دستکاری لیزرهای متعدد روی یک تراشه

آرمحققان موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) دستگاه هایی در مقیاس تراشه برای دستکاری همزمان رنگ، فوکوس، جهت حرکت و قطبش پرتوهای متعدد نور لیزر ایجاد کرده اند.

تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1392 – 12:02

آمیت آگراوال، یکی از اعضای تیم NIST می گوید: «تعویض یک میز نوری پر از اجزای نوری حجیم با یک ویفر نیمه هادی ساده که می تواند در اتاق تمیز ساخته شود، واقعاً بازی را تغییر می دهد. این نوع فناوری‌ها از آنجایی که قوی و فشرده هستند مورد نیاز هستند و به راحتی می‌توان آنها را برای آزمایش‌های مختلف در شرایط دنیای واقعی دوباره پیکربندی کرد.»

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

این تیم همچنین نشان داد که این تراشه کوچک می‌تواند دو پرتو با رنگ‌های مختلف را در کنار یکدیگر هدایت کند که برای برخی از انواع ساعت‌های اتمی پیشرفته لازم است.

آکسیوک می‌گوید حتی بدون قابلیت خنک‌کننده، سیستم نوری مینیاتوری «پله‌ای کلیدی برای ساخت یک ساعت اتمی پیشرفته بر روی یک تراشه است».

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

اولین بار در 10 آوریل 2023 منتشر شد اخبار NIST.

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/innovation-article/manipulating-multiple-lasers-single-chip-070623.html

به طور معمول، یک نیمکت آزمایشگاهی به بزرگی یک میز ناهارخوری برای قرار دادن مجموعه ای از لنزها، پلاریزرها، آینه ها و سایر دستگاه های مورد نیاز برای دستکاری حتی یک پرتو نور لیزر مورد نیاز است. با این حال، بسیاری از فن‌آوری‌های کوانتومی، از جمله ساعت‌های اتمی نوری مینیاتوری و برخی از رایانه‌های کوانتومی آینده، به دسترسی همزمان به چندین رنگ لیزری بسیار متنوع در منطقه کوچکی از فضا نیاز دارند.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.


محققان NIST این سیستم روی تراشه را برای شکل دادن به پرتوهای لیزری متعدد (که در اینجا به صورت فلش‌های آبی دیده می‌شود) و کنترل قطبش آنها قبل از ارسال نور به فضا برای تعامل با یک دستگاه یا ماده، طراحی و ساخته‌اند. سه مولفه همگی در دستکاری پرتوهای لیزر نقش دارند: یک جفت کننده محو کننده (EVC)، که نور را از یک دستگاه به دستگاه دیگر جفت می کند. متاگریتینگ (MG)، یک سطح کوچک حک شده با میلیون ها سوراخ کوچک که نور را درست مانند یک توری پراش در مقیاس بزرگ پراکنده می کند. و یک متاسطح (MS)، یک سطح شیشه ای کوچک با میلیون ها ستون که به عنوان عدسی عمل می کنند. اعتبار: NIST

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.