با استفاده از مواد پاسخگو که به عناصر خارجی مانند گرما، نور، رطوبت، جریان الکتریکی یا فشار واکنش نشان میدهند، اشیاء چاپ شده با چاپ 4 بعدی میتوانند در شکل یا ویژگیهای خود تغییر کنند. یک منسوجات هوشمند را تصور کنید که قابلیت تنفس خود را بر اساس رطوبت تنظیم می کند، یا یک سیستم لوله کشی که در پاسخ به نوسانات دما منبسط یا منقبض می شود.
در حالی که پرینت 4 بعدی هنوز در مراحل ابتدایی خود است، به راحتی می توان تأثیر عظیمی را که می تواند بر بخش های مختلف داشته باشد، تصور کرد. برای درک بهتر پتانسیل آن، با طیف وسیعی از کارشناسان در صنعت تولید مواد افزودنی مشورت کردیم. در اینجا چیزی است که آنها درباره سیستمهای شکلدهی شکل و صنایعی که این فناوری میتواند به طور بالقوه تغییر دهد، میگویند.
خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.
کارشناس چاپ سه بعدی مقیم در هاب هارابین بروکوتر، نشان می دهد که چگونه منسوجات پرینت 4 بعدی مرزهای طراحی و عملکرد را در صنعت مد جابه جا می کنند. بروکوتر میگوید: کتی را تصور کنید که با ضخیمتر شدن خود را با سرما وفق میدهد، یا وسایل پیادهروی را تصور کنید که تنفس آن را هنگام قرار گرفتن در معرض عرق افزایش میدهد. در یک طراحی سیال و همیشه در حال تغییر.”
مبلمان
با استفاده از فناوری چاپ 4 بعدی، میتوان بستهبندی را توسعه داد که بتواند از محتویات در برابر عوامل خارجی مانند باران، سرمای شدید یا گرما محافظت کند. علاوه بر این، این فناوری میتواند فرآیند بستهبندی را با امکان سازگاری با عوامل خارجی، خودکار کند.
تیآینده او اینجاست و با چاپ 4 بعدی در حال شکل گیری است. این فناوری نوظهور که به سیستمهای شکلدهی نیز معروف است، بعد زمان را به چاپ سه بعدی میافزاید.
Adrian Nordtomme، مدیر APAPTA LTD، میگوید که مزایای چاپ 4 بعدی محدود به هوافضا نخواهد بود، بلکه بر سایر صنایع حملونقل نیز تأثیر خواهد گذاشت. نوردتوم میگوید: «من معتقدم چاپ 4 بعدی میتواند در کاربردهایی که جریان الکتریکی به جای گرما یا نور به جسم اعمال میشود، جذاب باشد. این امر به ویژه برای صنایع خودروسازی، هوافضا و دریایی، جایی که علاقه شدیدی به دستکاری سازهها برای اهداف آیرودینامیکی وجود دارد، مرتبط است.
پوشاک
با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد میشود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم میدانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکتهای رسانهای اجازه میدهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.
با تشکر،
خلاصه کیفیت