شير گيوتيني چیست KNIFE GATE VALVE | kasrasaran

شير گيوتيني چیست KNIFE GATE VALVE | kasrasaran

این افزایش نرخ باعث کاهش قیمت مسکن در بریتانیا شده و بعضی فروشندگان به دلیل پائین آمدن قیمت ترجیح داده‌اند، فروش ملک خود را به زمان دیگری موکول همین الان این لینک را چک کنید کنند. افزایش نرخ تورم در بریتانیا باعث شد دولت این کشور برای مهار آن از دسامبر ۲۰۲۱ میلادی ۱۴ بار نرخ پایه بهره بانکی را افزایش دهد؛ هم اکنون این نرخ ۵/۲۵ درصد است که بالاترین نرخ در ۱۵ سال اخیر است. این کاهش به امیدواری درباره افت قیمت‌ها در بریتانیا دامن زده اما قیمت اقلام به نسبت گذشته کماکان بالاست که فشار فزاینده‌ای را متوجه کسب‌وکارها و همچنین هزینه خانوارها کرده است.

  • در روش های اتوماتیک این شیر با نصب انواع اکچویتور های عمدتآ پنوماتیکی یا الکتریکی عمل میکند و دخالت اپراتور یت نیروی انسانی در شیرگیوتینی با اکچویتور های اتوماتیک حذف خواهد شد.
  • ویژگی مثبت دیگری که شیر آلات فولادی دارند این است که قیمت نسبتا پایینی دارند.
  • کاربرد معمول این شیرها در سیستم های مختلف ، استفاده به صورت نیمه باز است.
  • شفت یا ساقه نیز از فولاد ساخته شده و رزوه های آن تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند تا در برابر سایش و فشار مقاوم باشند.
  • بنابراین شیر پنوماتیک تحت تاثیر نیروی باد مسیر مایعات یا سیالات را باز و یا مسدود می کند.

تفاوت این دو نوع شیر گیوتینی در این است که اولاً ضخامت مدل لگ نسبت ویفر کمی بیشتر است. دوم اینکه تعداد سوراخ های مدل ویفر کمتر از مدل لگ است و در نهایت شکل بدنه مدل لگ با شکل بدنه ویفر متفاوت است. نوع اتصال PN6,P10,PN16 برای حداکثر فشار کاری 16 بار و با توجه به جنس لاینر می توان تا 110 درجه حرارت مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن با توجه جنس چدن نسبت به سایر مدل های این محصول ارزانتر می باشد. شیر چاقویی برای باز و بسته کردن مسیر حرکت سیال با دو روش دسته ای و اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد، این محصول به دلیل ساختار و طراحی ساده قیمت آن مناسب و طول عمر آن بالا می باشد. شیر چاقویی چدنی برای سیال های آب معمولا مورد استفاده قرار می گیرد و جنس بدنه از چدن با دو گرید GGG40 و GG25 تولید می شود و سیت از جنس لاستیک EPDM و جنس دیسک از چدن و یا استیل مونتاژ می شود. شیرهای گیوتینی عبور سيال را بين 10 تا 95 درصد فلو جريان تنظيم می كند.

هیدرولیک و پنوماتیک

شیر گیوتینی پنوماتیک استیل و شیر گیوتینی پنوماتیک چدنی از انواع پرکاربرد در صنعت بوده و در خطوط صنعتی مختلف نظیر صنایع غذایی و دارویی و کاغذ سازی کاربرد وسیعی دارند. شیر چاقویی یا شیر گیوتینی معمولا به صورت دستی باز و بسته می شود اما این شیر قابلیت کوپل شدن با انواع اکچویتور برقی و اکچویتور پنوماتیک را به منظور کاربرد به صورت اتوماتیک در سیستم اتوماسیون صنعتی را نیز دارد. در این فرآیند با حذف اپراتور، از عملگرها برای کنترل سیستم از راه دور استفاده می شود. لذا این شیرها عمدتا در مواردی که داخل سیال ذرات معلقی وجود داشته و یا سیال دارای ویسکوزیته (چسبندگی) نسبتا بالایی باشد, مورد استفاده قرار می گیرند. در شیرآلات گیوتینی ، تیغه در داخل کشویی های حرکت کرده و به هنگام برخورد به پایه های بدنه شیر بر روی مقر نشیمنگاه نشسته و محکم می شود. برای اب بندی بهتر این شیر می توان در محل تماس با نشیمنگاه از یک رینگ استفاده کرد.

انواع عملگر شیر گیوتینی

زیرا در چنین پروژه هایی استنلس استیل 316 مدت طولانی تری نسبت به استنلس استیل 304 قابل استفاده و ضد زنگ خواهد بود و این به معنای عمر طولانی تر شیر گیوتینی استیل است. در غیر این صورت گرید 304 می تواند تمام نیاز های شما را با هزینه کمتری برآورده کند. شیر گیوتینی از بدنه و دیسک، سیت ، سیت رینگ، ساقه، محرک، پکینگ، اورینگ و مهره تشکیل شده است و این اجزا با توجه به فشار کار، دما و نوع سیال متفاوت هستند. در این مدل از شیرها، بدنه به روش ریخته گری تولید می شود و از فولاد، چدن، استیل و برنز آلومینیوم در مدل های ویفری و لگ ساخته می شود و پس از قالب گیری و ذوب بدنه، عملیات حرارتی، تراشکاری و پرداخت انجام می شود. شیر گیوتینی استیل یا شیر چاقویی استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر محیط و موارد خوردنده در  صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیار زیادی دارد.

فولادهای سری 300 بزرگترین گروه و پرکاربردترین فولادهای زنگ نزن مورد استفاده هستند. معروف‌ترین نمونه سری 300 فولاد زنگ نزن 304 است که در آن 18% کروم و 8 یا 10٪ نیکل استفاده می‌شود. افزودن 2٪ مولیبدن به آن باعث شده که این فولاد مقاومت به خوردگی در برابر اسید و مقاومت به خوردگی ناحیه ای توسط یون‌های کلر بیشتری از خود نشان دهد.