افیا سازمانی برای توسعه فرهنگ بهبود پایدار و مستمر، باید همانطور که می گوییم مشارکت تولیدی بوستون بزرگ، همه را هر روز درگیر کنید—یعنی بهبود فرآیند باید به بخشی روزمره از کار همه تبدیل شود. ایده آل همین است.
واقعیت اما به گفته اورت راجرز انتشار نوآوری ها، این است که خرید در این ایده آل از توزیع نرمال پیروی می کند، مانند شکل 1.
در روز اول، معمولاً فقط چند روح شجاع هستند که فراتر از مناطق آسایش خود می روند. اول، همه ما با سرعت های مختلف یاد می گیریم. نوآوران زودتر نوآوری را درک می کنند. دوم، برای نوآوران و پذیرندگان اولیه، محیط اغلب برای به چالش کشیدن وضعیت موجود نامطلوب است. این یک گروه کوچک با چتزپاه است که حتی در صورت تلافی احتمالی همکاران یا مدیران، ایده خود را پیش می برند.
چندین سال پیش، من «The Natural» را نوشتم، پستی درباره یکی از این افراد در شرکت سابقم، یک کارمند تولید بی ادعا که مجموعههای سیم سرب را برای سه دوجین خانواده محصول شرکت ما تولید میکرد. خواندن آن 3 دقیقه است، اگر میخواهید تصویری از یک بارانساز بهبود مستمر داشته باشید، ارزش دیدن دارد.
در زمانی که ما پادشاهان و ملکه های خودخوانده تولید بیش از حد بودیم، باب سی به تنهایی به زباله ها اعلام جنگ کرد. با این حال، باب بیش از یک استاد بهبود، یک همتای محترم در بخش های مونتاژ ما و یک تامین کننده داخلی تقریباً برای هر خط تولید بود. او اعتباراتی داشت: کار را می شناخت، مردم را می شناخت و حالا ضایعات را هم می دانست.
اما توانایی منحصر به فرد باب در به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود او را بیش از یک مبتکر ساخته است. او یک تأثیرگذار بود که باورهایش در سازمانی که در دستورات و سیلوها بسته شده بود عبور می کرد. در عرض یک سال، تولید سرب به یک کار نیمه وقت برای باب تبدیل شد. او اکنون بیشتر وقت خود را صرف کمک به مشتریان داخلی خود میکند تا پتانسیل بهبود مستمر خود را آزاد کنند و هر روز به سمت ایدهآل همه افراد حرکت کنند.
نقش من صرفا این بود که به باب و تیم رو به رشدش از عوامل تغییر اجازه بدهم کار خود را انجام دهند، سپس دستاوردهای آنها را تصدیق کنم. به گفته Shigeo Shingo’s هفت مرحله بهبوداعتراف به بهبود – رضایت – نقش مهمی برای مدیریت است.
در سال 1990، باب تیمی از پذیرندگان اولیه را رهبری کرد تا داستان بهبود خود را در کنفرانس سالانه انجمن برای تعالی تولید به اشتراک بگذارند – یک لحظه افتخار برای همه ما.
با خواندن این پست، آیا کسی از تیم خط مقدم شما به ذهنتان می رسد؟ ممکن است:
• فردی در شرکت شما، تأثیرگذار مانند باب، که مدیر نیست اما توانایی الهام بخشیدن و رهبری همکاران خود را در مسیر بهبود مستمر نشان داده است؟
• نه یک مدیر، بلکه شخصی از هر بخش – تولید تا فروش تا کیفیت و تامین مالی – که در فرآیندها یا بخش خود به اتلاف اعلام جنگ کرده است؟
• کسی که با شعار GBMP «همه، هر روز» زندگی می کند – با تبدیل کردن بهبود مستمر به بخشی از کار خود هر روز و در عین حال تحت تأثیر قرار دادن دیگران برای انجام همین کار؟
منتشر شده در 9 سپتامبر 2024 در پیرمرد لاغر وبلاگ
منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/innovation-article/improvement-influencers-110424.html