لایحه دفاعی مالیاتی صحیح تنظیم کنید تا گرفتار نشوید! | تکس مپ

در تحریر لایحه دفاعیه مالیاتی تحت هیچ شرایطی از حیطه ادب خارج نشوید. در ابتدا اعلام میدارد با توجه به اینکه سقف سوله ها فلزی می باشد اقدام به خرید پانل و ورق فلزی از شرکت ………………….. نموده ام که متاسفانه ممیز محترم بدون تحقیق و بررسی و عدم وجود دلایل و مدارک کافی خرید فوق را از سامانه 169 مکرر استخراج و برای ……………….. ريال بعنوان فروش خدمات منظورنموده و منجربه تشخیص مالیات ناعادلانه شده است در حالیکه کاملاً مشخص می باشد که پانل و ورق جزئی از مصالح ساختمان سازی می باشد که اصلاً ربطی به ………………………. سعید پیریایی هستم، مدرس و مشاور مالیاتی، چند سالی هست که در حوزه مالیات و حسابداری فعالیت دارم و هم اکنون بنیانگذار سایت آموزشی همیار حساب هستم.

  • در نوشتن یک لایحه اعتراضی مناسب و استاندارد نیز باید به مرجع قضایی که لایحه در آن مورد رسیدگی قرار می گیرد، توجه داشت.
  • چگونه اعتراض خود را در هر مرجع ثبت کنید و مهلت های اعتراض به چه صورت است.
  • ضمن اینکه جهت ارائه خدمات بهتر، لوایح ارائه شده تا 2 بار مطابق نظر شما قابل ویرایش است.
  • دفاع مالیاتی را می توانید به به شخصی بسپارید که از اصول و قوانین حقوقی به خوبی آگاه باشد.
  • حضور تمام نمایندگان مربوطه در جلسه الزامی است و در صورت عدم حضور یکی از اعضای جلسه، مودی باید لایحه دفاعیه را کتبا ارائه کند و با دریافت رسید آن درخواست تجدید نظر را مجددا ثبت کند.

و همه کسب و کارهایی که دچار مالیات میشوند برای جلوگیری از ورود به این مرحله تلاش میکنند. با ارائه مدارک اصلی حسابرس مالیاتی را برای ثبت مالیات منصفانه ببرند. مالیات مقداری از سود یک کسب و کار است که باید به دولت پرداخت کنید. مالیات در همه جای دنیا از شرکت های، مختلف جز افراد حقیقی و حقوقی به حساب می آید. مالیات هایی که اخذ میشود بسته به نوع فعالیت شرکتی شما دارد، جز افراد حقیقی یا حقوقی آن متفاوت است. اگر مالیاتی از میزان تعیین شده دارید به کمک دفاع مالیاتی میروید.

مشاوره مالیاتی شرکت ها

در بسیاری از موارد، صورتحساب باید طبق مهلت های قانونی (تاریخ های مشخص شده در قانون) صادر شود. به عنوان مثال، اگر در حین رسیدگی دلیل جدیدی در دادگاه مطرح شود، صورتحساب به طور کلی باید قبل از پایان دادرسی به دادگاه ابلاغ شود یا در سامانه ثنا ثبت شود (از جمله مهلت های قانونی).بنابراین، افراد یا وکلای دادگستری باید از این قوانین و مقررات دعوی آگاهی کامل داشته باشند. یک مشاوره حقوقی که به قوانین حقوقی مالیاتی تسلط داشته باشد.

فایل اکسل تسهیم هزینه های سربار – اولیه و ثانویه (مستقیم , یکطرفه , دوطرفه)

لایحه دفاعی مالیاتی صحیح تنظیم کنید تا گرفتار نشوید! | تکس مپ لازم به یادآوری است که به طور کلی مدیران مربوطه شامل مدیر عامل شرکت و یا حتی هر کدام از اعضای هیئت مدیره می­باشد. آموزش مالیات در خصوص نحوه تهیه و نگارش لایحه دفاعیه مالیاتی برای دارندگان کسب وکار ،مدیران و مشاوران مالیاتی و حسابداران از مهمترین امور برای دفاع از حقوق مودیان می باشد. ق.م.م برگشت داده شده ،که برخی از موارد آن کاملا در راستای فعالیت و تولید شرکت بوده و دارای اسناد و مدارک مثبته نیز می باشد لذا خواهشمند است باتوجه به انطباق موارد مذکور با قوانین مالیاتی نسبت به بررسی مجدد دستورات مقتضی را صادر فرمایید. هر حسابداری در هر شرکت و موسسه ای باید توانایی دفاع از عملکرد شرکت و همچنین پرونده مالیاتی را در برابر ارگان های ذیربط داشته باشد یکی از این ارگان ها اداره دارائی است که هر ساله مالیات شرکت ها را بر اساس ساز و کارهایی تشخیص میدهد. دفاع مالیاتی بدون داشتن اطلاعات و تجربه کافی، تسلط به بندها و تبصره های قانونی و آشنایی با امور مالیاتی و حسابرسی مانند شمشیر دو دمیست که ممکن است کار را برای مودی سخت کند، ازین روست که معمولا اشخاص حقیقی و کسبه این کار را به فردی خبره در این امر واگذار می کنند. متاسفانه مواردی مشاهده شده است که در آن فردی فاقد ویژگی های فوق به امر دفاع مالیاتی خود پرداخته و نتیجه ای بسیار بد بدست آورده که حتی منجر به تعطیلی کسب و کارش شده است.

چنانچه مایل به دریافت مطالب این سایت در ایمیلتان هستید ، می توانید آدرس ایمیل خود را درکادر زیر درج نمائید . لازم به ذکر است، امکان لغو عضویت در ایمیل ارسالی، وجود خواهد داشت. کلیه اطلاعات به صورت کاملا محرمانه نزد Hesabdary.Com باقی خواهد ماند . و می توانند جهت بررسی شکایت مدارک لازم را به اداره مالیات تحویل دهند. شخص مودی می تواند یک فرد شاغل از اداره های تعاون، حسابداران رسمی، صنایع و معادن و غیره را به عنوان نماینده خود معرفی کند.