روش کنترل کیفیت و چک لیست

این می تواند یکپارچگی ساختاری مبلمان را تحت تأثیر قرار دهد و آن را ناپایدار و مستعد فرو ریختن کند. این می تواند ناشی از عواملی مانند مونتاژ نامناسب، مواد ناکافی، یا طراحی ضعیف باشد.

جوش بد، سوراخ‌ها و لبه‌های تیز

با تقریبا چهار دهه تجربه در صنعت مبلمان، Pro QC International یک شرکت تضمین کیفیت است که در سطح جهانی فعالیت می کند. راه حل های ما شامل خدمات مدیریت تامین کننده، ممیزی کارخانه و بازرسی کیفیت است.

منبع: https://proqc.com/blog/furniture-inspection-quality-control-method-checklist/

بازرسی کنترل کیفیت قبل از حمل و نقل مبلمان باید از این قسمت ها عبور کند:

  1. بسته بندی چک بصری: کارتن ها باید محکم باشند، علامت ها و برچسب های حمل و نقل در جای خود قرار داشته باشند، آثار هنری بسته خرده فروشی تراز شده باشد، محتوای صحیح داخل بسته بندی، تعداد اقلام و لوازم جانبی داخل بسته باید صحیح باشد، و وجود نسخه صحیح ادبیات چاپی در بسته بندی. .

این مشکلات می تواند منجر به تحویل محصول اشتباه به مشتری یا رسیدن محصول در شرایط آسیب دیده شود.

بررسی وزن

  1. تست انباشتن کارتن حمل و نقل: یک ستون گاری های صادراتی باید تا ارتفاع 2.5 متری به مدت چهار ساعت روی هم انباشته شود – پس از آن نباید هیچ گونه فشردگی که بر شکل کارتن تأثیر بگذارد و/یا به محتویات آن آسیب برساند نشان دهد.
  2. گواهی / گزارش تست مواد: تأیید و بررسی گواهی های آزمایش مواد و گزارش های کارخانه و بررسی گواهی تصفیه / بخور مواد چوب خام و پالت ها. هرگونه عدم ارائه مستندات مربوط به مواد باید تضمین کند که کل مبلمان رد می شود.
  3. تست سقوط کارتن حمل و نقل: ترتیب ارتفاع و افت طبق روش ISTA 2C برای بسته بندی مبلمان. طبق مشخصات، مبلمان باید در کارتن خود در یک زمین سخت در یک گوشه، سه لبه و شش وجه رها شود.

تست پایداری

  1. تست خستگی: محصول باید به طور مکرر در تمام ظرفیت خود برای 20 چرخه یا مطابق با مشخصات مشتری مورد استفاده قرار گیرد – و پس از این نباید شکسته شود، تغییر شکل داده یا آسیب ببیند.
  2. تست بارگذاری استاتیک: محصول را با وزن نامی استفاده از مشخصات برای مدت زمان مشخص بارگیری کنید، مطمئن شوید که به هیچ وجه شکسته یا آسیب نمی بیند یا تغییر شکل نمی دهد.
  3. بررسی مشخصات رنگ: رنگ مبلمان باید با کدهای پنتون مربوطه مطابقت داشته باشد.
  4. میزان رطوبت – چوب: برای هر مبلمان چوبی، میزان رطوبت باید به طور کامل بررسی شود و تمام نقاط باید در محدوده تحمل مشخص شده باشند.
  5. بررسی بو: در طول آزمایش بویایی بوی نامطلوب یا غیرمنتظره ای یافت نمی شود و باید با نمونه تایید شده مقایسه شود.
  6. بررسی ابعادی: اندازه گیری های ابعادی فیزیکی برای رعایت مشخصات نقشه فنی ارسالی باید بررسی شود.

این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان کیفیت پایینی داشته باشند یا در معرض شرایط آب و هوایی سخت یا سایر عوامل خارجی قرار بگیرند. چنین خرابی می تواند منجر به تضعیف یکپارچگی ساختاری مبلمان شود که در نهایت می تواند منجر به شکست در حین استفاده شود.

اعوجاج قاب

تضمین کیفیت با بازرسی مبلمان

هنگامی که مهندسان ما بازرسی کیفیت مبلمان را انجام می دهند، معمولاً انواع مختلفی از عیوب را شناسایی می کنند که کیفیت و عملکرد محصول را به خطر می اندازد.

زوال مواد

آنها عیب های رایجی هستند که می توانند خطرات ایمنی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند و ناشی از عملکرد ضعیف در طول فرآیند تولید یا اقدامات کنترل کیفیت ناکافی هستند.

رنگ پوست کنده، سنباده خشن، پرداخت ضعیف و رنگ نادرست

اگر چیزی از همه‌گیری کووید-19 آموخته‌ایم، این است که مبلمان واقعاً می‌توانند در هنگام گذراندن زمان طولانی در خانه تفاوت ایجاد کنند.

چک لیست بازرسی مبلمان بالا، فرآیند Pro QC را که بسیار دقیق‌تر است، ساده می‌کند – امکان انطباق حیاتی محصولات برای واردات در مقصد را فراهم می‌کند. این تضمین می‌کند که هم خریدار و هم کارخانه از هرگونه هزینه اضافی غیرضروری و تاخیر محافظت می‌شوند، زیرا هر گونه خطا، نقص یا نقاط نگرانی را می‌توان قبل از ارسال بررسی کرد.

بررسی بصری

  1. ذخیره سازی محصول: بازرسی ها برای اطمینان از عدم وجود رطوبت، کپک، بوی مربوط به رطوبت، عدم وجود نقص بصری و عدم وجود سطوح مرطوب انجام می شود. کارتن ها باید روی پالت و خشک باشند. رطوبت محل نگهداری باید مطابق با مشخصات باشد و باید بدون حضور کپک یا آب به خوبی تهویه شود.
  2. تست اسکن بارکد: بارکد روی بسته بندی باید تمیز و قابل خواندن با بارکد خوان باشد، باید با اطلاعات مشتری و اعداد/شخصیت های چاپ شده مطابقت داشته باشد و مطابق با مشخصات مشتری قرار گیرد.
  3. بررسی بصری محصول: آرم، برچسب و مارک ها باید همه با کیفیت، صحیح، کامل، خوانا و در مقایسه با مشخصات یا نمونه تایید شده آسیب نبینند، دفترچه راهنمای دستورالعمل باید تایید شده باشد، شرایط فیزیکی و ظاهری محصول بررسی شده و عاری از هرگونه نقص سطحی باشد، یا کثیفی و چین و چروک مبلمان همچنین باید ایمن و عاری از هرگونه سوراخ، گوشه ها و لبه های تیز، با هرگونه پوشش چوبی عاری از ترک، ضربه، سوراخ های غیر ضروری یا قالب باشد. مبلمان فلزی نیز باید از نظر تکمیل، جوشکاری و زنگ زدگی یا نقص سطحی (حباب، تغییر رنگ و غیره) بررسی شوند. طراحی کلی و اجزاء باید مطابق با مشخصات نقشه ارسالی و الزامات مشتری باشد.

صادرکنندگان پیشرو مبلمان در سطح جهان چین هستند – که سهم شیر از بازار را به خود اختصاص داده اند – پس از آن کشورهای اتحادیه اروپا – لهستان، آلمان و ایتالیا، و ویتنام در رتبه پنجم قرار دارند.

بررسی بصری مبلمان


عیوب پیدا شده در حین بررسی بصری مبلمان
نمونه هایی از عیوب یافت شده در هنگام بررسی بصری مبلمان

  1. بررسی مونتاژ محصول: بازرسی مبلمان باید اطمینان حاصل کند که مبلمان را می توان به راحتی و مطابق با راهنمای دستورالعمل مونتاژ یا جدا کرد. تمام لوازم جانبی و اتصالات نیز نیاز به بازرسی دارند، با تراز خوب بین تمام قطعات.
  2. بررسی عملکرد محصول: کلیه عملکردهای محصول باید در حد ظرفیت آن بررسی شود. هر گونه مشخصات مشتری یا دستورالعمل محصول باید در این مرحله اعمال شود تا مطمئن شوید که محصول به خوبی کار می کند و با نمونه تایید شده مطابقت دارد.
  3. تست پایداری: مبلمان باید روی یک سطح صاف قرار داده شود تا از هرگونه لرزش یا ناپایداری بررسی شود.

نمونه هایی از عیوب یافت شده در هنگام بررسی بصری مبلمان:

با توجه به بالا بودن تقاضای جهانی برای مبلمان، تخمین زده می‌شود که بازار جهانی مبلمان از 464 میلیارد دلار در سال 2020 به 616 میلیارد دلار تا سال 2026 افزایش یابد. انتظار می‌رود که بزرگترین بازار مبلمان در جهان، ایالات متحده، به ارزش ایالات متحده باشد. تنها 288 میلیارد دلار تا این زمان.

بررسی ابعادی


اندازه گیری ابعاد فیزیکی
بررسی ابعادی

  1. بررسی وزن: وزن خالص و وزن ناخالص را با توجه به اطلاعات روی کارتن اصلی اندازه گیری و ثبت کنید.

به طور کلی، از خریداران و تولیدکنندگان خواسته می‌شود که بازرسی‌های کامل شخص ثالث را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات مبلمان آنها عاری از نقص‌هایی است که می‌تواند ایمنی، عملکرد یا رضایت مشتری را به خطر بیندازد.

درباره ما

آنها عیوب زیبایی هستند که ظاهر مبلمان را تحت تأثیر قرار می دهند. اگرچه این عیوب لزوماً بر عملکرد محصول تأثیر نمی گذارد، می تواند منجر به نارضایتی مشتری و آسیب رساندن به شهرت سازنده شود.

علامت گذاری از دست رفته، برچسب زدن نادرست و آسیب به کارتن ها

قبل از حمل و نقل، مبلمان تحت بازرسی های کنترل کیفیت دقیق قرار می گیرند. کل محموله باید از نظر کمیت، بسته بندی و بسته بندی، سبک محصول و ساخت، داده های اندازه گیری، عملکرد و عملکرد، و طرز کار محصول بازرسی شود.

انجام بازرسی های کیفی برای مبلمان در حفظ ثبات و استانداردسازی در سراسر پایه تامین کنندگان جهانی ما بسیار مهم است و اطمینان حاصل می کنیم که هر قطعه مبلمان با بالاترین کیفیت تولید شده و برای صادرات موفق آماده شده است.

چک لیست جامع بازرسی مبلمان و روش QC ما

همچنین رعایت استانداردهای صنعت برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و عملکرد محصول ضروری است. یکی از این دسته از دستورالعمل های شناخته شده استانداردهای ANSI/BIFMA (موسسه استانداردهای ملی آمریکا / انجمن تولیدکنندگان مبلمان تجاری + سازمانی) است. در طول سال گذشته، استانداردهای بیفما متعددی پیشرفت، بازنگری یا بازتعریف شده اند و تلاش های قابل توجهی برای ارتقای آگاهی و پذیرش این استانداردها صورت گرفته است. این دستورالعمل‌ها جنبه‌های مختلف طراحی و ساخت مبلمان، از جمله پایداری، صندلی‌های اداری، صندلی‌های عمومی، میزها و میزها، واحدهای ذخیره‌سازی، سیستم‌های پانل و انتشار گازهای گلخانه‌ای و غیره را در بر می‌گیرد. با گنجاندن استانداردهای ANSI/BIFMA در فرآیند بازرسی، تولیدکنندگان و خریداران مبلمان می‌توانند یکپارچگی و استانداردسازی را در سراسر پایه تامین‌کننده جهانی خود حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که هر قطعه مبلمان با بالاترین کیفیت تولید شده و برای صادرات موفق آماده شده است.

عیوب رایج در بازرسی مبلمان