تلویزیون شهری چیست؟

دسته بندی دیگری که در حوزه تلویزیون شهری چیست و انواع آن می توان بیان کرد دسته بندی بر اساس نوع کارکرد تلویزیون ها می باشد. به دلیل مصرف انرژی بسیار کم، می توانند در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، چون شما از تبلیغات نمایشی استفاده میکنید، شهرداری، نیروهای نظامی مانند راهنمایی رانندگی و کلانتری، وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین نهادهای دولتی شهری باید مجوز استفاده از تلویزیون را برای شما صادر کنند. بنابراین ما به صورت سرخود نمیتوانیم نسبت به نصب این تلویزیونها اقدام کنیم و باید مجوز لازم را داشته باشیم. در این تلویزیون ها فاصله لازم برای دیدن بهتر تصاویر 8 متر است و به نسبت تلویزیونهای Indoor بیشتر است. اولین موردی که در قیمت این محصول تأثیر دارد، قیمت ماژول تلویزیون شهری است که تلویزیونها از ماژولها ساخته میشود. در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به روش ماژولهای استاتیک IC های بیشتری استفاده می شود به همین علت بهترین ماژول تابلو روان این ماژول ها هستند که نسبت به ماژول رفرش قیمت بالاتری دارند. در برخی ماژول ها از ال ای دی های تک رنگ، فرضا سبز و یا قرمز استفاده می شود. ماژول تابلو روان قرمز(1R): تنها از LED / ال ای دی قرمز استفاده شده است.

ویدئو والها که در اتاق انتظار یا لابی نصب میشوند، میتوانند محتواهای سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان یا اطلاعاتی درباره مسیریابی، اطلاعیههای عمومی یا هنری را به نمایش بگذارند. یک نوع خاص از تلویزیونهای Indoor تلویزیونهای کِرو یا خمیده است که در نمایشگاه ها بسیار کاربرد دارد و علاوه بر داشتن جلوه گستره دید بیشتری دارد. تلویزیون رنگی در سال ۱۹۳۹ «در نمایشگاه بینالمللی رادیوئی» در برلین به نمایش گذارده شد در ۱۶ اوت ۱۹۴۴ بِرد یک نمایش تلویزیونی تمام رنگی الکترونیکی را در معرض نمایش گذارد که در این سیستم با ۶۰۰ خط رنگی بافت سه تائی با استفاده از شش اشکن برای ساخت هر تصویر بکار گرفته شده بود. در سمینار ها برای ارائه مطالب, نمودار ها و پاورپوینت, در هیئت ها برای پخش بزرگتر تصاویر, ویدئو وال در نمایشگاه ها برای تبلیغات و در کافه ها و رستوران ها برای پخش فوتبال تلویزیون شهری کاربرد دارد.

در اواخر دهه ۲۰ زمانی که هنوز تازه تلویزیونهای الکترومکانیکی معرفی شده بودند، فیلو فارنس و و لادمیروری گین همچنان بهطور جداگانه بر روی گونههای مختلف لامپهای فرستنده الکتریکی کار میکردند. فیلو فارنس معتقد بود این اختراع، به اختراع دستگاه تجزیه تصویر وی در سال ۱۹۲۷ بسیار شبیهاست؛ و این قضیه به دادگاه کشیده شود و حق به فیلو فارنس داده شد. این سیستم شامل سه منبع نور در انتهای گیرنده و یک تغییر دهنده جریان برای تغییر نور دهی در آنها بود. دات پیچ به عنوان فاصله بین پیکسلها تعریف میشود و این نشان دهنده فاصله مرکز یک پیکسل تا مرکز پیکسل مجاور است. بر اساس استاندارد، پنل هایی که پیچ دات آنها ۱، ۵، ۲ و ۱۰ باشد، در ابعاد ۶۴ در ۶۴ سانتیمتر ساخته میشوند و باید نسبت ابعاد آنها به صورت ۹ به ۱۶ باشد. این معیار بر اساس میلی متر اندازه گیری میشود و به طور دقیق نشان میدهد که اندازه پیکسلها و در نتیجه آن ابعاد تلویزیون شهری به چه شکلی تغییر میکند. سپهر صنعت آداک یکی از برترین تولید کنندگان تلویزیون شهری در ابعاد و سایزهای مختلف و کاربردهای متنوع برای مصارف تجاری، اطلاع رسانی و تبلیغاتی است.

کاربرد تلویزیون شهری بصورت معمول در محیط های Outdoor است فقط در بعضی موارد در فروشگاههایی که پنجره رو به بیرون به سمت آفتاب مستقیم است از تلویزیون شهری داخل فروشگاه استفاده میشود. تلویزیونهای Outdoor مناسب فضای باز است زیرا این تلویزیون ها ضد آب بوده و روی هر پیکسل آفتاب گیر قرار دارد به همین دلیل در روشنایی روز و آفتاب مستقیم تصویر را واضح نشان میدهد. در این تلویزیونها برای هر کدام از پیکسلها، یک آفتابگیر در نظر گرفته شده است که این مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به پیکسلها میشود. در بررسیهای مختلف مشخص شده است که ما با انواع ماژول های تلویزیون شهری مواجه هستیم که هر کدام از آنها در کیفیت نهایی تصویر نقش دارد.

سایر مخترعین پیش از آن اجزای چنین سیستمی را ارائه کرد؛ یا سیستم الکترونیکی را با استفاده از تصاویر یا فیلمهای متحرک نشان داده بودند؛ ولی فیلو فارنس نخستین فردی بود که همزمان از دوربینهای الکترونیکی و گیرندههای تلویزیونی الکترونیکی بهره جست و از آنها تصاویر زنده متحرک و ترام دار ساخت؛ ولی متأسفانه دوربینهای وی به نور بسیار زیادی نیاز داشتند؛ و این باعث توقف در کار میشد. 8. تابلو به دقت و با ارتفاع و جایگاه مناسب در بیرون یا درون محیط مورد نظر نصب می شود. در منوی سوم نرم افزار، تنظیم زمان قید شده که در بیشتر تابلو های روان اعمال می شود. برای مثال نمایشگرهای DLP با صفحه نمایش باریک، کیفیت تصویر عالی، نمایش رنگ های واقعی با تنظیم روشنایی متعادل، کارایی بالا، دوام و طول عمر طولانی و … کاربرد این بورد کنترلرها به این صورت است که نوع تک رنگ آن تنها قادر است متن و تصاویر را به شکل ساده به نمایش بگذارد، نوع تک رنگ فید دار آن، تصاویر و متن را به شکل فید دار نمایش می دهد و در واقع می توان توسط این بورد کنترل تصاویر واقعی را مشاهده نمود و در آخر بورد کنترل تمام رنگ دقیقا مشابه تلویزیون عمل کرده و تمامی رنگ ها را به نمایش می گذارد.

سیستم میدان رنگی زنجیرهای در CBS تقریباً مکانیکی بود که دیسک داخل آن از فیلترهای سبز، آبی و قرمز ساخته شده بود و با سرعت ۱۲۰۰ دور در دقیقه در داخل دوربینهای تلویزیون کار میکرد. آخرین سیستم رنگی RCA با زنجیرهای از نقاط، هیچ بخش متحرکی نداشته و در آن از یک سری شیشههایی برای جداسازی و هدایت نورهای سبز، قرمز، آبی از اشیاء از سه لنز به سه لامپ اسکن و مدارهای الکترونیکی استفاده شده بود که به لامپها اجازه میداد تا سیگنالهای خود را نقطه به نقطه به صورت چرخشی بفرستند. با این وجود این یافتهها در زمینه فناوری لامپ تقویت صوتی تا سال ۱۹۰۷ عملی نشد. تلویزیونهای آنلاین برای فعالیت خود به وجود یک سیستم کامپیوتری نیاز دارند و کنترل آنها به طور کامل تحت تأثیر این سیستم کامپیوتری قرار دارد، این در حالی است که تلویزیونهای آفلاین برای شروع به کار خود نیاز به سیستم کامپیوتری دارند، اما ادامه فعالیت آنها بدون نیاز به این سیستم است و به صورت خودکار میتوانند فرآیند پخش تلویزیونی را انجام دهند.

هر کدام از ماژولها به صورت مجزا از چندین پیکسل در کنار یکدیگر ساخته شده است و قرار گرفتن همه آنها در کنار یکدیگر، یک تلویزیون را به وجود میآورد. ویدئو وال ها از کنار هم قرار گرفتن تلویزیونهای LCD درست میشود که تصویری یک پارچه نمایش میدهد. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده است که در هر ماژول تعدادی LED یا SMD قرار گرفته است. تابلوهای ال ای دی متحرک یا تابلوهای روان، در واقع نوع مدرنی از تابلوهای دیجیتالی می باشند که به علت مزایایی که دارند استفاده از آنها در رنگ و مدل های مختلف گسترش یافته است. حال چرا می گوییم ال ای دی؟ فناوری ال ای دی که در حال توسعه و پیشرفت زیادی است و کاربردهای بسیار زیادی دارد. قیمت تابلو ال ای دی به عوامل مختلفی بستگی دارد که بهترین نرخ را در ایده ال ای دی میتوانید مشاهده فرمایید. این نمایشگر ها در انواع مختلفی تولید می گردند که از لحاظ ویژگی ها، مزایای تصویری، ظرفیت پخش و انعطاف پذیری از تنوع زیادی برخوردار هستند. تبلیغات یا بازاریابی برای کالا یا خدمات یک مجموعه به عنوان مقدمه ای برای فروش و تبلیغات محسوب می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

در اینجا مدل برد ما U60 می باشد. در خصوص این مدل از تلویزیون های شهری بایستی بگوییم که این تلویزیون ها ضد آب نیستند و از نظر هزینه هم مقرون و به صرفه تر میباشند که بسته به نیاز خود میتوانید هر یک از این دو را تهیه نمایید. برای اجاره هر نیم متر مربع باید حدود 1 میلیون تومان هزینه کرد که در ابعاد بزرگ هزینه بسیار سنگینی است و مطمئنا مقرون به صرفه نیست. در نوامبر ۱۹۳۹ پس از پایان جلسات دادگاه، گروه RCA به فیلو فارنس چکی به مبلغ یک میلیون دلار معادل (۸/۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶) دادند. این افراد، در ازای اجاره تلویزیون با توجه به محل قرارگیری آن و مدت زمان استفاده از آن، مبلغ مشخصی میپردازند و تبلیغات خود را با استفاده از آنها انجام میدهد. البته در مناطق کم تردد و در فضای داخلی محیطهای بسته میتوانید به راحتی از تلویزیون شهری استفاده کنید. اطلاعات کاملی را در خصوص راهنمای خرید ویدئو وال بدست بیاورید تا سولوشن مناسب با نیازتان را هوشمندانه انتخاب کنید. CBS یک فهرست محدود از برنامههای رنگی را از ایستگاه تلویزیونی WCBS خود در نیویورک از ۱۴ نوامبر ۱۹۵۰ آغاز کرد که این برنامهها دوشنبه تا شنبه با ۱۰ گیرنده رنگی در معرض دید عموم بود.

احتمالاً بعد از مطالعه مطالب قبلی به این نتیجه رسیدهاید که با خرید تلویزیون های شهری میتوانید تبلیغات خود را در حجم وسیع در نقاط مختلف شهر انجام دهید. کاربرد تلویزیون-شهری در میادین شهر و مجتمعهای تجاری شهری، سردر سازمانهاهای دولتی، خصوصی، پارکها، دانشگاهها و غیره میباشد. تلویزیون-شهری به تابلوهای غول پیکر و بزرگی گفته میشود که در کنار میدانها و چهار راههای شلوغ شهر نصب میشود. ساختار این نمایشگرها از کنار هم قرار گرفتن ماژولهای کوچک ال ای دی شکل میگیرد. جذابیت بصری که تابلوهای ال ای دی متحرک یا تابلوهای روان دارند باعث شده تا استقبال زیادی از آنها شده و ابزاری موثر جهت امر تبلیغات باشند. تابلو روان به طور کلی به نمایشگر های کوچکی که با صفحاتی از LED های کوچک و کنار هم قرار گرفته شده و با یک پردازنده به یکدیگر متصل شده باشند و یک متن یا تصویر را به صورت متحرک نمایش دهند را تابلو روان می گویند. به طور کلی قیمت تلویزیون های شهری بر اساس کیفیت قطعات و نوع ساخت این نمایشگر ها تعیین می گردند.

این نوع تلویزیونها در ادامه روند تابلوهای روان و ال ای دی به وجود آمدهاند و از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی امروز بهشمار میروند. در این نوع تابلو برای جذابیت و جلب توجه بیشتر میتوان از انواع افکت ها و جلوه های متن و انیمیشن بهره برد که به سه گروه تقسیم تابلو ال ای دی روان تک رنگ، سه رنگ و تمام رنگی تقسیم می شود. روشنایی بالای این تلویزیون شهری باعث حیرت بیننده می شود. یکی از معایب ویدئو وال ها قیمت بالای آن است. در انگلیس «ایساک لوئینرک» از نظر «وری کین» برای ساخت دوربینهای امیترون استفاده کردند؛ که اکنون در دوربینهای مورد استفاده در شبکه BBC، بکار گرفته میشود بدین وسیله در دوم نوامبر ۱۹۳۶ یک سروین متشکل از ۴۰۵ خط از استودیوها در «الکساندراپلس» راه اندازی شد و از یک دکل مخصوص بر بالای یکی از برجهای ویکتوریا برای مدت کوتاهی پخش شد. در فرانسه و انگلیس برنامههای تلویزیونی رنگی در فرکانس UHF تولید میشد که تا دهه ۸۰ در بریتانیا با ۴۰۵ خط نور و در فرانسه با ۸۱۹ خط شکل میگرفت.

را دارد. از این نوع تابلوها برای جذب مشتری در مکان های مختلف و کسب و کارهای متفاوت استفاده می شود. قرار گرفتن این پیکسلها در هر ماژول باعث میشود که فاصله پیکسلی آنها برای ایجاد رنگهای مختلف مناسب باشد و در نتیجه کیفیت تصاویر افزایش یابد. برخلاف سیستمهای الکترونیکی با چندین هزار خطوط قابل تجزیه، در مورد قبل، تصاویر اسکن شده بهطور عمودی با استفاده از یک دیسک اسکنر با لنزهای دوتایی مارپیچی، شکل اختراعی جان لاجی برد تنها ۳۰ خط قابل تجزیه برای ایجاد یک تصویر قابل درک از چهره انسان داشت. در سال ۱۹۱۱ میلادی «بوریس رونسیگ» و دانشجویش «ولادمیر کوسها وریکین» با استفاده از یک اسکنر مکانیکی غلتکی شکل، یک سیستم تلویزیونی را ایجاد کرد که به عقیده خود وریکین، تصاویر بسیار ساده را از طریق سیمها به بخشهای الکترونیکی ریسیور منتقل میکرد؛ ولی تا این سیستم جابجایی تصاویر امکانپذیر نبود؛ چرا که حساسیت اسکنر کافی نبوده و لامپ سلنیوم بسیار عایق بندی بود. «چارلز فرانسیس جنکنیز» در ۱۳ ژوئن ۱۹۲۵ توانست در آمریکا با استفاده از یک اسکنر با دیسک لنزی شامل ۴۰۸ خط تجریه برای هر تصویر، در هر ثانیه ۱۶ تصویر از آسیاب بادی عروسکی را از یک ایستگاه رادیویی و ردیابی به آزمایشگاه خود در واشینگتن منتقل کند.

CBS در ۲۸ اوت ۱۹۴۰ با استفاده از فیلم و در ۱۲ نوامبر ۱۹۴۰ با استفاده از دوربینهای زنده بررسی میدانهای رنگی را آغاز کرد. برای مثال : اگر تلویزیون شما در آن محل تا دات پیچ P6 برای مخاطب مناسب باشد ، استفاده از دات پیچ P4 توصیه نمی شود و قیمت آن را بسیار متفاوت میکند. فاصله بین پیکسلهای تلویزیوتهای شهری را دات پیچ میگویند. قبل از هرچیزی برای اینکه بدانید کیفیت تلویزیونهای شهری چگونه مشخص میشود باید شما را با دات پیچ یا P آشنا کنیم. همین وضعیت در مورد سایر پنل ها با فاصله پیچ دات متفاوت نیز وجود دارد. استفاده از پنلهای انعطافپذیر یا flexible، آرایش تصویر را نامحدود می سازد به طوری که امکان چینش تصویر بر روی هر فضایی به صورت منحنی وجود خواهد داشت. پیشنهاد ما برای شما عدد شش است؛ ولی باید در نظر داشت که اکثر پیمانکاران چهار عدد را برای پایه تلویزیون شهری استفاده می کنند. بسته به ابعاد تلویزیون باید فنداسیون مناسب با آن اجرا شود. یک مورد از این قواعد، ابعاد تلویزیون شهری است که در بند قبلی آن را شرح دادیم. یکی از قطعات بسیار مهم و اساسی در انواع مختلف این تابلوها مادربرد مورد کنترل می باشد که وظیفه دارد اطلاعاتی که که قرار است برای این تابلوها به نمایش درآید را در بازه های زمانی مشخص کنترل نموده و ارسال نماید.