نکات پیاده سازی QMS ISO 9001 2015



تنها سیستم های مدیریت کیفیت به خوبی توسعه یافته و موثر و استراتژی های بهبود کیفیت، بازگشت سرمایه مثبتی را در مدیریت کیفیت ارائه می دهند. به منظور تولید داده های ارزشمند پیرامون این معادله، روی ایجاد یک ISO 9001 2015 QMS (سیستم مدیریت کیفیت) سرمایه گذاری کنید.

ISO 9001، زمانی که به درستی انجام شود، هزینه داخلی را کاهش می دهد. به علاوه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از برندهای بزرگ‌تر رقابتی بهتر عمل کنند! شرکت های ثبت شده در ایزو 9001 در ایالات متحده در مقایسه با شرکت هایی که استاندارد را دنبال نمی کنند، بهبود قابل توجهی در عملکرد مالی نشان می دهند. شرکت هایی که موفق به ثبت نام نشدند، در ازای دارایی ها، بهره وری و فروش، زوال قابل توجهی را تجربه کردند. شرکت های ثبت شده از چنین کاهشی اجتناب کردند.

داشتن گواهینامه ISO 9001 2015 می تواند یکی از عواملی باشد که شرکت شما را از رقابت با کیفیت پایین متمایز می کند. به علاوه ممکن است به برنده شدن کسب و کار جدید بر اساس اعتبارنامه های کیفیت به دست آمده شما کمک کند.

اما پیاده سازی یا انتقال سیستم مدیریت کیفیت موجود به الزامات جدید ISO 9001 2015 QMS و تبدیل شدن به یک شرکت دارای گواهی چقدر آسان یا دشوار است؟ در اینجا ما به ارائه بهترین مراحل برای پیاده سازی یا انتقال QMS شما به ISO 9001:2015 QMS بین المللی جدید کمک می کنیم. خبر خوب، آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست تبدیل شدن به یک برند معتبر تایید شده بر اساس استاندارد 2015.

کتابچه راهنمای تضمین کیفیت ISO 9001:2015 برای ویرایش آسان شما.

کتابچه راهنمای QA

KPI ها

من همیشه توسط شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که دارای سه کمربند سیاه و ده کمربند سبز هستند، خیره می‌شوم، اما سیستم مدیریت کیفیت (QMS) واقعی کارآمدی ندارند. در این مورد، تیم به طور مداوم فقط “خونریزی را متوقف می کند”. آنها از ایجاد پایه برای بهبود کیفیت در ابتدا صرف نظر می کنند یا فراموش می کنند!

تنها زمانی که یک سازمان فرآیندهای کلیدی خود را شناسایی کرده و کنترل فرآیند کافی را ایجاد کند، کیفیت می تواند با عملکرد مالی مرتبط باشد.

استاندارد جدید یک سازمان را ملزم می کند که خروجی مطلوب فرآیندهای کلیدی خود را تعریف کند و عملکرد واقعی را در مقابل آن نظارت کند. خروجی باید با عبارات عملکرد کلیدی قابل اندازه گیری (KPI) تعریف شود. اینها را با KPIهای بسیار مهم تمایز بازار منحصر به فرد و KPIهای مورد نیاز محصول یا خدمات تقسیم کنید. در KPIها شامل شرایط مالی و/یا موارد هزینه اقدامات اصلاحی می شود.

همانطور که شرکت عملکرد واقعی QMS را با اهداف تعریف شده QMS (KPIs) مقایسه می کند، سازمان یاد می گیرد که در کجا به فعالیت های بهبود کیفیت نیاز دارد. چنین فعالیت های بهبودی مستلزم بررسی علت ریشه ای و حل منضبط مشکل است.

متخصصان کیفیت باید ابتدا از تکنیک های بهبود برای رفع کاستی ها در برآورده کردن الزامات QMS یا اهداف QMS استفاده کنند. این شروع تمرین ایجاد برتری بهبود کیفیت است.

راهنمای تضمین کیفیت ISO 9001:2015

استاندارد جدید صراحتاً تقاضای وجود یک کتابچه راهنمای کیفیت را ندارد. با این حال، برای حمایت از سازمان در ادغام کلیه الزامات ISO 9001 2015 QMS و اجرای تمام «ویژگی‌های» مفید جدید ISO 9011:2015، ایجاد یک کتابچه راهنمای تضمین کیفیت به شدت توصیه می‌شود.

در طول QMS بر اساس پروژه پیاده سازی ISO 9001:2015، اطلاعات مستند زیر باید ایجاد شود که نشان داده است در گذراندن ممیزی های شخص ثالث ISO 9001:2015 بسیار موثر است.

  1. کتابچه راهنمای تضمین کیفیت شما یک پایه مستند ارائه می کند. الزامات ISO 9001 2015 QMS را به عنوان مصنوعات گنجانده است. این نشان می دهد که چگونه QMS سازمان شما الزامات جدید ISO 9001:2015 را برآورده می کند. در شامل ارجاع به تمام اسناد و رویه های برنامه ریزی کیفی موجود و جدید است.
  2. خط مشی کیفیت QMS خود را درج کنید، که یک سند سطح بالا است که چارچوبی را برای ایجاد، استقرار و بازنگری استراتژی مدیریت کیفیت گسترده شرکت به طور منظم فراهم می کند.
  3. شامل برخی از اهداف کیفی QMS سطح بالا که می تواند بیانیه سطح بالایی از اهداف QMS کاربردی گسترده شرکت در قالب بیان شده و همچنین برنامه ای برای تحقق آنها باشد.
  4. کتابچه راهنمای تضمین کیفیت باید تمام برنامه‌های کیفی QMS و SOPهایی را که شرکت شما برای دستیابی به اهداف QMS استفاده می‌کند به تفصیل شرح دهد. شامل مصنوعات جدید برای زمینه سازمان و طرف های ذینفع.
  5. رویه یا سند برنامه ریزی خود را که فرآیند تعیین بافت سازمانی شما را شرح می دهد، درج کنید. این سند ممکن است شناسایی افراد ذینفع، نیازها و انتظارات آنها باشد، به شرطی که به طور کامل انجام شود.
  6. برای الزامات جدید “تفکر مبتنی بر ریسک” برنامه کیفیت و SOP خود را بررسی کنید. این شامل استراتژی هایی برای مدیریت تمام ریسک ها و فرصت هایی است که شرکت شما در حال حاضر با آن مواجه است. به عنوان مثال، یک برنامه تداوم قوی برای مدیریت ریسک تامین کننده خود ایجاد کنید. همچنین، یک طرح اضطراری محلی برای رسیدگی به تمام منابع ریسک محلی ایجاد کنید. این اسناد به حسابرسان شخص ثالث ISO نشان می دهد که شما در تعریف نحوه شناسایی و مدیریت کاهش ریسک ها و فرصت های مؤثر بر سیستم مدیریت کیفیت شرکت شما جدی هستید.
  7. اطلاعات مستند در QMS شما باید مرجع / شامل رویه‌های تولید، بازاریابی/فروش، ارزیابی تامین‌کننده و مدیریت طرف‌های خارجی باشد.
  8. برنامه نگهداری سوابق QMS خود را طبق الزامات ISO 9001 2015 QMS برای نگهداری سوابق ارجاع دهید.
  9. یک برنامه بهبود کیفیت QMS ارائه دهید، که تمام استراتژی های شرکت را برای بهبود کیفیت برنامه ریزی شده در چارچوب فعلی QMS شما تشریح می کند.

کتابچه راهنمای تضمین کیفیت ISO 9001:2015 برای ویرایش آسان شما.

کتابچه راهنمای QA

سه نکته برای پیاده سازی ISO 9001 2015 QMS

1. قبل از شروع توسعه تمام مصنوعات جدید ISO 9001 2015 QMS، یک حسابرسی تجزیه و تحلیل شکاف در سیستم مدیریت کیفیت موجود خود انجام دهید.

طرح نمونه گیری ممیزی داخلی را بر اساس اسناد QMS معمولی طراحی کنید. شامل تمام اطلاعات مستند مورد نیاز برای QMS مانند

  • خط مشی کیفیت
  • نقشه فرآیند اصلی QMS
  • تمام رویه های QMS
  • کتابچه راهنمای تضمین کیفیت شما
  • دستورالعمل های واقعی کار
  • سایر سوابق و فرم های پشتیبانی

اطمینان حاصل کنید که همه افراد شرکت شما آموزش QMS کافی را در مورد تمام مصنوعات حسابرسی جدید دریافت می کنند.

بر اساس اولین ارزیابی شکاف، اولین مجموعه از اسناد کارآمد و مؤثر را برای پشتیبانی از QMS مطابق با الزامات استاندارد QMS ISO 9001 2015 ایجاد کنید.

2. شروع به مدیریت و رسیدگی به تمام الزامات جدید ISO 9001:2015 در جلسات بررسی فصلی مدیریت QMS کنید. مطمئن شوید که در مورد هر گونه تغییر در ریسک و فرصت های QMS بحث می کنید. برنامه های عملیاتی را از این جلسات مستند کنید. PDCA کامل شد برای این عالی است

یک سیستم ثبت اقدام اصلاحی / تجزیه و تحلیل علل ریشه ای / گزارش عدم انطباق مانند 8D Manager را در محل قرار دهید. این همه وقفه‌ها و عدم انطباق‌های تجاری در سطح شرکت را برای مدیریت محصول، فرآیند و خدمات به‌عنوان ابزار حل مشکل مدیریت پیشگیرانه مبتنی بر ریسک حلقه بسته ردیابی می‌کند.

3. اسناد پایه موجود را برای هر استاندارد دیگری که شرکت شما باید به آن پایبند باشد، مانند OHSA، مدیریت محیط زیست، FDA، خودروسازی TS، یا غیره را در کتابچه راهنمای تضمین کیفیت خود ادغام کنید. در اینجا شما در چرخه حسابرسی داخلی خود در هزینه صرفه جویی خواهید کرد، زیرا فقط یک برنامه حسابرسی برای آن ایجاد خواهید کرد.

مقاله نوشته شده توسط رابرت جاسپر از هنر کیفیت برای راه حل های تضمین کیفیت مقاله ویرایش و ارسال شده توسط Quality Assurance Solutions



راهکارهای تضمین کیفیت
رابرت بروتون
(805) 419-3344
ایالات متحده آمریکا
پست الکترونیک






از این صفحه لذت می برید؟ لطفا آن را فوروارد پرداخت کنید. در اینجا نحوه …

آیا ترجیح می دهید این صفحه را با پیوند دادن به آن با دیگران به اشتراک بگذارید؟

  1. روی کد لینک HTML زیر کلیک کنید.
  2. آن را کپی و جایگذاری کنید و یادداشتی از خودتان اضافه کنید، در وبلاگ، یک صفحه وب، انجمن ها، یک نظر وبلاگ، حساب فیس بوک خود یا هر جایی که برای شخصی این صفحه ارزشمند است.






منبع: https://www.quality-assurance-solutions.com/ISO-9001-2015-QMS.html