چگونه یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای مدیریت تامین کننده ایجاد کنیم

در یک دنیای عالی، شما همیشه چندین گزینه برای هر ماده، قطعه یا جزء مورد نیاز برای تولید دستگاه های پزشکی خود دارید. اما در دنیای واقعی، شما باید به دنبال مناطق پرخطر در کسب و کار خود باشید و برای کاهش فعالانه این خطرات تلاش کنید.

تامین کنندگان غیر مهم، مانند تجارتی که لوازم التحریر شما را تامین می کند یا وعده های غذایی را برای شما تهیه می کند، هیچ ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با محصول یا فرآیندهای تولید ندارند. اینها هنوز هم تامین کننده هستند، اما مجبور نیستند از ASL شما استفاده کنند.

ساده ترین راه برای کاهش ریسک در روابط با تامین کنندگان این است که از قبل تلاش کنید زیرا تامین کنندگان را واجد شرایط می کنید. لیست تامین کننده تایید شده (ASL).

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

هنگامی که یک تامین کننده واجد شرایط شد، باید در مورد نحوه نظارت بر آنها تصمیم بگیرید. در این مرحله، شما به سوالاتی مانند:
• آیا ما این تامین کننده را بررسی خواهیم کرد؟ اگر چنین است، چند وقت یکبار آنها را ممیزی خواهیم کرد؟
• هر چند وقت یک بار کارت امتیازی تامین کننده را برای این تامین کننده پر می کنیم؟ هر ماه؟ هر ربع ساعت؟
• آیا هر دسته از محصولاتی را که برای ما ارسال می کنند بررسی خواهیم کرد؟ یا گواهی تحلیل آنها را می پذیریم؟

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تامین کننده واحد در ASL خود دارید که یک جزء پیچیده از یکی از دستگاه های شما را تامین می کند. اگر آن تامین کننده از کار خارج شود یا در غیر این صورت ارائه آن قطعه را به شما متوقف کند، چقدر طول می کشد تا تامین کننده دیگری را واجد شرایط کنید؟ آیا تامین کننده دیگری وجود دارد که بتواند آن قطعه را بسازد؟

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، یک تامین کننده با عملکرد پایین ممکن است از شما بخواهد که برای بهبود عملکرد آنها با آنها همکاری کنید. این ممکن است به معنای برنامه ممیزی سنگین تر یا ارسال باشد درخواست های اقدام اصلاحی تامین کننده (اسکار).

روابط تامین کننده خود را با کارت امتیازی تامین کننده نظارت کنید

ورود بدون یک فرآیند خوب در نظر گرفته شده بر اساس خطراتی که یک تامین کننده ایجاد می کند، شما را برای یک رابطه دشوار با تامین کننده یا وقفه های قابل توجه در توانایی شما برای به دست آوردن قطعات و خدمات خاص (یا هر دو) آماده می کند.

اولین بار در 18 ژوئن 2023 در وبلاگ گرین لایت گورو.

مراقبت از مشتری

چگونه یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای مدیریت تامین کننده ایجاد کنیم

انجام بهترین کار برای دستگاه های شما و همچنین کسب و کار شما

سپس تامین کنندگان مهم بر اساس تأثیر بالقوه آنها بر ایمنی محصول به دسته های بیشتری تقسیم می شوند. من دوست دارم از سه سطح زیر استفاده کنم:
• ردیف 1 — بالاترین خطر: شامل هر جزء جدایی ناپذیر دستگاه است که بر ایمنی تأثیر می گذارد. همچنین شامل سازندگان قراردادی است که دستگاه را مونتاژ می کنند. این شامل خدماتی مانند استریلیزاسیون نیز می شود که بر ایمنی دستگاه تأثیر می گذارد.
• Tier 2—Medium risk: شامل اجزای سفارشی و خاص دستگاه است که مستقیماً بر ایمنی دستگاه تأثیر نمی گذارد. این ردیف همچنین شامل خدماتی مانند کنترل آفات و ارائه دهنده تدارکات و حمل و نقل شما می شود.
• ردیف 3 – کمترین خطر: اقلام استاندارد “خارج از قفسه”. هر مشاوری که استفاده می کنید و خدمات مرتبط با محصول یا فرآیندها را ارائه می دهد نیز در این ردیف قرار می گیرد.

اگر حجم سفارش شما به اندازه کافی زیاد است، یک تاکتیک به سادگی تقسیم سفارش شما بین چندین تامین کننده است. به عنوان مثال، می‌توانید یک قطعه را از دو تامین‌کننده مختلف خریداری کنید، که به شما امکان می‌دهد تا مقداری از عرضه را حفظ کنید، حتی اگر یکی از کارها خارج شود یا استانداردهای شما را برآورده نکند. در این صورت، می‌توانید از تامین‌کننده بپرسید که آیا می‌تواند اندازه سفارش را افزایش دهد تا ضرر تامین‌کننده دیگر را جبران کند. به خاطر داشته باشید که این ممکن است به داشتن شماره قطعات جایگزین در صورتحساب مواد نیز نیاز داشته باشد.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/customer-care-article/how-develop-risk-based-approach-supplier-management-070523.htmlکارت امتیازی شما عملکرد تامین کننده را از طریق معیارهایی مانند:
• اولین بار به طور کامل — این اشاره به این است که هر چند وقت یکبار همه چیزهایی را که درخواست کرده اید برای شما ارسال می کنند، نه به صورت دسته ای.
• مواد سالم – این به وضعیت محصول زمانی که به دست شما می رسد اشاره دارد. آیا چیزی وارد می شود آسیب دیده است؟ نرخ قبولی/شکست در محصول آنها چقدر است؟
• SCARs مطرح شده—چند درخواست اقدام اصلاحی تامین کننده (SCAR) باید با آنها مطرح می کردید؟ چقدر سریع حل می شوند؟

به این ترتیب، اگر عرضه‌کننده بطری‌های بزرگ شما از کار بیفتد، همچنان می‌توانید به تولید بیشتر محصولات خود ادامه دهید. شما همچنین این فرصت را دارید که از تامین‌کننده بطری‌های کوچک یا متوسط ​​خود بپرسید: “هی، آیا می‌توانی نسخه کمی بزرگ‌تر از آنچه را که در حال حاضر برای ما ساخته‌اید بسازید؟”

تیهدف فرآیند مدیریت تامین کنندگان شرکت MedTech شما باید اطمینان از تامین مداوم قطعات و اجزای با کیفیت بالا باشد که با مشخصات شما مطابقت داشته باشد.

یک فرآیند مدیریت تامین‌کننده فعال و مبتنی بر ریسک، هم خطرات دستگاه‌های شما و هم ریسک‌هایی را که برای کسب‌وکار شما به طور کلی در نظر می‌گیرد، در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل می کند که تصمیماتی که در مورد تامین کنندگان خود می گیرید، کمترین تأثیر را بر تجارت شما و ایمنی و کارایی دستگاه های شما دارد.

باز هم، فعال بودن در مورد این خطرات بهترین دفاع شما در برابر آنهاست. ممکن است مواقعی پیش بیاید که شما باید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید – زمانی که تامین کننده دیگری وجود ندارد – اما راه هایی وجود دارد که می توانید در بیشتر موارد از خود محافظت کنید.

تامین کنندگان مهم رابطه مستقیم یا غیرمستقیم با محصول یا فرآیند دارند و اگر می خواهید چیزی از آنها سفارش دهید باید واجد شرایط باشند و در ASL شما قرار بگیرند.

منظور من از ریسک تجاری این است. اگر مشکلی در رابطه با تامین کننده شما پیش بیاید، چه خطراتی با آن مرتبط است؟ و اگر ریسک‌های تجاری با تامین‌کنندگان خاصی زیاد است، باید آن رابطه را به دقت مدیریت کنید و نوعی برنامه اضطراری را اجرا کنید.

استراتژی های کاهش ریسک خود را به طور فعال برنامه ریزی کنید

ماهیت متنی مدیریت تامین کننده یکی از دلایلی است که استفاده از آن بسیار مهم است کارت امتیازی تامین کننده. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که چقدر مهم است که شما کارت امتیازی برای هر تامین کننده ایجاد و استفاده کنید.

با این حال، به دقت در مورد آنچه می خواهید در کارت امتیازی خود ردیابی کنید، فکر کنید. انواع مختلف تامین کنندگان برای ارزیابی عملکرد آنها به معیارهای مختلفی نیاز است. برای هر تأمین‌کننده، معیارهایی را انتخاب کنید که به KPIهایی تبدیل شوند که می‌خواهید ردیابی کنید.

به خاطر داشته باشید که استراتژی های کاهش ریسک اغلب به زمینه و شرایط فردی بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که نظارت بر یک تامین کننده با عملکرد خوب را که به طور مداوم محصول و خدمات خوبی ارائه می دهد کاهش دهید – شاید به جای هر سال، هر دو سال یک بار آنها را حسابرسی کنید.

کارت امتیازی شما واقعاً تنها ابزاری است که برای اندازه‌گیری کیفیت روابط با تامین‌کنندگان خود دارید. استفاده مداوم از کارت امتیازی به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا رابطه عالی است یا شاید با گذشت زمان رو به وخامت باشد.

هنگام انتخاب و مدیریت تامین کنندگان خود، ریسک های تجاری را در نظر بگیرید

هر شرکتی متفاوت است، اما روش‌ها و روش‌های استانداردی برای نزدیک شدن به مدیریت تامین‌کننده وجود دارد که می‌توانید از آنها برای اطمینان از در نظر گرفتن ریسک در هر مرحله استفاده کنید.

با یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای صلاحیت تامین کننده شروع کنید

با گروه بندی تامین کنندگان خود بر اساس خطرات مرتبط با آنها، پس از آن یک نقشه راه برای بقیه مراحل صلاحیت و فعالیت هایی که برای نظارت بر هر تامین کننده پس از ورود به ASL خود انجام خواهید داد، خواهید داشت. شما همچنین به حسابرسان ثابت می کنید که ریسک را درک می کنید و فعالانه از یک استفاده می کنید رویکرد مبتنی بر ریسک برای مدیریت تامین کننده.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

اما دستیابی به این هدف آسان‌تر از انجام آن است و به شدت به این بستگی دارد که آیا رویکردی مبتنی بر ریسک برای خود داشته باشید. فعالیت های مدیریت تامین کننده.

بهترین راه برای شروع، تعیین ریسک مربوط به هر تامین کننده ای است که نیاز دارید. هیچ راه درست واحدی برای انجام این کار وجود ندارد، اما یک رویکرد رایج این است که با یک چارچوب انتقادی در مقابل غیر انتقادی شروع کنید.

گزینه مشابه دیگر این است که سعی کنید قطعات و اجزای نزدیک مرتبط را بین چندین تامین کننده تقسیم کنید. بنابراین، اگر سه اندازه مختلف بطری های پلاستیکی دریافت می کنید، شاید می توانید از سه تامین کننده مختلف استفاده کنید: یکی برای بطری های کوچک، یکی برای بطری های متوسط ​​و دیگری برای بطری های بزرگ.

به یاد داشته باشید، تلاش برای رفع یک رابطه بد یا برخورد با مسائل تکراری با یک تامین کننده بسیار دشوارتر از واجد شرایط بودن آنها در وهله اول است.

فعالیت های نظارتی خود را بر اساس ریسک انتخاب کنید

مطمئناً خطراتی برای دستگاه های شما (و بنابراین بیماران) وجود دارد که ناشی از مدیریت ضعیف تأمین کننده است. اما بسیاری از ریسک‌های مرتبط با مدیریت تامین‌کننده، در وهله اول خطراتی برای توانایی شما برای تولید آن دستگاه‌ها هستند. به عبارت دیگر، ریسک های تجاری.