دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک

برای این کار شما به شرکت تبلیغ‌کننده در ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت شما می‌شود پول پرداخت خواهید کرد. در فرآیند بازاریابی محتوایی شما هرگز نباید به وضوح به محصول و خدمات خود اشاره کنید و قبل از دادن تکه‌ای پیتزا (محتوایی که باعث حس لذت و ایجاد اعتماد شود) نباید وارد بحث فروش شوید. سئو سایت به دو بخش مهم سئو داخلی یا On-Page و سئو خارجی یا همان Off-Page دسته‌بندی می‌شود. سئو داخلی هر تکنیکی که برای بهبود وضعیت محتوا و یا کلاً المان‌های سایت‌تان در نظر می‌گیرید را شامل می‌شود. سئو خارجی نیز استراتژی‌هایی که شما برای ساخت و یاخرید بک لینکانجام می‌دهید را شامل خواهد شد.

او همچنین باید بتواند دلیل افزایش و کاهش تعداد دنبال کنندگان یا میزان تعامل مخاطبین با صفحه‌ی برند را سی یو وب تحلیل کند. این نکته را به یاد داشته باشید که آژانس دیجیتال مارکتینگ یک آژانس تبلیغاتی نیست. درواقع شرکت‌های تبلیغاتی با با رسانه‌های جمعی سنتی سر‌و‌کار دارند اما شرکت دیجیتال مارکتینگ بر مدار اینترنت می‌چرخد. پس برای آنکه بدانید خدمات آژانس دیجیتال مارکتنیگ دقیقا چه کاری انجام می‌دهد به نکات زیر توجه کنید.

این موضوع شامل حفظ سرعت و امنیت سایت و همچنین تحقیق و آزمایش هر بخش قبل از اجرای آن در وب سایت است. این نوع از تبلیغات چون جایگاه خاصی ندارند و با شکل ظاهری واسط کاربری هماهنگی دارند توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند و باعث افزایش نرخ کلیک می‌شوند. روش‌های سنتی و هزینه‌ای که بابت سئو می‌پردازید مدت‌ها زمان برده تا نتیجه را نشان دهد، اما این روش در همان لحظه نتیجه حاصل شده را نمایش می‌دهد.

البته با توجه ویژگی‌های فضای مجازی، تبلیغات آنلاین محدودیت‌های بسیار کمتر و در اغلب موارد، مزایای بسیاری نسبت به تبلیغات محیطی دارد. اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و می‌خواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبین خود داشته باشید، بی‌شک حضور شما در رسانه‌های دیجیتال مخصوصا در سال آینده یعنی 1401 ضروری است. دیجیتال مارکتینگ یک ابزار برای موفقیت در حوزه بازاریابی و البته تبلیغات است. چرا که برخلاف دیگر ترندهای بازاریابی شما هر فعالیت خود را می‌توانید اندازه‌گیری کنید.

  • به راهکار جذب ترافیک به وب سایت از طریق پرداخت به ناشران مختلف مثل مجلات اینترنتی که تبلیغات شما را در وب سایت خود قرار می دهند، به ازای هر بار کلیک تبلیغ شرکت در سایت ناشر، پرداخت به ازای کلیک می گویند.
  • در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
  • با این تبلیغات SEM می‌توانید کلمات کلیدی خاص (حتی کلمات کلیدی رقبا) و جمعیت یا منطقه‌ای مشخص را هدف‌گیری کنید و آگاهی از برند و نرخ تبدیل خود را به همراه ROI صد درصدی افزایش دهید.
  • دوماً وبسایت یا هر نوع بستر دیگری که برای انتشار محتوا در نظر گرفته شده باید سئو باشد.

این بدان معناست که شرکت‌ها و برندها امکانات بسیار بیشتری برای دسترسی به مشتریان بیشتر از جمله ایمیل، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو در اختیار دارند. تبلیغات اینترنتی، بازاریابی مستقیم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، وبلاگ نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو،شبکه های اجتماعی،پادکست‌ها و سایر روش‌های تولید محتوااز جمله بحث‌هایی هستند که در این کتاب مطرح شده‌اند. همه ما خیلی خوب می‌دانیم که هدف قرار دادن مشتریان مناسب یکی از مسائل مهم و حیاتی برای هر کسب‌وکاری است. بیشتر پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. شما می‌توانید از ابزارهای آنلاینی که در اختیار دارید برای بررسی فعالیت‌های آنلاین مخاطبان استفاده کنید و اطلاعات بی‌شماری همچون اطلاعات جمعیت شناختی‌ را به دست آورید.

پاسخ هیچکدام از این نوع سوالات در بازاریابی آفلاین را نمی‌توان به طور دقیق داد. هنگام خرید، مصرف‌کنندگان از شما می‌خواهند توضیح دهید که چگونه نرم‌افزار و ویژگی‌های آن سودمند خواهد بود. تصمیمی که مصرف‌کنندگان می‌گیرند، در مقایسه با کسب‌وکارهایی که محصولی را از طریق بازاریابی B2B می‌خرند، بیشتر بر حسب احساسات است. برای درک بهتر روابط عمومی در فضای آنلاین، می توان آن را با روابط عمومی سنتی مقایسه کرد.

بازاریابی شبکه یا درصدی

بازاریابی درون گرا به فارسی به کلمات مختلفی ترجمه شده است که از جمله آنها می‌توان به عباراتی مانند “بازاریابی جاذبه ای” یا “بازاریابی درونی” اشاره کرد. در واقع هدف از بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ای هدایت مخاطب هدف (کاربری که به دنبال خرید محصول یا خدمات ماست) به سمت وب سایت است. بازاریابی درون گرا بر خلاف روش‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی بر روی مخاطب هدف تمرکز می‌کند و بر اساس روش های تولید محتوا (بازاریابی محتوا) کاربر را جذب می کند.

وبسایت مارکتینگ

دنیای مدرن امروز با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است و اگر همگام با آن پیش نرویم، این ما هستیم که عقب می‌مانیم. دنیایی که روز به‌روز به سمت دیجیتال پیش می‌رود و تمام کسب و کارها برای موفقیت، باید حضوری فعال در فضای دیجیتال داشته باشند. پیش از هر چیز به‌عنوان فردی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند، باید بدانیم که فضای مجازی اصطلاحی غلط است و باید بگوییم فضای دیجیتال. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمون‌طرح، با مفهوم دقیق دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) و آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم.

بنا بر تعریف Investopedia موبایل مارکتینگ از کانال‌های توزیعی مختلف برای ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌های موبایل مثل تبلت و گوشی هوشمند استفاده می‌کند. اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپین‌های تبلیغاتی آن تحت عنوان تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند برگردان عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود. Pay Per Click یا همان PPC نیز یکی دیگر از نام‌های این مدل است که ترجمه‌ی تحت‌اللفظی آن می‌شود «پرداخت به ازای کلیک»؛ به هر صورت همه‌ی این نام‌ها به یک چیز اشاره دارند و آن یک مدل محاسبه‌ی هزینه‌ی تبلیغات است.

استراتژی‌ها و شاخه های دیجیتال مارکتینگ

در واقع طبق تعریف جهانی واژه اینفلوئنسر، هر اینفلوئنسر در یک رشته که تخصص آن را دارد می‌تواند فعالیت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا برگزاری کمپین‌های پیامکی می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و راهنمایی کارشناسان واحد بازاریابی دیجیتال ما بهره‌گیری نمایید. محتوای متنی همان مقالات نوشته شده برای صفحات وب‌سایت و وبلاگ شما هستند، هم‌چنین نگارش متون برای پست‌های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تولید محتوای متنی محسوب می‌شود. طراحی، تولید و پیاده‌سازی کلیه نرم‌افزارهای موبایلی، تحت وب (وب اپلیکیشن) و ویندوزی از جمله تخصص‌های اصلی شرکت انفورماتیک صنعتی نوکارتو است.