در عوض، ردیاب بر روی ستونی که مخصوص این منظور در وسط بین موقعیت های گیره در ارتفاع حدود چهار متری نصب شده بود، نصب شد. پس از اینکه مشخص شد حرکات جرثقیل باعث ایجاد ارتعاشاتی می شود که بر اندازه گیری ها تأثیر می گذارد، تصمیم گرفته شد ردیاب لیزری روی دیوار بیرونی سالن نصب نشود.
vProbe API یک حسگر دستی، سبک وزن و بی سیم با یک کاوشگر است و امکان بازرسی ویژگی های پیچیده یا نقاط پنهان را برای قطعات بزرگ و پیچیده فراهم می کند. حسگرهای بی سیم جایگزین SMR های موجود در فضای کاری ردیاب می شوند.
منتشر شده در 13 ژوئن 2023، در اخبار API.
برای نمایش و کنترل مقادیر اندازه گیری شده از نرم افزار PolyWorks شرکت InnovMetric استفاده می شود. بنابراین، یک راه حل ابتکاری و عملی پیدا شد: دو صفحه نمایش LCD بزرگ که بر روی دیوار نصب شده اند، امکان بررسی مقادیر اندازه گیری شده از هر دو ایستگاه کاری را فراهم می کند. خود ردیاب نیازی به کار ندارد و به طور دائم روشن می ماند.
فرآیندهای اندازه گیری خودکار
مارتین گروبر، رئیس تولیدات مکانیکی زیمنس موبیلیتی در گراتس میگوید: «آنچه ما به آن نیاز داشتیم قابلیت اطمینان فرآیند در عملیات شیفتی بود. «سیستم اندازه گیری برای راهنمایی کارکنان بود. ما به مستندات معنیدار اندازهگیریها و تجسم فرآیندها نیاز داشتیم.»
اندازه گیری در فواصل طولانی
خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.
اما این پایان ماجرا نبود. درجه بالای اتوماسیون در کارخانه سرب در گراتس، با حداکثر ظرفیت سالانه آن در حدود 4000 چرخ دستی، به مراحل مترولوژیکی بیشتری در طول راه اندازی و بستن نیاز داشت، که باید پردازش را در مدل های شیفت مختلف دنبال می کرد.
بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید. با vProbe، حتی به نقاط اندازه گیری پنهان نیز می رسید. با توجه به ماشینکاری در عملیات شیفتی، یک کارگر ماهر واجد شرایط باید بتواند تمام اندازه گیری ها را بدون پشتیبانی تکنسین اندازه گیری انجام دهد. قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه. یکی از شایستگیهای اصلی در کارخانه گراتس، پردازش مکانیکی قابها و اجزای شاسی است که با همتراز کردن اجزا بر روی وسایل مدولار شروع میشود. برای دستیابی به توان تولید بالاتر، فناوری اندازهگیری باید همگام با ظرفیت تولید باشد که در نهایت به سیستمهای اندازهگیری جدید نیاز داشت. نیاز اساسی، راه اندازی دو ایستگاه گیره است که در آنها قاب های شاسی در عملیات شیفت تراز، اندازه گیری شده و بر روی فیکسچرهای خود با تنش کم و بدون اعوجاج برای پردازش مکانیکی بعدی بسته می شوند. API و Siemens-Mobility مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود هستند تا تأسیسات گراتس را در لبه فناوری و فرآیندهای اندازه گیری مبتنی بر لیزر نگه دارند تا سریع ترین، دقیق ترین نتایج اندازه گیری و بهره وری ممکن را ارائه دهند. Radian Plus و vProbe API بیش از یک دهه است که اندازه گیری های قابل حمل و بی سیم را در سطح فروشگاه با دقت CMM ارائه می دهند. در گذشته، Siemens-Mobility با صفحهسنجهایی کار میکرد که با آهنربا به وسایل گیرهای متصل میشدند. از همان ابتدا، نیاز به اندازه گیری نقاطی وجود داشت که اغلب دسترسی به آنها دشوار بود. بسته به نوع، حداکثر 30 نقطه اندازه گیری در هر واگن مورد نیاز بود، که به این معنی بود که زمان زیادی برای راه اندازی و بستن نیاز بود. برای اندازه گیری ها، تا 20 گیج شماره گیری به طور همزمان در هر چرخ دستی استفاده شد. با گذشت زمان آشکار شد که این استراتژی اندازه گیری نمی تواند همگام با افزایش تولید مورد نیاز باشد. سیستم های اندازه گیری مدرن – و معایب تعیین کننده |
در اصل، برتری سیستم های مبتنی بر لیزر شناخته شد. اما هیچ یک از تامین کنندگان نتوانستند مدیریت کارخانه را متقاعد کنند. معایب سیستم های فنی مشابه، که به طور قابل توجهی در اندازه و قابلیت حمل متفاوت بودند، بسیار زیاد بود. تحقیقات متخصصان فناوری اندازهگیری در گراتس زمانی که نسل جدیدی از حسگرهای دستی به بازار آمدند که برتری قابل توجهی نسبت به SMRهای استاندارد داشتند، چرخشی تعیینکننده داشت.
اما در اینجا نیز مشخص شد که اصل اندازهگیری غیر تماسی ردیابهای لیزری که در بسیاری از موارد سودمند است و برخلاف بازوهای اندازهگیری مکانیکی، هنوز هم میتوان از آن برای اندازهگیری قطعات بسیار بزرگ استفاده کرد (قابهای شاسی با سه محور میتوانند تا هفت متر طول دارد)، یک نقطه ضعف قاطع را به همراه داشت: اندازهگیری با بازتابنده روی سطح (SMR)، که برای ردیابهای لیزری معمول است، در زمینه اندازهگیریهای آزمایشی در Siemens-Mobility بیشتر از اندازهگیری با بازوهای اندازهگیری کار نمیکرد. در فرورفتگیهای فریم شاسی که باید اندازهگیری میشد، با پرتو لیزر ردیاب به کره اندازهگیری نمیشد و بنابراین اندازهگیری نمیشد.
بهتر است دشمن خوبی است
اندازه گیری نقاط صعب العبور همیشه یک چالش خاص است. نقاط اندازه گیری تعریف شده توسط طرح اغلب در عمق 200-300 میلی متر قرار داشتند. سیستمهای اندازهگیری جدید و قابل حمل، مانند بازوهای اندازهگیری، نتوانستند با این نیاز کنار بیایند و در اینجا منتفی شدند.
بسته به طول نوک (با امتداد تا 30 میلی متر)، اکنون امکان دستیابی و اندازه گیری نقاط قاب ارابه فرود واقع در فرورفتگی وجود داشت. این در نهایت مشکل کاوشگری را حل کرد. با این حال، برای همگام شدن با افزایش ظرفیت های تولید، اقدامات بیشتری برای استراتژی اندازه گیری مورد نیاز بود.
استراتژی جدید اندازه گیری
بهره وری بالا نشان دهنده درجه ای از اتوماسیون است که در سراسر جهان منحصر به فرد است. استفاده از فناوری در تولید مکانیکی به ویژه استانداردهای جدیدی را تعیین می کند. برای راهاندازی و بستن، قابهای شاسی قبلاً سالها با استفاده از راهحلهای اندازهگیری API با موفقیت اندازهگیری شدهاند. از سال 2022، آنها با استفاده از آخرین نسل ردیاب لیزری رادیان و حسگر سه بعدی بیسیم vProbe اندازهگیری شدهاند که ارائه میدهند:
• اندازه گیری فرورفتگی تا 30 میلی متر با قلم کشیده
• اندازه گیری ردیاب نصب شده برای پایداری و در دسترس بودن
• گردش کار خودکار برای پشتیبانی از عملیات شیفت
آغاز راه اندازی است
به گفته گروبر، با این حال، تنها زمان اندازه گیری نبود که می توان صرفه جویی کرد. انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان فرآیند تا اندازه گیری نهایی قاب های شاسی نیز مهم بود. از آنجایی که یک ردیاب لیزری میتواند به صورت دینامیکی اندازهگیری کند، میتوان پیچش را در زمانی که قاب بسته میشود بررسی کرد.
با تشکر،
خلاصه کیفیت