با 7 ضایعات Lean، مخفف تیم وود، و نحوه تاثیر آنها بر سود شرکت شما و اقدامات برای مقابله با این ضایعات آشنا شوید.
با 7 ضایعات Lean، مخفف تیم وود، و نحوه تاثیر آنها بر سود شرکت شما و اقدامات برای مقابله با این ضایعات آشنا شوید.
Level Mix Model Production به معنای برنامه ریزی تولید روزانه به ترتیبی است که قله ها و دره های مقادیر تولید شده را یکسان می کند. بیشتر بدانید!
نگهداری مولد کل: مراحل اجرای TPM کامل را در تاسیسات خود بیاموزید.
راهکارهای تضمین کیفیت رابرت بروتون (805) 419-3344 ایالات متحده آمریکا پست الکترونیک |
![]() |
6) تولید بیش از حد
توجه داشته باشید که همه زباله ها یکسان نیستند. شما باید “ضایعات مناسب” را شناسایی کنید – آنهایی که بیشترین تأثیر را بر روی پرونده تجاری یا نتیجه نهایی دارند.
در فلسفه مدیریت ناب، تمام فعالیت های سازمان را به دو دسته دسته بندی می کنیم:
مدیران ارشد باید از تلقی حذف ضایعات به عنوان یکی دیگر از “ابزار” یا راه حل سریع خودداری کنند.
در زمینه مدیریت ناب، ما فعالیت های VA و NVA را از دیدگاه مشتری می بینیم.
7) موجودی مازاد
Lean vs Agile: کدام روش فرآیند برای صنعت شما بهترین است؟
برای مرحله بعدی، تیم های حل مسئله را تشکیل دهید و آنها را قادر به کاهش یا حذف زباله ها کنید. از تکنیک رایج حل مسئله PDCA (Plan-Do-Check-Act) استفاده کنید.
ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.
PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.
شما باید 7 ضایعات ناب در تولید را تا حد امکان حذف، ساده یا کاهش دهید. با مقابله با ضایعات از یک فرآیند تجاری سرتاسر شما
رکود یا رونق، شرکت ها باید با به کارگیری اصول مدیریت ناب برای کاهش هزینه ها با حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده یا اتلاف از فرآیندهای جریان ارزش، مزیت رقابتی خود را تقویت کنند.
4) حرکت اضافی
5) حمل و نقل
7 ضایعات تولید عبارتند از:
فعالیت های VA ارزش بالاتری را برای محصولات و خدمات به ارمغان می آورد. مثالها عبارتند از
اگرچه توضیحات و مثالهای ارائهشده در زیر ممکن است بیشتر برای صنایع تولیدی مرتبط باشد، اما این مفاهیم را میتوان به طور جهانی در صنایع خدماتی نیز به کار برد.
ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.
برای مدیریت حذف ضایعات ضروری است، شما باید این ابتکار تغییر استراتژیک را با هدف سازمان هماهنگ کنید، که هم افراد و هم تغییرات فرآیند را در بر می گیرد.
مقاله نوشته شده توسط Allan Ung از مشاوره تعالی عملیات برای راه حل های تضمین کیفیت. مقاله ویرایش و ارسال شده توسط Quality Assurance Solutions
کارکنان خود را در حل مشکل یا بهبود فرآیند مشارکت دهید. آنها می توانند منابع ضایعات یا پس انداز هایی را که ممکن است شما از آنها بی اطلاع باشید شناسایی کنند.
PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.
مطالعات نشان داده اند که در یک سازمان معمولی، حدود 90٪ یا بیشتر از همه فعالیت ها در سطل NVA قرار می گیرند.
توانایی یافتن زباله در سازمان شما اولین گام در جهت حذف آنهاست.
با حذف 7 ضایعات ناب در سازمان خود، مزیت رقابتی خود را تیز کنید.
نمونه هایی از فعالیت های بدون ارزش افزوده عبارتند از
ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.
مشتریان مایلند برای این بهبودها هزینه بپردازند که می تواند شکل، تناسب یا عملکرد یک محصول یا خدمات را تغییر دهد.
1) انتظار
یک نمای باریک از تغییر سریع به عنوان تنها زمان مورد نیاز برای کشیدن یک ابزار یا وسایل موجود و تنظیم ابزار یا وسایل جدید. اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.
نقشه برداری جریان ارزش اولین گام مورد نیاز در هر ابتکار بهبود ناب است
آیا ترجیح می دهید این صفحه را با پیوند دادن به آن با دیگران به اشتراک بگذارید؟
منبع: https://www.quality-assurance-solutions.com/7-wastes-of-lean.html
مدیریت و کارکنان باید برای حذف موفقیت آمیز 7 ضایعات لاغر همکاری کنند.
3) نقص
با تفکر ناب دوست شوید. مراحل اجرای فرآیند ناب را بیاموزید.
این مقاله تمام مزایای جریان یکپارچه را مورد بحث قرار می دهد. سلول های کاری در این امر به فرآیند تولید شما کمک می کنند.
هفت نوع زباله در محیط تولید/تولید وجود دارد.
از سوی دیگر، وظایف NVA شکل یا عملکرد بازار را افزایش نمی دهد.
برای اینکه حذف ضایعات موفق و پایدار باشد، مدیران ارشد یک سازمان باید این طرز فکر را اتخاذ کنند که کاهش ضایعات برای کاهش هزینه ها باعث ایجاد یک سفر مداوم برای بهبود مستمر می شود.
2) پردازش بیش از حد