چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ

فرکانس و ولتاژ رم هم باید با دامنه مورد نظر مادربرد سازگاری داشته باشد. 1333؛ 1600، 1866، 2133 و 2400 مگاهرتز با ولتاز های 1.65 ولت باید به همان اندازه با مادربرد مطابق داشته باشند. در نهایت اگر می خواهید از قابلیت های هیجان انگیز و جدید استفاده کنید ممکن است به دنبال ارتقاء مادربرد خود باشید. پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی در دنیای مادربردها وجود دارد و شما ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید و مادربرد خود را عوض کنید.

چیپ‌ست‌های اینتل

برای دستیابی به این اطلاعات از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز می‌پردازیم. بدین ترتیب شما باید از یک مادربرد مناسب برای کیس خود استفاده کرده و قطعات کامپیوتری خود را در آن قرار دهید. مادربردها یکسان نیستند و بسته به تعداد قطعات و نوع آن‌ها، باید یک مادربرد مناسب برای خود انتخاب کنید. به همین دلیل شما بسته به ابعاد کیس خود نیز می‌توانید یک مادربرد مناسب انتخاب کنید.

البته برخی تنظیمات عمومی و مشترک، مانند تنظیمات تغییر دادن BIOS جهت ترتیب بوت شدن نیز، اشاره کرد. درنهایت کمپانی اینتل در تمامی تراشه‌های مدل ۲۰۲۰ خود، BIOS را با UEFI جایگزین کرده است. برای فهمیدن مدل مادربورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا 5 روش تشخیص مادربرد را به شما آموزش می‌دهیم. برای اطلاع از جدیدترین قیمت ورک استیشن ، قیمت لپ تاپ و قیمت کامپیوتر می‌توانید روی لینک‌ها کلیک کنید. بهترین راه برای یافتن مشخصات مادربرد، بررسی صفحه رسمی محصول سازنده‌ی آن است.

  • این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود.
  • به‌عنوان یکی از مادربرد های مدرن بازار شناخته میشن و سرعتی برابر 3200 مگاهرتز دارن و به‌صورت کامل با پردازنده‌های AMD Athlon II و AMD Phenom II کار می‌کنن.
  • از ویژگی‌های مثبت این برنامه این است که اطلاعات شما را به سرور هیچ وب سایتی ارسال نمی‌کند.
  • ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس (BIOS) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.
  • این مادربرد ها از پردازنده‌های Celeron، پنتیوم 4، پنتیوم D، پنتیوم XE و Celeron D پشتیبانی می‌کنن.

به‌طور کلی، می‌توان آن را توسط یک خط مدار PCB که درون آن چندین خازن وجود دارد، شناسایی کرد. مادربردهای پیشرفته اجزای بیشتری در قسمت صدا برای صدای شفاف و واضح خواهند داشت. ای‌جی‌پی (AGP) استاندارد برای ساکت (socket) کارت‌های توسعه کارت گرافیک بود. این استاندارد بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ بود و جای خود را به PCI داده‌است. رتبۀ دوم در لیست ۱۰ سازندۀ برتر مادربرد، برند MSI است که با نام Micro-Star International نیز شناخته می‌شود.

مادربرد Gigabyte

همه دلایل بالا خوب هستند؛ اما به نظر ما دستیابی به کارت های گرافیکی بهتر تنها دلیل قابل توجه برای ارتقاء مادربرد است. اگر شما یک گیمر یا ویرایشگر ویدیو هستید؛ یک ترکیب حدید از پردازنده / مادربرد جدید و یک پردازنده گرافیکی با عملکرد بالاتر باعث می شود که سیستم کاملا متفاوتی را در اختیار داشته باشید. بازی های سریعتر و با تاخیر کمتری اجرا می شوند؛ در حالی که به شما امکان می دهد تنظیمات درون بازی را افزایش دهید تا سطوح شدیدتری از کارت گرافیک قبلی خود را اجرا کنید.

چیپ‌ست (Chipset) مادربرد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار