نقشه فرآیند کسب و کار



مقاله توسط Giles Johnston از Smartspeed Consulting Limited برای راهکارهای تضمین کیفیت نوشته شده است. مقاله ویرایش و ارسال شده توسط Quality Assurance Solutions


  • نحوه هدایت جلسات کاری را با این فرمت دستور کار جلسات کاری مرور کنید.  مقاله شامل دستورالعمل ها، هدف، قوانین اساسی، دستور کار و بازخورد می باشد.  علاوه بر این، می توانید یک الگوی یادداشت جلسه رایگان دانلود کنید

    فرمت دستور کار جلسه تجاری

    در دنیای ناقص ما، دوباره کاری همیشه وجود دارد. از منابع ما معمولاً به روشی کمتر مؤثر استفاده می کند و ما را از انجام کاری که می خواهیم در وهله اول انجام دهیم باز می دارد. از بین بردن، یا حداقل به حداقل رساندن دوباره کاری یک هدف فعال برای اکثر مشاغل است. با واقعی بودن در مورد دوباره کاری در نقشه فرآیند کسب و کار خود، پیشرفت های مناسبی برای مقابله پیدا می کنید.

    در تجربه من، تاخیر باعث یکی از بزرگترین متخلفان می شود. گنجاندن تاخیر در نقشه های فرآیند شما ابعاد واقعی تری به نقشه اضافه می کند.

    اگر در مورد پیشرفت‌های خود واقعی باشیم، می‌توانیم راه خود را به سمت عملکرد سطح بالاتر مدیریت کنیم. سه ایده بالا (تاخیر، دوباره کاری و سردرگمی) را در نظر بگیرید و دوباره به نقشه فرآیند کسب و کار خود نگاه کنید و پیشرفت های احتمالی خود را شناسایی کنید.

    ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.

    ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.

    به طور معمول، نقشه فرآیند کسب و کار در سیستم های تجاری رسمی ما عالی است. آنها نشان می دهند که ما باید چه کار کنیم و چگونه عملکرد خود را اندازه گیری می کنیم. با این حال، وقتی نوبت به نقشه‌برداری بهبود فرآیند می‌رسد، ما نباید فقط از کتابچه‌های راهنما و نقشه‌های تعیین‌شده خود استفاده کنیم. ما باید تمام مشکلات و ناامیدی‌ها را در فرآیندهای فعلی‌مان در نظر بگیریم تا بتوانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.

    هنگامی که یک گروه نقشه های فرآیند را ترسیم می کند، اغلب تعدادی سر تکان دهنده در اتاق دارید. ممکن است فرآیند به درستی ثبت شود، اما مالکیت مراحل ممکن است نامشخص باشد. عملکرد دقیق مراحل فرآیند ممکن است نامشخص یا ضعیف باشد. علاوه بر این، مستندات مربوط به یک مرحله فرآیند ممکن است ناکافی یا نادرست باشد.

    نمونه دیگری از ویژگی گمشده نقشه فرآیند کسب و کار که من با آن مواجه شدم، دوباره کاری است.

    همین موضوع باعث شد یکی دیگر از مشتریان من محصولات خود را به موقع به مشتری خود تحویل ندهد. باز هم، مانند آخرین نمونه، این شرکت فکر می‌کرد که اعدادشان را می‌دانند و از اینکه عملکردشان مطابق برنامه‌شان نیست، گیج شده بودند. در اواسط فرآیند خود، آنها یک حلقه دوباره کاری پیدا کردند که در مشغله روزانه تولید گم شد. با تغییر برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای گنجاندن این زمان دوباره کاری، این امر هم قابل مدیریت و هم قابل حل شد. عملکرد آنها کاملاً تغییر کرد.

    PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.

    ساخته شده توسط Quality Assurance Solutions.

    PDCA کامل

    تاخیرها را از بین ببرید

    اساساً، احتمال مشخصی وجود دارد که ما به طور کامل متوجه نمی شویم که برای اجرای کامل مرحله فرآیند چه اتفاقی باید بیفتد. یا به بیانی دیگر، نمی‌دانیم «خوب به نظر می‌رسد» برای مراحل فرآیندمان.

    برای، آخرین مورد گم شده، می خواهم ابهام را به شما جلب کنم.

    آیا ترجیح می دهید این صفحه را با پیوند دادن به آن با دیگران به اشتراک بگذارید؟

    1. روی کد لینک HTML زیر کلیک کنید.
    2. آن را کپی و جایگذاری کنید و یادداشتی از خودتان اضافه کنید، در وبلاگ، یک صفحه وب، انجمن ها، یک نظر وبلاگ، حساب فیس بوک خود یا هر جایی که برای شخصی این صفحه ارزشمند است.






    منبع: https://www.quality-assurance-solutions.com/business-process-map.html

    زمانی که می‌خواهید پیشرفت کنید، از ویژگی‌های تاخیر (و مسائل مربوط به تاخیر) در نقشه فرآیند کسب‌وکار خود اطمینان حاصل کنید.

    از دست دادن دوباره کاری “پنهان” برای افزایش بهره وری

    وقتی این را می نویسم، یک کسب و کار را به یاد می آورم که نتوانسته بود دلایل تاخیر در تقریباً همه قراردادهای خود را دریابد. آنها تمام کارهای مورد نیاز برای تحویل پروژه ها را در نظر گرفتند و منابع مورد نیاز برای تحویل قراردادها را متعادل کردند، اما همیشه شکست خوردند. با این حال، در واقعیت، واگذاری بین بخش‌های کسب‌وکارشان (و فعالیت‌های تصمیم‌گیری ناکارآمد مرتبط با آن‌ها) زمان پروژه‌های آن‌ها را متورم کرد.

    PDCA کامل

    خیلی وقت‌ها، وقتی برای اولین بار با یک کسب‌وکار صحبت می‌کنم، باید از نقاب آن‌ها بگذرم. آنها به نقشه کامل فرآیند کسب و کار یا ماسک خود می چسبند. برای ورود به فعالیت‌های معنی‌دار بهبود کسب‌وکار، باید از نقشه‌های فرآیندی که دیوارها و سیستم‌های مدیریت کیفیت شما را تزئین می‌کنند، عبور کنید. شما باید وارد واقعیت “زگیل و همه” فعالیت های کسب و کار خود شوید.

    من در بسیاری از جلسات بررسی فرآیند شرکت کردم که در آن تیم سؤالات زیر را مطرح کرد آیا ما 100٪ مطمئن هستیم که همه چیز را می فهمیم؟ ما باید در مورد این مرحله فرآیند بدانیم، از جمله اینکه چه کسی چه کاری انجام می دهد و دستورالعمل های مکتوب دقیق مرحله را شامل شود.

    این مقاله به سه حوزه می پردازد که به شما کمک می کند تا زمانی که فرآیندهایی را که در کسب و کار شما اتفاق می افتد نقشه برداری می کنید، فعالیت های بهبود خود را شروع کنید.

    مدیریت پروژه موفق در مورد انجام وظایف صحیح، به ترتیب صحیح، با استفاده از فرآیند مناسب است. پروژه های تیم خود را به روش صحیح انجام دهید.


راهکارهای تضمین کیفیت
رابرت بروتون
(805) 419-3344
ایالات متحده آمریکا
پست الکترونیک






از این صفحه لذت می برید؟ لطفا آن را فوروارد پرداخت کنید. در اینجا نحوه …

PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.

PDCA کامل

سردرگمی را از نقشه فرآیند کسب و کار خود ریشه کن کنید

PDCA کامل یک سیستم مدیریت وظایف سازمانی با ابزارهای بهبود مستمر داخلی است. شامل پروژه ها، جلسات، ممیزی ها و موارد دیگر است.

نحوه هدایت جلسات کاری را با این فرمت دستور کار جلسات کاری مرور کنید. مقاله شامل دستورالعمل ها، هدف، قوانین اساسی، دستور کار و بازخورد می باشد. علاوه بر این، می توانید یک الگوی یادداشت جلسه رایگان دانلود کنید

  • مدیریت پروژه موفق در مورد انجام وظایف صحیح، به ترتیب صحیح، با استفاده از فرآیند مناسب است.  پروژه های تیم خود را به روش صحیح انجام دهید.

    مدیریت پروژه برای مبتدیان