دریچه بازدید فنکوئل و دریچه فن کویل تهویه نو

با توجه به فلزی که برای تولید این دریچه ها استفاده می شود، زیر سازی مناسب و مطلوب انجام خواهد شد. اگر قصد نصب این دریچه بر روی دیوارهای کاذب وجود دارد، بهتر است که حتما اطراف آن را موادی مثل پروفیل هایی که خاص سقف های کاذب هستند، پوشانده شود. استفاده از این مواد کمک می کند که این دریچه به صورت کاملا محکم بر سر جای خود قرار گیرند. دریچه لاینری یا اسلوت برای پخش یکنواخت هوا در طول ساختمان استفاده میشود. کانال فلکسیبل برزنتی دارای استحکام کششی بالا قایل استفاده در در جاهایی مانند سقفهای کاذب و فضاهای سربسته می باشد.

دریچه دسترسی فنکوئل

دریچه فن کوئل تهویه یا دریچه بازدید فن کویل برای دسترسی راحت و بدون دردسر با کمترین زمان و امکانات به دستگاه هایی همچون کانال ها و واحدهای فن کویل که اغلب در سقف قرار گرفته اند استفاده می شود. پس از آنکه دستگاه فن کویل برای هوارسانی محیط در سقف کاذب نصب شد، جهت دسترسی و بازدید، تعمیر و سرویس آن نیاز به دریچه بازدید فن کویل خواهد بود. دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد.

برای دسترسی ،تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل ،مکنده و دمنده که در سقف تعبیه هستد از دریچه زیر فن کویل استفاده میگردد. همچنین از موضوعات مهم در ساخت دریچه زیر فن کویل این است که حتماً ابعاد داخل کلاف بصورت صفر به صفر در هر طول و عرض استخراج و به سازنده اعلام گردد و میزان بادخور جهت ابعاد دریچه زیر فن کویل در کارخانه و در زمان ساخت، کسر گردد. دریچه زیر فن کویل استیل را هم می توان بصورت پیچ از زو و هم بصورت پیچ مخفی، نصب و تعبیه نمود. دریچه زیر فن کویل استیل عموما از ورق استیل به ضخامت یک میل تولید می شود تا درب و فریمِ دریچه زیر فن کویل استیل از استحکام خوبی برخوردار گردد. جنس این دریچه ها عبارتند از آلومینیومی، چوبی، آهن گالوانیزه و دریچه فن کویل پلاستیکی. به گونه های متفاوت خطی یک طرفه، دو طرفه و ترکیبی موجودند از محصولات پرفروش در گروه دریچه زیر فن کویل محسوب می شوند و در روی دیوار و یا سقف ساختمان قرار می گیرند و مجهز به لولای باز و بست کردن و قفل زیمنس هستند و فریم هایی با سایز 3 و 5 سانتی متر دارند.

دریچه بازدید فنکوئل و دریچه فن کویل تهویه نو

حجم هوای بازگشتی مورد نیاز برخی از فن کویل‌ها به قدری بالا بوده که به‌جای درب بر روی قاب اصلی باید از دریچه هوای خطی کله قندی استفاده شود. تنها در این حالت شاهد جبران هوای بازگشتی مورد نیاز فن کویل خواهید بود. تنوع رنگ در دو حالت لولایی و وزنه‌ای نیز در دریچه دسترسی فن کویل وجود دارد. دریچه فن کویل چوبی یکی از مناسب ترین دریچه ها برای استفاده در دیوارها و کف زمین می باشد که تناسب بسیار بالایی را در نمای داخلی ساختمان های مسکونی دارد. معمولا از ام دی اف برای تهیه و ساخت دریچه های فن کویل چوبی استفاده می شود که برای این منظور از ماشین آلات و تجهیزات بسیار مدرنی در کارگاه ها استفاده می کنند. طراحی های بسیار متفاوتی نیز بر روی این مدل از دریچه ها حکاکی شده و شما می توانید شیک ترین و بهترین انواع این محصولات را به راحتی از همین وب سایت تهویه نظری مورد مشاهده قرار دهید.

آن ها ایجاد نشود.

این شیارها باعث می شوند که هوا به راحتی خارج شده و دستگاه بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. از هود صنعتی جهت جلوگیری ازپراکنده شدن حرارت گرما دود بخار و انواع گازهای سوخته شده مضردر محیط آشپزخانه رستورانها کافی شاپها فست فودها و آزمایشگاههای صنعتی و بیمارستانی به کار می رود که شرکت تهویه فراز ایرانیان با سالها تجربه در زمینه ی طراحی ساخت و نصب هود . به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش دریچه زیرفن کوئل هوا با مشاورین و کارشناسان شرکت میراکالا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت در این خصوص به شما مشاوره رایگان قبل از خرید محصول را بدهند.

انواع مختلف دریچه زیر فن کویل آلومینیومی

ضخامت ورق درب دریچه زیر فن کویل به صورت کاملا استاندارد است و بنا به بزرگیِ ابعاد، امکانِ استفاده از ورق ضخیم تر نیز وجود دارد. فن کوئل ها و داکت ها (که عموما در سقف اماکن نصب میشوند) از دریچه بازدید فن کوئل استفاده می شود که ابعاد آن رابطه مستقیمی با ابعاد دستگاه های فن کوئل دارد. بر روی دریچه بازدید فن کوئل شیارهایی وجود دارد که این شیارها باعث شده هوا به راحتی خارج شود و در عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد نشود. ابعاد درب دریچه زیر فن کویل بستگی به ابعاد فریم دریچه زیر فن کویل دارد . بعد از ساخت فریم دریچه زیر فن کویل جای پیچ ها را روی آن تعبیه می کنیم . درب دریچه زیر فن کویل در هر طرف باید یک میل کوچکتر از فریم ساخته شود تا به راحتی باز وبسته شود .

دریچه دسترسی فن کویل

تنوعِ رنگ و مدل و ماهیتِ چوبیِ این نوع دریچه، باعث شده کارفرمایان و مهندسین ناظر اقبالِ ویژه‌ای نسبت به کاربرد این نوع دریچه نشان داده اند. باید درب دریچه زیر فن کویل به میزان یک میل از هر بعد بادخور داشته باشد تا به راحتی باز و بسته شود. باید به این نکته توجه کرد که در دریچه زیر فن کویل دو گل سقفی وزنه ای باید ۱۰ سانتی متر با دستگاه فن کویل فاصله داشته باشد تا به راحتی بتوان آن را جابجا کرد.

دربِ لولاییِ دریچه دسترسی فن کویل استیل نیز با لولای فلزی و استیل فابلیت ساخت دارد و بنا به درخواست کارفرما می‌توان دریچه دسترسی فن کویل را حتی در موردِ لولا، به صورت تمام استیل تولید کرد. دریچه دسترسی فن کویل استیل نیز مثل آلومینیوم دارای مدلهای متنوع است که به اختصار به توضیحاتی در مورد انواع دریچه دسترسی فن کویل استیل می‌پردازیم. تنوعِ مدلهای دریچه دسترسی فن کویل استیل به تعداد تنوعِ مدلهای آلومینیومی نیست و ما به شرح موارد زیر اکتفا می نماییم. دریچه دسترسی فن کویل مشابه لولا را می‌توان به صورت پیچ از نما و یا به صورت پبچ مخفی در محل خود نصب کرد.برای اینکه رنگ پریدگی یا خط و خش بر روی دریچه دسترسی فن کویل مشابه لولا نیفتد تمامیِ جاپیچ ها و جای قفل ها و موارد دیگر باید در همان مراحل پیش تولید و قبل از عملیات رنگ بر روی ساختار فریم و درب دریچه دسترسی فن کویل ایجاد گردد. با تکمیل مراحل پیش تولیدِ دریچه دسترسی فن کویل مشابه لولا تمامیِ سطوح داخلی و بیرونیِ باید با رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک در کد رنگ سفارشی پوشش داده شود.وجود کد رنگ های شکیل و زیبا باعث تناسب بیشترِ دریچه دسترسی فن کویل با نما و رنگ محیط می‌شود.پس از انجام عملیات رنگ برای محافظت کاملِ دریچه دریچه دسترسی فن کویل آن را در پوشش مشمایی ضربه گیر قرار داده و بسته بندی می نمایند.

چاره ای جز انتخاب ماشین آلات مجهز و پیشرفته وجد ندارد.در واقع تولید کانال اسپیرال با دستگاههای غیراستاندارد ریسک نشت هوا و افت فشار مکش و دمش را به بالاترین میزان افزایش می دهد.این در حالیستکه با انتخاب ماشین آلات استاندارد این احتمال به صفر تنزل می یابد. سطوح بیرونی عایق الاستومری لوله ای با انواع فویل آلومینیوم (ساده و نخدار) قابل پوشش می باشد. با توجه به تولید کانال اسپیرال به صورت ماشینی،دقتِ کار به حداکثرِ امکان رسیده،همچنین زمان تولید نیز بطور قابلِ ملاحظه ای کاهش می یابد و درروندِعملیات تولیدِ کانال اسپیرال، هم کیفیت و هم کاهشِ زمانِ تولید حرفِ اول را میزند. هنگام نصب این دریچه باید دقت شود که قابی که این دریچه بر روی آن سوار می شود حتما از نوع چوبی دریچه زیر فن کویل یا فلزی باشد. زیرا چنانچه این دریچه بر روی گچ نصب شود، با گذشت زمان امکان آن که این دریچه در محل خود شل شود، وجود دارد.

دریچه های بازدید معمولا با دو مدل درب وزنه ای و لولایی با قفل زیمنسی طراحی و ساخته میشوند. دریچه های بازدید فن کویل در مدلهای خطی، مشبک، گریلی، گل سقفی، کله قندی و…. در نتیجه، باید دریچه های زیر فن کویل را از نظر ابعاد متناسب با اندازه این دستگاه ها ( داکت ها یا فن کویل ها) انتخاب کرد. در غیر این صورت ممکن است نتوانیم از این دریچه ها به درستی استفاده کرده و دسترسی خوبی به فن کویل ها برای تعمیر، تعویض و… آن ها ایجاد نشود. به طور کلی، ابعاد و اندازه دریچه بازدید فن کویل عمدتا با اندازه دستگاه های مکنده یا دمنده هوا (سیستم های هوای رفت یا برگشت) در ارتباط می باشد. ایجاد شیارهای ادامه‌دار در گوشه درب دریچه به شکل حرف Z موجب تامین هوای بازگشتی شده و در صورت نیاز امکان ایجاد این شیارهای زیبا در دو سمت درب نیز وجود دارد.

  • از انواع متریال قابل تولید است.عمومی ترین جنسی که برای ساخت دریچه فن کویل استفاده می شود آلومینیوم می باشد.اصلی ترین دلیل برای انتخاب آلومینیوم وزن سبکِ آن می باشد.در واقع سبک بودنِ درب دریچه فن کویل با توجه به ابعاد آن در زمان باز و بسته کردنِ آن باعث عدم افتادگی و دفرمه شدن آن می گردد.ضخامت ورق درب دریچه فن کویل بین یک تا یک ونیم میل بسته به ابعاد درب متغیر است.
  • ساختار دریچه دسترسی فن کویل ساده‌ی استیل، از یک فریم با عرض دلخواه و درب دریچه نیز به صورت فِلَت از ورق استیل به ضخامت یک میل است.
  • پس از ساخت و رنگِ دریچه دسترسی فن کویل شیاردار آلومینیومی لولایی و خارج کردنِ آن از کوره رنگ، برای جلوگیری از هرگونه آسیبِ احتمالی در زمان انتقالِ دریچه دسترسی فن کویل به محل پروژه، از پوشش های مشماییِ ضخیم و ضربه گیر بر روی دریچه دسترسی فن کویل استفاده می‌گردد تا این دریچه دسترسی فن کویل صحیح و سالم به پروژه انتقال و در محل موردنطر نصب،تثبیت و تعبیه گردد.
  • همانطور که اشاره گردید امکانِ طراحی و اجرای طرحها و نقوشِ متناسب با طراحیِ داخلیِ محیط به وسیله دستگاههای سی ان سی،باعث رسیدن به دکورِ دلخواه در محیط می‌گردد.
  • در این مدل ها درب از قاب دریچه جدا بوده و درب به صورت وزنی روی قاب قرار می گیرد.