دانلود رایگان مطالعات استانداردهای طراحی ویلا، پاورپوینت خط معمار | memarinavaz

راهی که به دلیل نبود بسترهای مناسب فرهنگی و اقتصادی، یا در ساختمان‌ها پیش‌بینی نشده و یا بدون رعایت استانداردهای لازم، طراحی و ساخته می‌شود. با این همه بر اساس شرایط موجود، شهروندان ساکن برج‌های بلند و ساختمان‌های چندین طبقه تهران فرهنگ استفاده از پله‌های اضطراری را فرا نگرفته‌اند. روند رو به رشد جمعیت، پیدایش ساختمان‌های بلند و تبدیل خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌های چند طبقه، ضرورت نیاز به راهی برای خروج ایمن و بی‌حادثه ساکنان این ساختمان‌ها را در شرایط بحرانی، بیش از پیش آشکار کردند. در طبقه اول بیشتر فضاهای خواب قرار گرفته است که در لابی آن فضاهای نشیمن قرار دارد. طبقه سوم یا همان زیر شیروانی به اتاق خواب اختصاص داده شده است که ۲۵۰ متر و بصورت مستقل از دیگر طبقات طراحی شده است.

شناخت ریز فضاهای ویلا

هر یک از ریز فضاهای ویلا سرانه ها، استانداردها و ضوابط بخصوصی دارند که باید به آن ها توجه ضوابط طراحی ویلا شود. به این منظور توصیه می کنیم حتما پیش از مراجعه به طراح شناختی اجمالی از نیازهای خود در ویلا داشته باشید. معمار در این راستا پس از دریافت مشخصات زمین و ملک و نیازهای کارفرما، نسبت به تهیه یک برنامه فیزیکی اقدام نموده و یک زون بندی از فضاها تهیه می کند. پس مشاهده زون بندی توسط کارفرما و رسیدن به اتفاق نظر نسبی، معمار پلان ها را شامل همه فضاها و مبلمان و اندازه های دقیق درچارچوب محدودیت ها و ضوابط و استانداردهای موجود نهایی می کند. این منطقه خوش آب‌وهوا، چند سالی است به محلی پرطرفدار برای تفریحات آخر هفته پایتخت‌نشینان و ویلاسازی تبدیل شده است. از آنجایی که کردان در نزدیکی تهران قرار دارد، ساخت ویلاهای لوکس در آن رونق گرفته است.

  • بسیاری از آسیبمندان به ویژه آنها که از صندلی چرخدار استفاده مینمایند، نسبت به سایرین جهت پیاده و سوار شدن‌به اتومبیل‌، به فضای بیشتری نیاز دارند.
  • بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت مطالعات و برنامه فیزیکی ویلا در قالب ۵۲ اسلاید می‌پردازیم.
  • در پلان بهتر است نهارخوری شما در محلی قرار گید که از میان فضاهای ویلا ارتباط نزدیک تری با آشپزخانه داشته باشد.
  • اکثر بارش‌های شمال از سمت شمال و شمال غرب با زاویه 45 درجه است، بنابراین باید این نکته را در محل قرارگیری پنجره‌ها در نظر گرفت.
  • آرانو یک پکیج صفر تا صدی از معماری تا طراحی داخلی، دکوراسیون، فرنیچر، گرافیک، هویت بصری و برندینگ ارائه می دهد.
در این حالت توصیه می کنیم حداقل عمق تراس 1.20 تا 1.5 باشد تا یک یا دو صندلی راحتی بتواند در آن جای گیرد. در این حالت حداقل عمق 2 تا 3 متر توصیه می شود تا یک میز نهارخوری یا یک ست مبل کوچک بتواند در آن جای بگیرد. اگر فضای بیشتری در اختیار دارید می توانید یک وسیله بازی مثل فوتبال دستی، میز بیلیارد و … را هم در تراس جای دهید.

دماوند به علت قرارگیری در ارتفاعات، آب‌وهوای کوهستانی دارد و از پوشش گیاهی غنی برخوردار است. پس از پایان یک هفته‌ کاری، می‌توانید با طی کردن مسیری کوتاه به منطقه‌ای خوش آب‌وهوا سفر کنید و تمامی خستگی‌های هفته را از تنتان بیرون کنید. از آنجایی که امروزه برای فرار از هیاهوی شهر، ساخت ویلا در این مناطق خوش آب‌وهوا رواج پیدا کرده است، می‌خواهیم با ضوابط طراحی و ساخت ویلا در فیروزکوه و دماوند آشنا شویم. تبصره(۱) موارد فوق الذکر راهنمای ساده ای برای تعیین حداقل سرعت مورد نیاز در طراحی و انتخاب آسانسور برای ساختمان های مسکونی می باشد. چگونگی پله های فرار در ساختمان ها
در ایران به اشتباه، به پله فرار، راه خروج اضطراری اطلاق می‌شود در حالی که راه خروجی معمولی و راه خروجی اضطراری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند . پلکان فرار، تنها راه نجات ساکنان طبقات بالای ساختمان در مواقع اضطراری و وقوع حریق است.

نوع مصالح، کاربری، سبک، سادگی یا پرکار بودن طرح، متراژ، موقعیت و … همگی عواملی هستند که در هزینه و قیمت طرح و ساخت تاثیرگذار هستند. مثلاً نباید انتظار داشت هزینه طراحی و ساخت یک ویلای مدرن در لواسان، با یک ویلای کلاسیک در کرج یا یک ویلای دوبلکس در آبسرد برابری کند. در این مرحله نتیجه مطالعات در قالب یک جدول برنامه فیزیکی تهیه می شود. در جدول برنام فیزیکی مواردی مثل اسامی و دسته بندی فضاها، تعداد هر فضا، تعداد استفاده کنندگان، سرانه و مساحت مورد نیاز درح می شود.

آتلیه های معماری

دانلود رایگان مطالعات استانداردهای طراحی ویلا، پاورپوینت خط معمار | memarinavaz