چگونه آزمایشگاه‌های فاب MIT در سراسر جهان گسترش یافتند

در اجلاس Fab در بارسلون در سال 2013، شهردار متعهد جسورانه برای این شهر شد که هر آنچه را که مصرف می کند ظرف 40 سال تولید کند. این تعهد جرقه ای را برانگیخت ابتکار شهر فابکه از طریق آن تعهدات مشابهی توسط 49 شهر و منطقه از جمله بوستون، کمبریج و سامرویل در ماساچوست انجام شده است.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

با گسترش شبکه Fab Lab، برنامه های پشتیبانی خود را سیستماتیک کرده است. کلاس‌ها و آموزش‌هایی که آزمایشگاه‌ها ارائه می‌دهند در این زمینه شکوفا شد فاب آکادمی، یک نسخه جهانی عملی از کلاس MIT. جلسات بین سازمان دهندگان آزمایشگاه فاب به اجلاس فاب تبدیل شد، رویدادی سالانه که سازندگان را گرد هم می آورد تا آموخته ها و بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذارند. MIT آخرین بار در سال 2015 میزبان این اجلاس بود. رویداد امسال برگزار می شود بوتان; پس از اینکه در سال های متوالی به مکزیک و جمهوری چک رفت، در سال 2026 به MIT بازخواهد گشت.

دیویک می‌گوید: «من به سخت‌افزار باز و پتانسیل چیزی که نیل به عنوان توزیع ایده‌ها در سطح جهانی و ساختن محلی توصیف می‌کند، بسیار علاقه مند شدم. می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم در تحقق این واقعیت مشارکت کنم یا خیر.»

کینگ مربی گرشنفلد شد. گرشنفلد می‌گوید: «ما به دیدن مل رفتیم، و او فوراً از دسترسی به فناوری به ابزاری برای ایجاد فناوری جهش کرد،» با اشاره به اینکه کینگ همچنین پیشگام تلویزیون اجتماعی، محاسبات اجتماعی و اینترنت اجتماعی بود. “این گام آشکار بعدی در تکامل برای او بود. ما مجبور نبودیم او را در مورد چیزی متقاعد کنیم یا توضیح دهیم که چگونه مناسب است.”

امروزه شبکه Fab Lab شامل بیش از 2500 مرکز در 125 کشور، از جمله مناطق دورافتاده مانند شمال نروژ و پرجمعیت قاهره و بارسلون است. هر آزمایشگاه دسترسی جامعه را به تجهیزاتی مانند برش لیزری، ماشین های فرز کنترل شده با کامپیوتر و چاپگرهای سه بعدی همراه با آموزش استفاده از تجهیزات فراهم می کند.

گرشنفلد معتقد است که ماشین آلات ساخت گام بعدی برای بهبود دسترسی به وسایل تولید است. او می گوید که کینگ با این ایده ارتباط زیادی داشت. گرشنفلد می‌گوید: «مرحله بعد از Fab Lab این است که ابزار را نمی‌خرید و سپس برای استفاده از آن به آزمایشگاه fab می‌روید، برای ساختن آن به آزمایشگاه fab می‌روید تا خود ابزارها بتوانند به صورت دموکراتیک و ویروسی پخش شوند. «تکنولوژی بعداً در زندگی مورد توجه مل قرار گرفت. او به این ایده دست یافت که نه فقط چیزی بسازد، بلکه چیزی را با ابزاری برای ساختن خودش بسازد.»

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 خرداد 1392 – 12:01

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

شبکه Fab Lab یک جامعه باز متشکل از سازندگان با هر سطح مهارت و پیشینه ای است که در تأسیسات سازنده کار می کنند که از نمونه MIT الگوبرداری شده است. اعتبار عکس: شبکه Fab Lab.

با شروع به کار آزمایشگاه فوق العاده SETC، جامعه غنا در بوستون، تیم گرشنفلد را غافلگیر کردند و از آنها خواستند تا در ساخت این آزمایشگاه در غنا کمک کنند. پس از آن، گروهی از آفریقای جنوبی یکی را می خواستند. سپس شمال نروژ. سپس روستایی هند.

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

گرشنفلد و همکارانش CBA را در سال 2001 برای مطالعه مرز بین علوم کامپیوتر و علوم فیزیکی راه‌اندازی کردند و با حمایت بنیاد ملی علوم (NSF) یک مرکز تحقیقاتی ساخت دیجیتال با تجهیزاتی برای ساخت اجسام با هر اندازه‌ای، از مقیاس اتم تا ساختمان ها اما برای یادگیری استفاده از همه ماشین‌ها، دوره‌های موجود در MIT یک عمر طول می‌کشد، بنابراین آنها شروع به تدریس یک دوره جدید به نام MAS.863 (چگونه (تقریباً) هر چیزی بسازیم) کردند. این دوره یکی از محبوب ترین دوره ها در MIT از زمان شروع آن بوده است.

گرشنفلد با الهام از آن پاسخ مثبت، در سال 2003 با کینگ ملاقات کرد تا پروژه ای را برای NSF بررسی کند. کینگ پس از بازنشستگی از MIT، مرکز فناوری جنوب (SETC) را برای گسترش دسترسی به فناوری در جوامع بوستون ایجاد کرد. او آزمایشگاه را راهی قدرتمند برای پیشبرد این مأموریت می دانست.

Dyvik می‌گوید: «برخی افراد اساساً عناصر آزمایشگاهی ما را به‌صورت محلی شبیه‌سازی کرده‌اند. ما به آنها در آموزش کمک کردیم، و آنقدر پولی که در این راه صرفه جویی شد، صرفه جویی در یادگیری نبود.»

این ابتکار نمونه ای از آرزوهای بلند شبکه Fab Lab است که نه تنها به دنبال حمایت از سازندگان است، بلکه به دنبال تغییر روشی است که جوامع ایجاد می کنند.

در سال 2009، اعضای شبکه Fab Lab بنیاد غیرانتفاعی Fab را برای تسهیل رشد آزمایشگاه های بیشتر راه اندازی کردند. رهبران آن هنوز هم به کینگ اعتبار می دهند که به آنها کمک کرد تا پتانسیل توسعه را ببینند. شری لاسیتر، مدیرعامل بنیاد فاب که از سال 2001 با گرشنفلد کار کرده است، می‌گوید: «مرکز فناوری مل، بچه‌ها را به این دنیایی می‌آورد که بتوانند مولد باشند، ثروت بسازند، و به عنوان روح‌های نوآوری که هستند دیده شوند.» او به ما یاد داد. چگونه جوامع را گرد هم می آورید.”

شبکه Fab Lab جهانی می شود

فراگیر بودن یکی دیگر از موضوعات رایج در میان آزمایشگاه های فاب است. در واقع، بسیاری از مردم آزمایشگاه‌های fab را با کتابخانه‌ها مقایسه می‌کنند، زیرا برای ایجاد هر تصمیمی که افراد تصمیم می‌گیرند، در دسترس هستند.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

آموزش

چگونه آزمایشگاه‌های فاب MIT در سراسر جهان گسترش یافتند

این جامعه جهانی سازندگان از یک مرکز سازنده واحد در MIT رشد کردند

گرشنفلد می‌گوید: «چیزی که واقعاً باعث موفقیت آزمایشگاه SETC – و همه آزمایشگاه‌های عالی – شد، اشتیاق به ایجاد است. اشتیاق برای ایجاد شور و شوق از افراد باهوش و مبتکر وجود دارد، که اغلب پناهندگان مدارس یا شرکت های بسیار سفت و سخت هستند که جذب می شوند. آنها برای توانایی ها جذب می شوند اما برای فرهنگ باقی می مانند.”

(MIT: کمبریج، MA) — یک دانشجوی قلع و قمع در بوتان، یک متخصص طراحی در نایروبی و یک هنرمند در برزیل چه وجه مشترکی دارند؟ آنها بخشی از جامعه جهانی سازندگانی هستند که از شبکه Fab Lab بهره می برند، که فضا، تجهیزات و آموزش را برای ساخت (تقریبا) هر چیزی فراهم می کند.

برخی از آزمایشگاه‌های فاب بر موضوعاتی مانند پایداری یا پر کردن شکاف‌های جامعه تأکید دارند، در حالی که برخی دیگر بر تقویت نیروی کار محلی یا توانمندسازی دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به فعال تمرکز دارند. اما شباهت‌های بین آزمایشگاه‌های فاب ممکن است بیشتر از تفاوت‌ها به بازدیدکنندگان ضربه بزند. و اگرچه تجهیزات ساخت پیشرفته قابل مشاهده ترین ویژگی آزمایشگاه است، مردم اغلب در مورد انرژی مشترکی که در محاصره سازندگانی که به دنبال علایق خود هستند، احساس می کنند.

گرشنفلد می‌گوید: «ما حدود 10 آزمایشگاه فاب انجام دادیم که یکی را باز می‌کردیم و بعد یکی دیگر می‌خواهد. وقتی به حدود 10 رسیدیم، دیدیم که در حال گسترش در سطح جهانی است. بعداً متوجه شدیم که تعداد آزمایشگاه‌های فاب تقریباً هر دو سال دو برابر می‌شود. درست مثل قانون مور برای چیپسو ما متوجه شدیم که اتفاق بسیار بزرگتری در حال رخ دادن است.»

گرشنفلد می‌گوید که آزمایشگاه‌های fab اکنون از ارائه دسترسی به ابزار به ساخت خود ابزار در حال انتقال هستند. برای کمک به تسهیل این انتقال، CBA به جوامع کمک می‌کند تا آزمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای را با قابلیت‌های پیشرفته‌تر ایجاد کنند که می‌توانند اجزایی را که وارد آن ماشین‌ها می‌شوند بسازند. اولین مورد در جنوب هند، در کرالا و پس از آن یکی در بوتان بود.

گرشنفلد و همکارانش با کینگ کار کردند تا در SETC نسخه ای در مقیاس جامعه از آزمایشگاه خود در MIT ایجاد کنند که تجهیزات، نرم افزار و آموزش را ارائه می دهد. این یک موفقیت آنی بود.

داستان های بی شماری از آزمایشگاه های فاب وجود دارد که مسیر زندگی مردم را تغییر می دهند. یکی از این افراد، جنز دیویک است، که یک دوره کارآموزی را در یک آزمایشگاه فب در آمستردام گذراند که الهام بخش او شد تا دو سال را به گشت و گذار در آزمایشگاه‌های فاب در سراسر جهان بگذراند، دو یا سه هفته در هر آزمایشگاه بماند و به هر طریقی که می‌تواند داوطلب شود. وقتی دیویک برگشت، یک آزمایشگاه عالی در اسلو، نروژ راه اندازی کرد.

گرشنفلد می‌گوید: «از یک جهت، این متنوع‌ترین رویدادی است که من از آن می‌شناسم – شما مردمی از هر قومیت، هر سطح درآمدی و غیره دارید. “اما به معنای دیگر، افراد مشابه در همه آن بسته های مختلف هستند – عوامل تغییر روشن و مبتکر.”

سایر اعضای جامعه آزمایشگاه های فاب به دلیل اختراعات خود شهرت قابل توجهی به دست آورده اند. یک نفر یک ربات چاپ پنکیک ساخت که موفقیت بزرگی در پلتفرم تامین مالی جمعی Kickstarter بود. او بعداً برای نشان دادن اختراع خود به کاخ سفید دعوت شد.

«سیستم‌های تولید و مصرف ما به‌طور فزاینده‌ای در حال تولید درگیری‌های اجتماعی و تخریب محیط‌زیست هستند. اما اگر بتوانیم با بازگرداندن تولید به شهر میانبری ایجاد کنیم، چه؟ توماس دیز، مدیر اجرایی Fab City Initiative، که به راه اندازی اولین آزمایشگاه فاب در بارسلونا کمک کرد، می پرسد. “این در یک روز اتفاق نمی افتد. ما باید در چارچوب سیستم فعلی کار کنیم تا آن را متحول کنیم. اما قرار است فرصت‌های تجاری جدید و اقتصاد جدیدی بر اساس سازماندهی مجدد منابع ما ایجاد کند.»

پتانسیل شتاب دهنده

در CBA، محققان در حال کار بر روی تحقق چشم انداز کینگ با اسمبلرها و سپس خود مونتاژکنندگان هستند، که جذابیت های آینده برای آزمایشگاه های فاب را به دنبال دارد. اما گسترش آزمایشگاه‌های فاب نشان می‌دهد که برای متحول کردن جامعه امروز لازم نیست منتظر آن نتایج باشیم.

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/training-news/how-mit-s-fab-labs-scaled-around-world-062023.html

استاد MIT نیل گرشنفلداو که همچنین مدیر مرکز بیت‌ها و اتم‌های MIT (CBA) است، اولین آزمایشگاه فاب را با آن مرحوم ایجاد کرد. مل کینگ، یک فعال افسانه ای حقوق مدنی و استاد کمکی سابق MIT که پتانسیل آزمایشگاه فاب را برای توانمندسازی جوامع دید. از آنجا، گسترش به یک شبکه گسترده تر توسط علاقه مردمی جوامع دوردست در سراسر جهان انجام شد.

Fab lab تبدیل به Fab Network می شود