خود هستیم و اغلب برای میل یک وعده غذای اصیل ایرانی در یک محیط خاطره انگیز، به دنبال رستورانی می گردیم که در کنار کیفیت بالای غذایش ما را در قابی تماشایی از فرهنگ و سنت کهن و ارزشمند سرزمینمان نیز قرار دهد. باید در انتخاب طراح داخلی دقت کنید چراکه با توجه به هزینههای بالای خرید متریال و مصالح، طراحی رستوران توسط یک شرکت طراحی داخلی به شما کمک خواهد کرد تا هزینههای خود را کاهش داده و دکوراسیون داخلی ایده آل خود را به دست بیاورید. برای رستورانهایی که غذای خیلی خوبی ندارند و چندان هم محبوب نیستند، موسیقی پرطرفدار، انتخاب درستی است. نکته اصلی در انتخاب رنگهایی که میخواهید در رستوران خود استفاده کنید، مشخص کردن طیف مشتری است. ☆ کسانی که برای صرف غذا رستوران سنتی را انتخاب می کنند، دوست دارند تا در فضایی کاملا متفاوت از سایر رستوران ها قرار گیرند، لذا معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی بسیار حائز اهمیت است. همچنین میتوانید رستوران را به صورت خاص برای افراد خاص طراحی کنید، طراحی باغ رستوران، رستوران غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی، غذاهای رژیمی و غذاهای فوری از جمله ایدههایی هستند که هنگام طراحی رستوران میتوانید در نظر بگیرید.

رستوران سرآشپز کرج، فضای شیک و دلنشینی دارد و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در این رستوران سرو میشود. امروزه بازسازی و طراحی داخلی رستوران بسیار پیشرفت کرده و جزئیات بسیار در آن در نظر گرفته میشود. چراغهای روشن این رفتار را القا میکنند که مشتری سریع غذا را میل کرده و محل را ترک کند. گرچه زیاد بودن صدا میتواند باعث ایجاد سر و صدا شود، اما کم بودن آن باعث میشود مردم را به این فکر بیندازد که سایر میزها میتوانند صحبتهای آنها را بشنوند. به دلیل پخت و پز، روشنایی، تجهیزات الکتریکی و تعداد افراد داخل رستوران، گرمای داخلی در همه رستورانها به خصوص آشپزخانهها بسیار زیاد است.

اگر فضای کافی دارید، یک سرویس بهداشتی فقط برای کارمندان ایجاد کنید. بیشتر کافی شاپ ها دارای دیوار آجری هستند. در این سبک طراحی کافی شاپ از طرح های چوبی بیشتر استفاده میشود. شاید دانستن این واقعیت که طراحی یک محیط می تواند باعث جذب افراد شود، جالب باشد.اما هنوز عده کثیری معتقدند که طراحی فضا اهمیت چندانی در جذب مشتری ندارد.شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از دیدن طراحی داخلی فضایی لذت برده باشید و یا با دیدن عکسی از فضا تصمیم گرفته باشید تا از آن محیط بازدید کنید.بنابراین طراحی فضای کافی شاپ اولین عامل جاذب بوده و عواملی مانند منو و کیفیت سرویس دهی در جایگاه دوم قرار میگیرند و تکمیل کننده خواهند بود.

ما در این مقاله هر آنچه که در مورد ویژگی های طراحی رستوران سنتی لازم بود را برای شما بیان کردیم. با این حال، مردم نمیخواهند وعدههای غذایی خود را در تاریکی میل کنند. بسته به نوع شور و نشاط و تجربه مشتری که میخواهید در رستوران خود ایجاد کنید، میتوانید انواع بوها را انتخاب کنید. اکنون به نوع موسیقی در رستوران میرسیم، انتخاب آن به مشتری شما نیز بستگی دارد. رضایت در کافه ها نه تنها به غذا بلکه به فضا و محیط ارائه شده نیز بستگی دارد. در دو طرف حیط اتاقهای پذیرایی در اندازههای مختلفی وجود دارد که فضایی خصوصی به خانوادهها ارائه میدهند. دو روش رایج دیگر برای ایجاد جهت گیری سبک و تزئینات برای یک رستوران و یا مرکز پذیرایی مانند کافی شاپ وجود دارد. ه منظور به اجرا در آوردن ایده مذکور، بطریها در دو سمت داخلی و خارجی نما از طریق دو شبکه موازی متشکل از دو ورق فلزی برش خورده به هم متصل شدند، که در محل تماس بطری و ورق با حلقه های پلاستیکی مهار گشتند.