اصول و روش های کار تیمی

در فرایند و مراحل حل مسئله، تعارضات خلاقیت ایجاد می‌کنند؛ البته در نهایت، باید میان اعضا توافق مشترکی صورت گیرد. هدف از تشکیل تیم و کار تیمی اعضا با یک‌دیگر رسیدن به اهداف مشخص‌شده است. با توجه به این‌که هریک از اعضای تیم ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد، از بین بردن زورگویی و زمینه‌ی ترس برای سایر اعضا اهمیت ویژه‌ای دارد.

کنار هم بودن و به اشتراک گذاشتن از مهارت های لازم برای کار تیمی است که حتما باید از آن آگاه باشید و به آن عمل کنید. در مرکز آموزش مدیریت کاربردی ارشیا دکامی، این عزیزان می توانند مدیریت در دنیای واقعی را بیاموزند و به محض ورود به کار با انجام این اقدامات همه را شگفت زده خواهند کرد من این قول را به آنها هم می دهم. باید آنگونه بدنبال یادگیری و آموزش باشید که گویی تا ابد زنده اید و آنگونه زندگی کنید که گویی همین فردا می میرید.

مذاکره و هدف گذاری تیمی

اما با این حال، اشکالات مشابهی در زمان تیم‌سازی و هدایت تیم به‌وجود می‌آید. این اشکال‌ها، چالش‌هایی هستند که هر مدیر باید با آن‌ها روبرو شده و از این جدال، سربلند بیرون بیاید تا بتواند تیم موفقی را شکل دهد. در تیم اعضا مورد حمایت یکدیگر قرار می گیرند اما در گروه بالعکس است. تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود. در غرب صنعتی، تیم‌ها، روشی برای رقابت سریع‌تر و انعطاف‌پذیری بالاتر بودند و ضمناً کمک می‌کردند تا افراد لایه‌های پایینی، اختیار و مسئولیت بیشتری را در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌ها تجربه کنند.

مفاهیم اصلی کار تیمی

ویکی‌پدیا به‌عنوان کتابخانه اینترنت سایتی است که هرکس در زمان سوال به‌عنوان اولین منبع به سراغش می‌رود. فرض کنید هر روز هنگامی که محل کار خود را ترک می‌کنید، نگاهی به لیست وظایف خود می‌اندازید و متوجه می‌شوید که موفق شده‌اید تنها ۲۰ درصد از آن‌ها را به آموزش تیم ورک انجام برسانید. چنین چیزی برای هرکدام از ما معمولا باعث می‌شود که احساس بدی درباره روز خود داشته ‌باشیم. در حین بازتعریف مفهوم فوریت، اهداف بلندمدت و OKRها را به تیم خود یادآوری کنید.

– روش‌های تصمیم‌گیری در تیم را به کارببرید

حرکت برای رسیدن به هدف، هنگامی خود را نشان می‌دهد که اعضای تیم تمایل بیش‌تری به هم‌کاری نشان دهند. در ۱۹۹۵ هاوارد بهار مدیر شرکت استارباکس شد و با توجه به ارزش کار تیمی پیشرفت‌های زیادی را در روند کلی شرکت ایجاد کرد. درواقع آقای بهار معتقد بود استارباکس شرکت فروش قهوه نیست بلکه هدف اصلی آن‌ها ایجاد تجربه‌ای مثبت و لذت‌بخش برای مشتری است. درنهایت هاوارد بهار ماموریت یافت تا روابط بین کارمندان را بهبود ببخشد و آن‌ها را به سمت انجام کار تیمی مؤثر هدایت کند.

ایجاد حس اعتماد نسبت به خود در افراد دیگر، روابط میان شما و گروه را محکم می‌کند. گاهی اوقات یک عضو تیم که بدون تعامل است، ممکن است به عنوان زنگ خطر در نظر گرفته شده و در شناسایی مشکلات اساسی کمک‌کننده باشد و نشان دهد که اوضاع در تیم خوب به نظر نمی‌رسد. کوهن می‌گوید ممکن است مشکل از رویکرد تیم شما باشد یا ماموریت تیم به اندازه کافی واضح نباشد. از این فرصت برای گفتگو با کل تیم درباره اینکه چشم انداز مشترک گروه چه باید باشد و بهترین روش برای رسیدن به آن چیست، استفاده کنید.

  • درواقع آقای بهار معتقد بود استارباکس شرکت فروش قهوه نیست بلکه هدف اصلی آن‌ها ایجاد تجربه‌ای مثبت و لذت‌بخش برای مشتری است.
  • کار تیمی دانش اشتراکی را در محیط کار به حداکثر می‌رساند و مهارت‌هایی جدید را به شما می‌آموزد که در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • مهندسی پتروشیمی خوانده اما به دلیل علاقه شدیدش به علم مدیریت، در کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرده است.
اصول و روش های کار تیمی

بزارهای مدیریت کار به شما در ایجاد، پیگیری و مدیریت پروژه‌های پیچیده و فهرست فعالیت‌های روزانه کمک می‌کنند. افراد آزادند تا به بیان افکار، نظرها و راه‌حل‌های احتمالی برای مشکلات در کار تیمی بپردازند. افراد چنین حس می‌کنند که صدایشان شنیده شده و اعضای تیم به حرف‌هایش گوش داده‌اند و تلاش کرده‌اند حرفشان را بفهمند.

آموزش تیم ورک