بتن کم کربن 30 درصد قوی تر از جاده های موجود است

(فن آوری های افزایش چرخه کربن: Calgary, AB) — Carbon Upcycling Technologies (Carbon Upcycling)، پیشرو در کربن زدایی و جذب و استفاده کربن (CCU) برای صنایعی که به سختی کاهش می یابند، با مشارکت وزارت حمل و نقل مینه سوتا (MnDOT) و اتحاد ملی تحقیقات راه (NRRA)، یک مطالعه سه ساله در مورد استفاده از سیمان کم کربن در بزرگراه ها را با موفقیت به پایان رساند. نتایج، توانایی Carbon Upcycling را به عنوان یک راه حل قطره ای برای کاهش سیمان فشرده کربن در بتن برجسته می کند.

این مطالعه که توسط Sutter Engineering LLC مدیریت می‌شود و توسط NRRA حمایت می‌شود، 16 مخلوط بتن منحصربه‌فرد را در شرایط واقعی در یک بزرگراه فعال مینه‌سوتا برای شناسایی گزینه‌هایی که می‌توانند ردپای کربن زیرساخت‌ها را بدون قربانی کردن استحکام یا دوام کاهش دهند، به شدت آزمایش کرد. این مطالعه که در اوایل سال 2024 تکمیل شد، مشخص کرد که CO2 Carbon Upcycling2مخلوط تقویت شده به کاهش 12.5 درصدی در محتوای سیمان دست یافت در حالی که با کارایی بتن سنتی مطابقت داشت. این کار، جابجایی، قرار دادن و زمان‌بندی بدون درز را برای خدمه ساختمانی فراهم می‌کرد.

این یافته‌ها داده‌های ارزشمندی را برای هدایت پروژه‌های زیرساختی کم کربن آینده در سراسر آمریکای شمالی ارائه می‌دهند، زیرا ادغام یکپارچه در جریان‌های کاری موجود، جایگزینی کم‌کربن و بدون کاهش سهولت استفاده یا عملکرد را ارائه می‌دهد.


اعتبار تصویر: Carbon Upcycling، Minnesota DOT، و National Road Research Alliance (گروه CNW/Carbon Upcycling Technologies Inc.)

این مطالعه عملکرد قابل توجه و مزایای زیست محیطی مخلوط بتن Carbon Upcycling را نشان داد:
افزایش مقاومت: 28 درصد در 28 روز قوی تر و 32 درصد در 56 روز در مقایسه با بتن کنترل پیشرفته.
کاهش استفاده از سیمان: فرآیند CCU باعث کاهش 12.5 درصدی مواد سیمانی شد که به طور موثر هم انتشار کربن و هم هزینه مواد را کاهش داد.

Apoorv Sinha، مدیر عامل Carbon Upcycling می گوید: «زیرساخت اساس یک آینده پایدار است و ما در Carbon Upcycling متعهد به ایجاد موادی هستیم که از این چشم انداز پشتیبانی می کند و در عین حال یک زنجیره تامین امن و پایدار در آمریکای شمالی ایجاد می کند. “همکاری ما با وزارت حمل و نقل مینه سوتا نشان می دهد که چگونه افزایش چرخه کربن می تواند انتشار گازهای گلخانه ای گرفته شده را به مواد محلی تبدیل کند که زیرساخت های ما را تقویت می کند. با تمرکز بر انعطاف‌پذیری و پایداری، ما به چشم‌اندازی کمک می‌کنیم که در آن ساختارهای اساسی ما تمیز و برای ماندگاری ساخته شده باشند.»

Carbon Upcycling با BURNCO برای استقرار و آزمایش 140 مترمکعب از مخلوط بتن تقویت‌شده با CCU خود، تحت نظارت لری ساتر، مهندس اصلی Sutter Engineering LLC، برای استحکام، کارایی و تأثیرات زیست‌محیطی در بزرگراه مینه‌سوتا، همکاری کرد.

ساتر، مهندس اصلی مینه سوتا DOT و مدیر فنی پروژه می‌گوید: «Carbon Upcycling یک طرح ترکیبی بسیار چشمگیر را به آزمایش ارائه کرد. مواد آنها نه تنها به بالاترین میزان کاهش در محتوای سیمان در بین همه ارسال‌ها دست یافت، بلکه استحکام قابل‌توجهی نیز از خود نشان داد. با تعبیه CO2 و با کاهش وابستگی به سیمان پرتلند، فناوری Carbon Upcycling یکی از چالش‌های مهم صنعت بتن را برطرف می‌کند – کاهش ردپای کربن آن به دلیل اینکه انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای سیمان تا سال 2050 دو برابر شود. این داده‌های پروژه ارزشمند خواهد بود، زیرا صنعت به سمت سال 2030 کار می‌کند. CO2 اهداف کاهش.”

از سال 2021، Carbon Upcycling بیش از 3000 تن سیمان کم کربن را به کار گرفته است و سرمایه گذاری برخی از بزرگترین بازیگران صنعت سیمان جهان مانند Cemex، CRH و Titan Cement را جذب کرده است.

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/innovation-news/low-carbon-concrete-30-stronger-existing-roadways-112524.html