بازرسی بصری خودکار آندوسکوپ های سخت

برای بازرسی خودکار کیفیت آندوسکوپ ها، Dovideq شش پارامتر تست و اندازه گیری را شناسایی کرده است که دوربین سیستم ابتدا آنها را بررسی می کند و سپس بازخورد دقیق را در زمان واقعی ارائه می دهد. فرآیند در زیر ذکر شده است.

مراقبت های بهداشتی

بازرسی بصری خودکار آندوسکوپ های سخت

تستر کوچک، سبک، مقرون به صرفه و سریع داده های دقیق را با استفاده از دوربین IDS جمع آوری می کند

LightControl بازرسی بصری خودکار را با کمک دوربین uEye LE از IDS اجرا می کند. قیمت، سنسور و اندازه عوامل تعیین کننده در انتخاب مدل بودند. دوربین صنعتی داخلی USB3 Vision U3-3860LE Rev.1.2 به عملکردهای ضروری کاهش یافته و دارای سنسور حساس به نور سونی است. IMX290 یکپارچه با فناوری BSI (“نورپردازی از پشت”) کیفیت تصویر عالی را با تفکیک رنگ تمیز تضمین می کند و امکان بازتولید واقعی سوژه را حتی در شرایط نوری ضعیف یا نوسان می دهد. دوربین کوچک و همه کاره است. بدنه سبک وزن با روکش پلاستیکی با این وجود مقاوم است. این امر آن را برای ادغام با دستگاه های کوچک و سیستم های تعبیه شده ایده آل می کند.

تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1392 – 12:03


مدیریت محصول ScopeControl

همه‌گیری کووید-19 اهمیت بهداشت و عقیمی آندوسکوپ‌ها و سایر دستگاه‌های پزشکی را برجسته کرده است و منجر به آگاهی بیشتر از نیاز به روش‌های بازرسی خودکار می‌شود. آندوسکوپی که به درستی تمیز و ضد عفونی نشده باشد می تواند مواد عفونی را منتقل کند و یک آندوسکوپ معیوب می تواند منجر به آسیب در حین معاینه یا درمان بیمار شود. اگر آندوسکوپ به درستی عمل نکند یا آسیب ببیند و در نتیجه تصاویر نادرست ایجاد شود، عواقب تشخیص اشتباه یا درمان نادرست کمتر جدی نیست.

آرآندوسکوپ‌های igid در تشخیص و درمان پزشکی برای بررسی حفره‌های بدن و اندام‌های توخالی و انجام روش‌های کم تهاجمی استفاده می‌شوند. برای جلوگیری از خطرات برای بیماران و کادر پزشکی، ضروری است که دستگاه ها به خوبی کار کنند. آزمایش کیفیت قابل اعتماد بیش از هر چیز برای حذف خطرات ناشی از عفونت ها و صدمات، و همچنین تشخیص اشتباه در نظر گرفته شده است.

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

به گفته دی ویت، مزایای مشتری آشکار است. دی ویت می گوید: «بازرسی بصری خودکار آندوسکوپ ها به تضمین کیفیت، کارایی، مقرون به صرفه بودن و ایمنی بیمار در بیمارستان ها و اقدامات پزشکی کمک می کند. سیستم‌هایی مانند LightControl با ارائه نتایج عینی و شناسایی کوچک‌ترین نقص‌ها، خراش‌ها یا فرسودگی آندوسکوپ‌ها، کمک قابل توجهی به این امر می‌کنند. علاوه بر این، آنها همیشه بدون توجه به عواملی مانند خستگی یا خطای انسانی با دقت و ثبات یکسانی کار می کنند و بسیار سریعتر هستند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و منجر به در دسترس بودن تجهیزات بالاتر و بهبود استفاده از منابع می شود. نقص یا آسیب احتمالی در مراحل اولیه تشخیص داده می شود که می تواند از تعمیرات پرهزینه یا جایگزینی آندوسکوپ جلوگیری کند. تصاویر یا ویدیوهای به‌دست‌آمده به‌عنوان اثبات بازرسی در دسترس هستند و در صورت لزوم می‌توانند برای تجزیه و تحلیل خطا و اهداف آموزشی استفاده شوند.»

چشم انداز

آسیب های احتمالی آندوسکوپ بسیار زیاد است. برای مقابله موثر با پیچیدگی معیارهای بازرسی مورد نیاز، Dovideq Medical Systems سیستم بازرسی بصری LightControl را توسعه داده است. Chielant de Wit، مدیر عامل Dovideq Medical Systems می‌گوید: «با کمک دوربین، بسیار بیشتر از چشم انسان جراح، ذرات کثیفی، شکستگی‌های لنز، ناخالصی‌ها یا انحرافات رنگی را می‌بیند.»

1. الگوریتم شکستگی لنز اندازه گیری می کند که آیا لنزهای داخلی دچار شکستگی شده اند یا خیر.

یان هارتمن، مدیر عامل IDS می‌گوید: «نیازهای بخش بهداشت به همان سرعتی که فناوری‌های مورد استفاده در این زمینه در حال تحول هستند. استفاده از دوربین های IDS به طور فزاینده ای ارزش خود را در اینجا ثابت می کند. در فناوری پزشکی، تقاضا برای محصولات ما به ویژه در سال گذشته افزایش یافته است. بنابراین، دوربین های IDS بیشتر و بیشتر به ارتقای سلامت در سراسر جهان کمک می کنند.

دوربین

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.


نمونه ای از آندوسکوپ و تصویری که از آن گرفته می شود


سیستم LightControl درجه بالایی از کارایی و قابلیت اطمینان را با کمک دوربین های IDS از خانواده دوربین های LE تضمین می کند. امنیت همه، رفاه بیماران و در نهایت به نفع ترازنامه بیمارستان است.

3. اندازه‌گیری فیبرهای نور از مقادیر مرجع استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که الیاف آندوسکوپ یا بسته‌های فیبر اجازه عبور نور کافی را می‌دهند. این از تصاویر نامشخص جلوگیری می کند. “الیاف نور” در لوکس اندازه گیری می شوند و بر اساس انتشار نور هستند.

دی ویت می‌گوید: «با کمک جزئیات آزمایش و اندازه‌گیری، می‌توان اطلاعات مربوط به عملکرد آندوسکوپ‌های آزمایش‌شده را ارزیابی کرد و تحلیل‌های تاریخچه و روند را ایجاد کرد. «LightControl تمام جزئیات اندازه‌گیری‌های آندوسکوپ را همراه با نتایج آزمایش در پایگاه‌داده‌ای به نام EndoscopeManager برای گزارش‌دهی و اهداف مدیریتی ذخیره می‌کند و مدیریت اختصاصی و گزارش‌دهی کیفیت را امکان‌پذیر می‌سازد.»

نقص های کیفی و اختلال در عملکرد آندوسکوپ می تواند منشأ مختلفی داشته باشد. علاوه بر جابجایی نادرست و عدم نگهداری، مسائلی شامل خستگی و آلودگی مواد نیز می شود. حمل و نقل نامناسب یا ذخیره سازی نامناسب نیز می تواند منجر به آسیب شود، همانطور که پیری ساده دستگاه پزشکی می تواند منجر به آسیب شود. لنزها و سایر اجزای نوری ممکن است در طول زمان فرسوده شوند و در نتیجه تصاویر تار یا مخدوش شوند.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/healthcare-article/automatic-visual-inspection-rigid-endoscopes-061523.html

برای جلوگیری از ته نشین شدن باکتری ها یا سایر عوامل بیماری زا بر روی آندوسکوپ و در نتیجه نه تنها کیفیت تصاویر را کاهش می دهد، بلکه در بدترین حالت به فرد تحت درمان نیز آسیب می رساند، آندوسکوپ ها به طور مرتب استریل می شوند. با این حال، فرآیند استریل‌سازی می‌تواند بر کیفیت و دقت این دستگاه‌های پزشکی نیز تأثیر بگذارد، زیرا دماهای بالا و مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرآیند می‌توانند به طور بالقوه برای اجزای حساس آندوسکوپ مضر باشند. به ویژه، گرما و بخار می توانند رطوبت را در لنزها حبس کنند و باعث آسیب شوند. علاوه بر این، برخی از مواد استریل کننده مانند فرمالدئید می توانند بر روی قطعات فلزی اثر خورنده داشته باشند.

4. انتقال نور از طریق لنزها بر اساس تصاویر جداگانه از دوربین IDS یکپارچه تعیین می شود. برای این منظور، دستگاه اندازه گیری از یک منبع نور مدرج استفاده می کند که روی صفحه پیکسل می افتد. به هر پیکسل یک مقدار RGB خاص از طیف رنگ اختصاص داده می شود. ترکیبی از تمام پیکسل ها به یک مقدار درخشندگی تبدیل می شود و با کمک یک الگوریتم ویژه توسعه یافته ارجاع داده می شود.

د ویت می‌گوید: «آندوسکوپ‌ها دستگاه‌های پزشکی حیاتی هستند که پزشکان را قادر می‌سازند تا با ارائه دیدی واضح و درونی از بدن بیمار، شرایط مختلفی را تشخیص داده و درمان کنند. با این حال، مانند هر وسیله پزشکی، آندوسکوپ ها در معرض فرسودگی و پارگی هستند و به مرور زمان ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. در حال حاضر، تقاضا برای بازرسی بصری هوشمند خودکار آندوسکوپ‌ها زیاد است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بیشتر شود. به طور خاص، با توجه به افزایش تعداد روش های آندوسکوپی و افزایش حساسیت به خطرات عفونت، تقاضا برای فناوری های بازرسی خودکار قوی تر خواهد شد. علاوه بر این، هوش مصنوعی به بهبود کارایی و دقت فرآیندهای بازرسی و به حداقل رساندن خطای انسانی کمک خواهد کرد.

2. الگوریتم تشخیص ذرات تعیین می کند که آیا ذرات خاک ریز، رطوبت یا سایر آلاینده ها وارد مناطق داخلی آندوسکوپ شده اند یا خیر. هم برای شکستگی لنز و هم برای تشخیص ذرات، دوربین چندین عکس می گیرد و از آنها یک هیستوگرام می سازد. این سیستم تصاویر را در رابطه با تصاویر قبلی ارجاع می دهد و این داده ها را وارد یک شبکه عصبی می کند.

5. اندازه‌گیری فوکوس از تبدیل علمی موجک Harr برای بررسی اینکه آیا لنزها دست نخورده و آلوده نیستند یا اینکه آندوسکوپ تصویر واضحی ارائه می‌دهد یا خیر، استفاده می‌کند. در طول اندازه گیری، سیستم چندین عکس می گیرد تا از وضعیت هر لنز ایده بگیرد. در حالت بهینه، دوربین از طریق آندوسکوپ نگاه می کند و خطوط واضح را نشان می دهد.

UEye LE: دوربین پروژه با صرفه جویی در هزینه و فضا
• رابط: USB 3
• مدل: U3-3860LE-C-HQ Rev.1.2
• نوع سنسور: CMOS
• سازنده: سونی
• نرخ فریم: 135 فریم در ثانیه
• وضوح: 1936 x 1096 px
• کرکره: کرکره نورد
• کلاس نوری: 1/3 اینچ.
• رزولوشن: 1.31 مگاپیکسل
• ابعاد: 47.0 x 46.0 x 23.9 میلی متر
• وزن: 36 گرم
• رابط: USB Type-C
• کاربردها: بینایی ماشین، فناوری پزشکی، اتوماسیون آزمایشگاهی، کاربرد بازرسی