راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ میان رده بهمن 1400

مفهوم این است که به جای رندر کردن هر فریم از ابتدا، اغلب اشیاء زیادی وجود دارند که به سختی رنگ یا اندازه بین چندین فریم تغییر می کنند. Mesh Shading مفهومی مشابه با VRS است و راهی برای تغییر پویا مقدار جزئیات هندسی در اشیاء محیطی است و CPU را برای تمرکز روی کارهای دیگر آزاد می کند. Sampler Feedback این اشیاء را تجزیه و تحلیل می کند و تعداد دفعات رندر شدن آنها را کاهش می دهد، GPU را از رندر کردن آنها در هر فریم صرفه جویی می کند و به آن امکان می دهد روی کارهای مفیدتر تمرکز کند. مهمترین ویژگی این قابلیت، کاهش پارگی تصویر است.

با این حال، این همیشه با لپ تاپ های نازک و سبک امکان پذیر نیست، بنابراین قبل از خرید یک SSD اضافی، مشخصات را به دقت بررسی کنید. کارت گرافیک جداگانه در لپتاپ گیمینگ به گیمرها این امکان را میدهد که بازیها را با کیفیت گرافیکی بالاتر اجرا کند. در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، CPU یا پردازنده لپ تاپ در مقایسه با کارت گرافیک از اهمیت کمتری برخوردار است، اما انتخاب لپ تاپ گیمینگ با پردازنده مناسب همچنان مهم است. با این حال بهترین لپتاپهای گیمینگ امکان اتصال به نمایشگر جداگانه از طریق خروجی HDMI یا دیسپلی پورت را دارند.

نمایشگر IPS LCD این لپ تاپ در اندازه 15.6 اینچ با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز است و این لپ تاپ مانند دیگر دستگاههای جدید از درایو نوری و وبکم بهره نمیبرد. البته اکنون در مورد مدلی صحبت میکنیم که از پردازنده نسل یازدهم Core i7 در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3070 و یک ترابایت حافظه SSD بهره میبرد. این لپتاپها همچنین از رم گرافیکی مجزا و نیز سیستم خنککننده پردازشگر گرافیکی مجزا بهره میبرند؛ در حالی که لپتاپهای اداری و خانگی معمولی با کارتهای گرافیک مجتمع (همراه شده با پردازنده) نیازی به این موارد ندارند. البته RTX 3070 و RTX 3070 Ti نیز هستند که قدرت بیشتری در اختیار شما قرار میدهند. درواقع یک لپ تاپ که مشکلی از بابت اجرای بازیها ندارد، کارایی چندبرابر بهتر در انجام تسکهای دیگری همچون ادیت فیلم و مباحث محاسباتی و اجرای نرمافزارها خواهد داشت. یکی از این موارد کارت شبکه LAN با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه یا بالاتر است که میتواند کاهش تاخیر در بازیها (در مقایسه با اتصال وایفای) را به همراه داشته باشد. در مقایسه با رقبای مستقیم آن یعنی لپ تاپ Dell XPS 13 و زن بوک ۱۳، میتوانیم انتظار داشته باشیم که در آینده وزن آن کاهش پیدا کرده و طراحی نیز کوچکتر باشد.

پردازنده قدرتمند این لپ تاپ Core i7 11800H بوده و با کارت گرافیک 3050TI بهترین لپتاپ های گیمینگ عرضه شده است. از طرفی دیگر، پردازنده گرافیکی قدرتمند این سیستم ما را شگفتزده میکند. رم بیشتر: به لطف رم بیشتر میتوانید به طور همزمان نرمافزارهای بیشتری را روی لپتاپ گیمینگ اجرا کنید. کیفیت گرافیکی بالاتر: لپتاپهای گیمینگ به لطف کارت گرافیکهای پیشرفتهتر میتوانند بازیها را با کیفیت بالاتری اجرا کنند و حتی در نرمافزارهای تدوین ویدیو یا رندرینگ کارایی بالاتری داشته باشند. به لطف معماری موجود در تراشه های Ryzen جدید، آنها بدون به خطر انداختن بهره وری، بسیار کارآمد هستند. این لپتاپ 940 دلاری با توجه به استایل زیبا و شیک، طراحی و بدنه مدرن، حاشیههای کم صفحه نمایش، داشتن پورتهای مناسب و عملکرد کلی قوی، یکی از بهترین لپتاپهای گیمینگ اقتصادی موجود است. و بطور کلی G513QR کمی از G532LW بهتر هست. مک بوک ایر از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هست. وب کم مک بوک ایر جدید در مقایسه با مک بوک ایر مبتنی بر اینتل که سال 2020 عرضه شده بود، رنگهای بهتری را به نمایش گذاشته و رنگ پوست در کل تصویر حالت روشنتری به همراه داشت. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را با خود در جاده ببرید، مطمئن شوید که روی یک کیف با کیفیت خوب سرمایه گذاری کرده اید.

ایسوس (ASUS) همواره به عنوان یکی از برندهای باارزش خرید بالا در ایران شناخته میشود که گزینههای خوبی در رده قیمت پایین تا متوسط نیز عرضه میکند. رم ۱۶ گیگ و حافظه یک ترابایتی دارد و عمر باتری خوبی دارد. باتری 4 سلولی این لپتاپ نیز به بهترین شکل ممکن ذخیره سازی را انجام میدهد و زمانیکه شارژر را از برق میکشید تا 3 ساعت میتوانید مشغول بازی شوید. پشتیبانی از جدیدترین استاندارد وایفای یعنی وایفای ۶ یا به عبارتی 802.11ax با سرعت بالاتر و تاخیر پایینتر نسبت به نسل قبل نیز موضوع دیگری است که برای بسیاری از کاربران اهمیت بالایی دارد.

درباره حافظه ذخیرهسازی شما میتوانید از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD بهرهمند شوید. رم 16 گیگابایتی دارد و حافظه SSD 128 روی آن نصب است. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظهی SSD نیز برای اجرای اکثر بازیها کافی خواهد بود، هرچند که بعدها میتوان با هزینهای کم رم و حافظهی ذخیرهسازی را ارتقا داد. در جواب باید گفت، درست است که سرعت پردازش در حافظههای SSD بالاتر است، اما به طبع قیمت آنها نیز بسیار گرانتر از نوع هارد دیسک است. بعضی جزئیات مثل طراحی و اندازه قاب نمایشگر ، میزان انحنا در حاشیه و لبهها، شکل قرارگیری لولاها، جای تعبیه درگاهها، امکانات اطراف صفحهکلید و محل قرارگیری دست از مواردی است که توجه به آنها هنگام انتخاب کالا ضروری به نظر می رسد. در کنار تمام مواردی که اشاره کردیم، برخی قطعات و امکانات سختافزاری هستند که برای بعضی از گیمرها اهمیت بالایی دارند. از دیگر مشخصات Blade 15 Advanced میتوانیم به کیبورد عالی با قابلیت شخصیسازی نور پسزمینه تکتک کلیدها، درگاههای فراوان، کیفیت ساخت عالی و نمایشگری با رنگ های لایو و بسیار دقیق اشاره کرد. اطلاع از سیستم عامل، نوع کاربرد، قدرت و مشخصات سخت افزاری و میزان شارژدهی جزو مواردی هستند که به انتخاب بهتر شما کمک خواهند کرد.

پارگی معمولا زمانی پیش میآید که نرخ فریم اجرای یک بازی با نرخ رفرش مانیتور تفاوت قابل توجهی داشته باشد. لپ تاپ ROG Strix G15 G512LW-BA یکی دیگر از شاهکارهای برند ایسوس در سری ROG است که مشخصات فنی قابل توجهی دارد. در مقاله ” بهترین برند لپ تاپ ” میتوانید بهترینها را انتخاب کنید. در ادامه شما را با هر یک از آنها آشنا کرده ایم. البته تمامی مواردی که تا اینجا گفتیم تنها خلاصهای از لپتاپ گیمینگ است و در ادامه در این باره بیشتر توضیح میدهیم. در ادامه با قیمت روز لپ تاپ گیمینگ 30 دی 1400 همراه ما باشید. از آنجایی که لپتاپهای گیمینگ کوچکتر از دسکتاپها هستند، قطعات داخلی آنها به پیشرفتگی قطعات به کار رفته در دسکتاپ نیستند و علاوه بر این قطعات لپتاپهای گیمینگ نسبت به مدلهای مشابه در دسکتاپها قیمت بالاتری دارند. اما سوال اینجاست که چرا لپتاپهای بازی قیمت بالایی دارند و همچنین نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ گرانتر هستند؟ به همین دلیل به سیستمهای خنککننده پیشرفتهتر نسبت به بیشتر لپتاپهای معمولی مجهز شدهاند و گاه چندین فن بزرگ و چندین ورودی و خروجی هوای بزرگ در اطراف یا زیر بدنه دارند. متغیرهای گسترده ای برای انتخاب CPU لپتاپ گیمینگ وجود دارد، اما تا زمانی که لپ تاپی با پردازنده AMD Ryzen 5، 7 یا 9 یا پردازنده Core i5، i7 یا i9 اینتل انتخاب کنید،مشکلی برای بازی نخواهید داشت.

سری لپتاپهای ذنبوک ایسوس از محصولات بسیار باکیفیت و محبوب بازار هستند که طرفداران زیادی دارند. لپ تاپهای سری Nitro 5، با قیمت کمتر، قابلیت اجرای بازی با کیفیت متوسط و بالا را دارد. در لپ تاپهای گیمینگ این موضوع به دلیل کارایی بالا و استفاده بیشتر، مشکلاتی را نسبت به لپ تاپهای استاندارد ایجاد میکند. شما امروزه بسیاری از لپتاپهای گیمینگ را میبینید که میتوانند از لحاظ پردازش گرافیکی و عملکرد صفحه نمایش بسیاری از کامپیوترهای دسکتاپ را پشت سر بگذارند. همچنین میتوانید لپتاپهایی با پردازنده دسکتاپ پیدا کنید. همچنین ریموت کنترل این تلویزیون هوشمند بوده و کلید میانبرهای بسیار زیادی دارد. تلویزیون OLED ال جی ۵۵C9 دارای قابلیت هوشمند بودن است و قابلیت اسمارت و برنامه هوش مصنوعی یا ThinQ AI مجهز شده است. کارت گرافیک یا GPU یا مهمترین جزء در خرید لپ تاپ گیمینگ است. کارت گرافیک یا پردازشگر گرافیکی (GPU) مهمترین بخش در بین مشخصات فنی لپتاپ گیمینگ است. لپتاپهای گیمینگ به دلیل مجهز شدن به پردازنده و پردازشگر گرافیکی پیشرفته و پر مصرف، حرارت بالایی تولید میکنند. FreeSync کمپانی AMD هم قابلیت مشابهی است که در برخی از کارتهای گرافیک با پردازشگر گرافیکی تولید شده توسط AMD به چشم میخورد. البته برخی از لپتاپهای اداری هم میزان رم ۱۶ گیگابایت یا حتی بیشتر دارند.

این بدان معناست که آنها مانند کارتهای GeForce RTX دارای راندمان انرژی عالی هستند، اما فاقد هستههای RT هستند، بنابراین از ردیابی پرتوهای DXR یا برخی از ویژگیهای دیگر DirectX 12 Ultimate پشتیبانی نمیکنند. پردازندههای گرافیکی سری GeForce RTX 30 همچنین از آخرین استاندارد Microsoft DirectX 12 Ultimate پشتیبانی میکنند که ردیابی پرتوهای DXR و همچنین افزودن سه تکنیک جدید رندر را بهبود میبخشد. در حالی که یک صفحه نمایش بزرگتر به وضوح برای بازی جذاب تر است، اما وزن آن سنگین تر است، بنابراین اگر لپ تاپ خود را زیاد همراه خود جابجا میکنید، صفحه نمایش کوچکتر توصیه می شود. ما مقدار حافظه زیر را برای لپتاپ مخصوص بازی توصیه میکنیم، اما فراموش نکنید که در صورت نیاز میتوانید حافظه را در بیشتر لپتاپها بعداً ارتقا دهید. داشتن حافظه یا رم کافی در لپتاپ بسیار مهم است، اگر این کار را نکنید، بازیها در لحظات نامناسب دچار لکنت میشوند و شما را از هدفتان دور میکنند. لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro ، ممکن است بهترین لپتاپ قابل حمل نباشد زیرا میتواند انرژی را تخلیه کند . بسیار مهم است که از چنین لپتاپهایی برای بازی اجتناب کنید، زیرا آنها به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا بازیها را روان اجرا کنند.

نسل جدید محصولات سری ThinkBook 15 لنوو که از آنها به عنوان بهترین لپ تاپ برای مهندسان و مدیران یاد میشود، به نسل یازدهم پردازندههای سری Core i5 اینتل مجهز شده تا علاوه بر سرعت پردازشی بالاتر در مقایسه با نسل دهم، کاربران از آخرین تکنولوژیهای شرکت اینتل نیز برخوردار شوند. دو سایز محبوب 15.6 اینچ و 17.3 اینچ هستند و تعداد انگشت شماری از اندازه های کوچکتر و بزرگتر نیز موجود است. اینها در مدلهای بسیار متنوعی با قیمتهای مختلف موجود هستند، با گرافیک سریعتر و قویتر که لپتاپ شما را قادر میسازد تا بازیهای سنگین را با کیفیت بالاتر و پرسرعت اجرا کند. هنگامی که کاربر قصد خرید لپ تاپ دارد، اولین سوالی که از او پرسیده می شود این است که هدف او از خرید لپ تاپ چیست و قرار است چه کاری را انجام دهد. قطعا. یک لپتاپ گیمینگ هم میتواند همان کارهایی را انجام دهد که سایر لپتاپهای اداری و خانگی انجام میدهند. در مورد لپتاپهای گیمینگ ۴ مورد هستند که بیشترین اهمیت را دارند: سیستمعامل، اندازه نمایشگر، پردازنده و کارت گرافیک. میزان ظرفیت حافظه داخلی این لپ تاپ 14 اینچی برابر با 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD است که میتواند دیتا را با سرعت بالایی ذخیره نماید.