آسانسور چیست؟ انواع و کارایی هرکدام + قیمت خرید و فروش اسانسور سخاوت

آسانسور چیست؟ انواع و کارایی هرکدام + قیمت خرید و فروش اسانسور سخاوت

موتور گیربکسی خود از چهار قسمت موتور الکتریکی، گیربکس، فلکه گیربکس و ترمز الکتریکی است. اگر شخص خواب بیننده آسانسوری را در خواب ببیند، در آنصورت بدون قدرت و اراده‌ی خودش رو به بالا، و اما همچنین رو به پایین نیز حرکت می‌کند. در تعبیر روانشناختی این نماد خواب، آسانسور نمایانگر فرایندهای تغییر در زندگی خواب بیننده است که به هر صورت تحت حمایت و کمک دیگران هستند.

  • برای مثال یک آسانسور مسافری می تواند از سیستم کششی یا سیستم هیدرولیک بهره ببرد.
  • به طور مثال بدنه شستي ها مي تواند از استنلس استيل ، برنز وآلومينيوم (با پوششهاي آنادايز رنگي ، پودر استاتيک ورنگ کوره اي ) ونيز نشان دهنده هاي جهت حرکت مي توانند از نوع ثابت ديجيتالي ويا از نوع متحرک و همچنين عرضه شوند.
  • حادثه می تواند با وقوع کوچکترین جرقه رخ دهد و عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
  • این حفاظ از ورود افراد و یا تجهیزات به محدوده اتاقک جلوگیری می کند.
  • اما اگر از درب طبقه ی لولایی استفاده نموده اید، درب کابین آسانسور شما باید نیمه اتوماتیک باشد.

کابین آسانسور یا elevator cabin or automotive یا اتاقک آسانسور، فضایی است که مسافر یا بار برای جابه جایی درون آن قرار می گیرند. انواع مختلفی از کابین آسانسور وجود دارد که در طرح ها و جنس های مختلفی مانند استیل، شیشه، چوب، پی وی سی، MDF یا ترکیبی از این مواد هستند. شما می توانید در صفحه اختصاصی قطعات آسانسور، با لیست کامل قطعات مورد نیاز برای آسانسور و شرح و تصاویر کامل آنها آشنا شوید. همچنین آگهی ها و لیست شرکت های بازرگانی، تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات آسانسور و اطلات تماس آنها را مشاهده کنید. تعریف دقیقی که مشخص کننده تفاوت بین بالابر و اسانسور باشد در مراجع علمی و تخصصی وجود ندارد و گاه این دو واژه به عنوان معادل یه کار می روند. اما در ادبیات فنی و تخصصی و اصطلاح رایج بالابر را از آسانسور متفاوت می شستی متالیفت دانند.

این سیستم از دو فک تشکیل شده است و هنگامی که کابین با سرعتی بیش از حد مجاز در چاه حرکت کند، این سیستم وارد عمل شده و با کاهش سرعتی که برای کابین ایجاد می کند، باعث می شود آسانسور به جای سقوط، به آرامی لیز خورده تا متوقف شود. به این صورت می تواند از وقوع خسارات جانی جلوگیری کند و جان سرنشینان آسانسور را نجات دهد. در سال 1846 آسانسور های هیدرولیکی به وسیله ی مردی به اسم سر ویلیام آرمسترانگ اختراع گشت.

از این وسیله ی هیدرولیکی، برای بارگیری انواع بارها در اسکله ها استفاده می کردند. نقطه ضعف این آسانسور های هیدرولیک، عدم توانایی طی کردن ارتفاع زیاد بود. تنها در ارتفاعات کم می توانستند از این وسیله کاربردی استفاده نمایند. آسانسور هایی که در اسکله ها استفاده میشد از قانون پاسکال تبعیت می کردند.

بالابرها یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که اصلی ترین نقش آن نیز جا به جایی افراد بین طبقات مختلف می باشد. آسانسور هیدرولیکی دارای توان و نیروی بالا برنده قوی و راندمان مكانیكی عالی با هزینه کم می باشد. حداکثر وزنی که آسانسورهای گیربکس می‌توانند تحمل کنند حدود ۱۳۶۰۰ کیلوگرم است. آسانسور‌های تخت بر معمولا برای حمل بیمارانی است که قادر به جابه جایی و یا برخواستن نیستند.

درب لولایی آسانسور | طرح شبکه ای | عرض 70

چرا که با جود خرید در بهترین قیمت آسانسور ۱۴۰۱ ، جابه جایی افراد نیز تا حد قابل قبولی انجام می شود. قیمت پک کامل اسانسور تحت تأثیر عوامل زیادی است که یکی از مهم ترین آن ها پکیج موتور است. در حال حاضر با توجه به تغییر لحظه ای قیمت ها، بهترین قیمت روز آسانسور ۱۴۰۱ بر اساس قطعات و تجهیزات مورد استفاده در ساخت آن نغییر می کند. علاوه بر آن لازم به ذکر است که ظرفیت آسانسور از ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ و ۸ نفره متغیر است که این در ساختمان های چند طبقه (۳ ، ۴ و …) بسیار می تواند در قیمت نهایی آسانسور تأثیر گذارد. در ادامه قیمت انواع اسانسور و عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار می گیرد.

درب لولایی آسانسور | طرح مینیاتوری | عرض 90

شستی یا همان شاسی آسانسور در واقع صفحه‌ای است که مسافرین از طریق آن فرمان حرکت کابین را به تابلو فرمان آسانسور ارسال می‌کنند تا کابین به طبقه مورد نظرشان حرکت کند. ضمن شستی شماره طبقات، شاسی‌های دیگری نظیر فن تهویه هوا و آژیر خطر به همراه شاسی‌های بازکننده و بسته کننده درب وجود دارد که فرمان را مستقیما از تابلو فرمان به درب آسانسور منتقل می‌نماید. برخی از آسانسورها شاسی‌های بیش‌تری هم دارند که در واقع آپشن‌های بیش‌تری دارند که روی تابلو فرمان ست شده اند. هزینه سرویس آسانسور در چهارچوی یک قرارداد یک ساله تعیین می شود و برای 12 نوبت سرویس ماهیانه محاسبه می شود.

آسانسورها انواع مختلفی دارند که با توجه به موقعیت مکانی، فضای موجود برای آسانسور، تعداد طبقات و … از آن‌ها استفاده می‌شود. آسانسورهای هیدرولیک برای طول مسیرهای کم تا متوسط و سرعت نه چندان زیاد گزینه های مناسبی هستند. در حالیکه آسانسورهای کششی برای ساختمان های مرتفع و سرعت های بالا گزینه های ایده آلی هستند. انواع آسانسور از نظر مکانیزم عملکرد را می توان به اسانسورهای کششی، اسانسورهای هیدرولیک، اسانسورهای وینچ، اسانسورهای مغناطیسی، اسانسورهای وکیوم، و اسانسورهای پیچی (اسکرو) دسته بندی کرد. آسانسور بیمارستانی به آسانسورهایی که برای حمل برانکارد یا تحت بیمارستانی مناسب سازی شده اند اطلاق می شود.

در آسانسورهای کششی، عمده انرژی مورد نیاز توسط موتور آسانسور که در موتورخانه آسانسور تعبیه شده، تأمین می گردد و وزنه تعادل نیز به وسیله ایجاد اختلاف وزن سبب حرکت کابین می شود. شرکت آسانسور فعال در زمینه طراحی ، تولید، نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری و بازسازی انواع آسانسور و پله برقی فعالیت می‌کند این شرکت شامل سه دپارتمان تولید ، فروش و خدمات پس از فروش می باشد . مراحل ابتدایی بازدید از پروژه ها و مشاوره خرید بدون دریافت هزینه انجام می شود .

کفشک‌های آسانسورهای گوناگون با یکدیگر متفاوت بوده و از نظر متریال نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. موتور آسانسور یا elevator engine نیروی برق را به نیروی محرکه تبدیل می کند و باعث جابه جایی کابین آسانسور می شود. انواع موتور آسانسور شامل موتورهای گیربکس و گیرلس هستند که براساس کارایی و نوع ساختمان یکی از این موتورها مورد استفاده قرار می گیرند. آسانسور وسیله ای دائمی است برای جابجایی افراد و یا بار بین طبقات ساختمان. این وسیله دارای یک کابین است که مسافر و بار داخل آن قرار گرفته و از طریق یکی از مکانیزم های محرکه در مسیر قائم و مقید حرکت می کند. برای طول مسیرهای کم و متوسط سیستم های هیدرولیک گزینه های محبوبی هستند. [newline]همچنین انواع گوناگون دیگری از مکانیزم های اسانسور وجود دارد که در این صفحه مفصلا شرح داده شده اند.