براق کردن منطقه را ایمن تر، کارآمدتر می کند و قطعات با کیفیت بهتری تولید می کند. همچنین مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

استاندارد کردن
نقاشی را برنامه ریزی کنید. این شامل نقاشی دیوارها و تجهیزات است. این یک اتفاق نیست. یک فرکانس مانند سالانه تنظیم کنید و شخصی را مسئول کنید.
ممیزی های 5S را به صورت دوره ای انجام دهید. 5S مکان تمام تجهیزات را ممیزی کنید. 5S چک شیت ها را حسابرسی کنید. 5S نظافت بخش را بازرسی کنید. 5S دانش کارکنان از 5S را ممیزی کنید.
برای مواردی که فقط به صورت هفتگی یا ماهانه استفاده می شوند، آنها را در کابینت های نزدیک محل کار نگهداری کنید. قفسه های روی کابینت ها را با نام کالا برچسب بزنید. اگر مورد در جعبه ذخیره شده است، بیرون جعبه را برچسب بزنید.
سیستم خانه داری 5S باید توسط مدیریت ارشد پشتیبانی شود. مدیریت ارشد نیاز به نظارت بر استفاده از 5S و تشویق بهترین شیوه های 5S دارد. مدیران ارشد باید ساختار، پشتیبانی و اعطای بهترین شیوه های 5S را ارائه دهند.
ایجاد علائم برای ایستگاه های کاری با علائم، کارمندان ناآشنا به سرعت ایستگاه های کاری را پیدا می کنند.
براق به معنای بازرسی در حین تمیز کردن است. خطرات ایمنی، سیم های شل، گوشه های تیز، ابزارهای شکسته، اتصالات ضعیف، شلنگ های ترک خورده و غیره را بیابید. این موارد را تعمیر کنید و تجهیزات را در شرایط کاملاً جدید قرار دهید. قطعات یا تجهیزات فرسوده، معیوب یا ناایمن را تعویض کنید.
با دنبال کردن بهترین شیوه های 5S، باعث می شود مناطق کاری سازماندهی شده، بدون شلوغی، ایمن، کارآمد، و کار در آن آسان باشد. خانه داری 5S به سازماندهی و استانداردسازی محل کار اشاره دارد. این اصول اولیه برای شرکت هایی است که به دنبال تولید ناب هستند. این زمینه ناب را ایجاد می کند و نظم و انضباط ناب را برای هر بخش در شرکت شما توسعه می دهد.
اقلام پر استفاده را در ایستگاه کاری نگه دارید. برای همه این موارد، مکان های علامت گذاری را برای ذخیره آنها تعیین کنید. در صورت عدم استفاده، این موارد را به مکان های علامت گذاری شده برگردانید. نقاط نگهداری میز را با نوار رنگی مشخص کنید.
کارکنان را تشویق کنید تا راه های بهتری برای مرتب سازی، تنظیم، درخشش و استانداردسازی پیدا کنند. آنها این کار را انجام می دهند، آنها می دانند چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. آنها را برای ایجاد تغییرات توانمند کنید.