یک دنیای کار انعطاف‌پذیر به ارزیابی‌های عملکرد جدید نیاز دارد

با کاهش زمان چهره بین مدیران و کارمندان، بررسی عملکرد می‌تواند ارزیابی‌های مدیر را با بازخوردهای جمع‌آوری شده از اعضای تیم کارمند تکمیل کند. این می‌تواند تصویری جامع‌تر و دقیق‌تر از عملکرد کارگران و تأثیر عملکرد آنها بر طیف وسیع‌تری از اعضای تیم ارائه دهد، که ممکن است مستقیم یا بلافاصله برای مدیران قابل مشاهده نباشد.

یک راه حل بعید در بهینه سازی سیستم ارزیابی عملکرد نهفته است. انجام این کار می‌تواند اولویت‌ها را همسو کند، زمینه‌های مشترک ایجاد کند و فرهنگ سازمانی ایجاد کند که در آن ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر به مردم و کسب‌وکارها کمک می‌کند.

مدیریت تنش ها

شرکت‌های مشاوره برتر مانند BCG و Bain و McKinsey، و همچنین مایکروسافت، رضایت تیم و امتیاز خالص مشتری را به عنوان بخشی از ارزیابی عملکرد خود اندازه‌گیری می‌کنند، که می‌تواند به اندازه تحویل پروژه و عملکرد مالی وزن داشته باشد. آنها همچنین بازخورد همتا به همتا و ذینفعان داخلی را در مورد مشارکت افراد در تیم و فرهنگ و توسعه همکاران برای سنجش تأثیر همکاری می‌خواهند. این اقدامات از ایجاد جامعه حمایت می کند و به افراد کمک می کند تا از نقاط قوت منحصر به فرد یکدیگر استفاده کنند و در عین حال اطمینان حاصل شود که زمان صرف شده در دفتر هدفمند و معنادار است.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

اندازه‌گیری‌های عملکرد سنتی تمایل دارند بر معیارهای مشخص و قابل اندازه‌گیری آسان تمرکز کنند، مانند بستن معاملات، رسیدن به اهداف فروش و جذب کاربران جدید. اما در سال‌های اخیر، تحول دیجیتال، فشار پایداری و آگاهی اجتماعی رو به رشد، شرکت‌ها را فراتر از خروجی‌های مالی نگاه می‌کنند. در این زمینه وسیع‌تر، تغییر به سمت کار انعطاف‌پذیر فرصتی عالی برای شرکت‌ها است تا ارزیابی‌های عملکرد خود را با اندازه‌گیری‌های اضافی در مورد همکاری، مشارکت و مشارکت در فرهنگ سازمانی متعادل کنند.

کارگران معمولا مخالفی با رفتن به دفتر ندارند. اما با توجه به هزینه های رفت و آمد و زمان “از دست رفته” در بسیاری از جلسات حضوری، تجربه در دفتر باید به عنوان زمان با کیفیت مهم برای ایجاد فرهنگ تیمی و تقویت روابط اجتماعی با همکاران در نظر گرفته شود. برای کمک به دستیابی به این هدف، ارزیابی عملکرد می‌تواند سهم فرد را در یادگیری و توسعه دیگران، روحیه تیم و ایمنی روان‌شناختی اندازه‌گیری کند که اغلب از طریق تعاملات حضوری معنادار به دست می‌آیند.

برخی از سازمان‌ها، از جمله Google، Meta، و EY، اجازه کار از راه دور را در برخی ظرفیت‌ها ادامه داده‌اند. اما برخی دیگر از رئیس جدید توییتر، ایلان ماسک، پیروی کرده و اصرار دارند که کارمندان را به صورت تمام وقت به دفتر خود فراخوانند. برخی از جنبه‌های منفی کار انعطاف‌پذیر که اغلب به وجود می‌آیند عبارتند از: مشکلات مربوط به کار، چالش‌های لجستیکی کار ناهمزمان، فرسایش انسجام تیمی، فرهنگ و همکاری، و خطر از دست دادن انگیزه کارکنان.

بدون اقدامات مناسب، ناهماهنگی ها به طور قطعی رخ می دهد. به عنوان مثال، گزارش جدید آینده کار مایکروسافت در سال 2022 نشان داد که کارکنان و مدیران اغلب بهره وری را متفاوت تعریف می کنند. را شاخص روند کاری 2022 مایکروسافت نشان داد که در حالی که 80 درصد از کارمندان از زمان دور شدن از راه دور افزایش بهره وری کوتاه مدت را گزارش کردند، 54 درصد از رهبران کسب و کار نسبت به تأثیرات منفی ابراز نگرانی کردند.

بهترین سازمان‌ها از شاخص‌های KPI استفاده می‌کنند که نتایجی را که تیم باید به دست آورد، مانند رضایت و حفظ مشتری، بهبودهای عملیاتی و هزینه‌های جذب کاربر، اندازه‌گیری می‌کند. این می تواند به کارکنان کمک کند تا اهداف سطح سازمان را درک کنند، نقش متناظر خود را تعریف کنند و به آنها اجازه دهد تصمیم بگیرند که چگونه از زمان خود برای رسیدن به آن اهداف بهترین استفاده را ببرند. با هدایت رفتارها به سمت راه‌حل‌های بلندمدت، ارزیابی‌های مبتنی بر نتیجه می‌توانند کار بسیار بهتری نسبت به مدل‌های مرسوم برای تضمین موفقیت مداوم برای شرکت انجام دهند.

اتخاذ یک سیستم ارزیابی مبتنی بر نتیجه – به جای سیستمی که بر شاخص های کلیدی بهره وری مانند تعداد ساعات کار یا زمان صرف شده برای هر تماس مشتری تأکید می کند، که کمتر در یک محیط کاری انعطاف پذیر کاربرد دارد – می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. همچنین می تواند گفتگو را به سمت حل مشکلات جمعی سوق دهد و بین مدیران و گزارش های آنها اعتماد ایجاد کند.

تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1392 – 12:02

این را می توان از طریق یک فرآیند ارزیابی که در توسعه حرفه ای کارکنان سرمایه گذاری می کند، انگیزه های درونی آنها را مهار می کند و آنها را با پاداش ها، به رسمیت شناختن و فرصت های جدید جذاب پیوند می دهد، بهبود یابد. به عنوان مثال، متخصصان تک مشارکت کننده که از کار خود لذت می برند، ممکن است ترجیح دهند از طریق یک جایزه شرکت از سوی مدیرعامل به جای ارتقاء به نقش مدیریتی، به رسمیت شناخته شوند. یک سرپرست باتجربه ممکن است از راهنمایی همکاران جوان‌تر رضایت بیشتری کسب کند تا اینکه وظیفه نظارت بر پروژه‌های بیشتری را بر عهده داشته باشد.

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

برای مثال گروه لگو استفاده می کند نبض مشتری، یک معیار کلیدی است که تعامل کاربران نهایی خود را در بین عملکردها اندازه گیری می کند. این اندازه گیری مستمر به طور مستقیم و دوره ای از مصرف کنندگان آنها جمع آوری می شود و کل شرکت را بر محرک ارزش اصلی متمرکز می کند: تعامل مشتری با محصولشان.

همیشه تنش ها و ناهماهنگی های ذاتی بین اهداف کارفرما و کارمند وجود داشته است. بسیاری از آنها اکنون با کار فلکسی تقویت شده اند. مدیران ممکن است یک محیط کار حضوری را به دلایل کنترل و سهولت هماهنگی ترجیح دهند. کارکنان تمایل دارند راحتی و کارایی و همچنین همکاری معنادار را در اولویت قرار دهند. سازمان ها به عملکرد، فرهنگ و توسعه استعدادها اهمیت می دهند.

برای پرورش فرهنگ تیمی در میان کار ناهمزمان، سیستم‌های ارزیابی جدید می‌توانند به مشارکت افراد در تیم و فرهنگ سازمانی خود به عملکرد مالی شرکت توجه کنند. این می تواند ارتباطات و هماهنگی را بهبود بخشد و از توسعه سیلوها جلوگیری کند که می تواند حس تعلق را از بین ببرد.

این مقاله توسط منتشر شد INSEAD در 17 مه 2023.

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/management-article/flexi-work-world-needs-new-performance-appraisals-060823.html

سیاست‌های ساده برای وادار کردن کارگران به محل کار ممکن است باعث ایجاد احساسات منفی شود. ایجاد یک سیستم بررسی عملکرد مبتنی بر نتیجه می‌تواند شرکت‌ها را در مسیر مؤثری برای آینده کار انعطاف‌پذیر هدایت کند.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

بنابراین شرکت‌ها باید در سیاست‌های ارزیابی خود پیچیده‌تر شوند تا کارگران را بهتر درگیر کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، اولویت‌بندی رشد فردی بر اهداف عملکرد و کارایی موجود است.

ارزیابی عملکرد مدتهاست که جنبه حیاتی عملکرد کسب و کار و مدیریت استعداد بوده است. آنها علاوه بر ازدواج با اهداف فردی و سازمانی، به پیشبرد سازمان به طور جمعی در طول دوره های تغییر کمک می کنند.

از آنجایی که زمان چهره بین مدیران و کارمندان به دلیل کار انعطاف‌پذیر کاهش یافته است، بررسی‌های مکرر می‌تواند تعامل و ارتباط منظم را با وجود شکاف فیزیکی تسهیل کند. مدیران مؤثر تمایل دارند پس از رویدادهای مهم بر ارائه بازخورد فوری و عملی برای کمک به بهبود کارکنان تمرکز کنند. چنین بازخوردهای مکرر و سازنده ای کاملاً در تضاد با رویکرد معمول “نگهداری سوابق” است که به سادگی شواهد دستاوردها و اشتباهات را ثبت می کند.

پرورش فرهنگ تیمی و رفاقت

این اندازه‌گیری مشترک زبان مشترکی را برای هم‌ترازی در مقر جهانی Lego دانمارکی در Billund، دفتر دیجیتال در کپنهاگ، کانال‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی ایجاد می‌کند. این سیلوهای عملکردی، موانع خط تولید، مرزهای جغرافیایی و اختلافات منطقه زمانی را از بین می برد و همه را حول یک هدف مشترک متحد می کند. در همین حال، معیارهای مالی مانند EBIT (سود قبل از بهره و مالیات) کمتر از 30 درصد در سیستم ارزیابی مدیران ارشد شرکت را تشکیل می دهند.

سرمایه گذاری روی کارمندان

علاوه بر این، شرکت ها می توانند جدول زمانی فرآیند ارزیابی خود را تغییر دهند. به جای انجام یک یا دو بررسی بزرگ سالانه، مدیران می‌توانند بررسی‌های کوچکتر و مکرر را با اعضای تیم آغاز کنند. برای مثال، گوگل به سرپرستان توصیه می‌کند که با کارمندان در مورد آرزوهای شغلی، زمینه‌های توسعه و فرصت‌هایشان به صورت دوره‌ای گفتگو کنند.

دهه ها تحقیق توسط رفتارشناسان سازمانی ادوارد ال دسی و دیگران نشان داده است که عوامل بیرونی، مانند پاداش ها و دستمزدها، می تواند بهره وری و کیفیت را برای کارگران یدی بهبود بخشد. اما برای کارهایی که از نظر فکری چالش برانگیزتر هستند و به مهارت های حل مسئله خلاقانه نیاز دارند، انگیزه های درونی عموما موثرتر هستند.

شرکت‌هایی که می‌خواهند کارکنان با استعداد را در یک چشم‌انداز شدید رقابتی حفظ کنند، باید به طور مستمر در توسعه افراد خود سرمایه‌گذاری کنند و اطمینان حاصل کنند که ارزیابی عملکرد می‌تواند کارکنان را برای ارتقای مهارت‌های خود و رشد حرفه‌ای ترغیب کند. اما کار ترکیبی با ایجاد حس فاصله بین کارمندان و مدیرانشان، این اهداف را به چالش می کشد.

به طور خلاصه، سیستم ارزیابی عملکرد ایده‌آل برای دنیای کار انعطاف‌پذیر باید طیفی از عوامل فراتر از اندازه‌گیری صرفاً عملکرد و بهره‌وری را در نظر بگیرد. باید مراقبت از رفاه و رشد افراد، پرورش اعتماد و رفاقت در تیم ها و بین تیم ها، ایجاد امنیت روانی و ایجاد یک فرهنگ سازمانی که نوآوری را تشویق می کند، در اولویت قرار دهد.

مدیریت

یک دنیای کار انعطاف‌پذیر به ارزیابی‌های عملکرد جدید نیاز دارد

معیارهای مناسب می تواند اهداف را در ترتیبات کاری انعطاف پذیر تراز کند

زمانی که شرکت چندملیتی فرانسوی اشنایدر الکتریک بازخورد 360 درجه را برای همه مدیران ارشد اجرا کرد، 85 درصد کارمندان گفتند که آنها دریافتند که این رویکرد به آنها تجربه کاری مثبت تری می دهد و به طور کلی مشارکت کارکنان را تقویت می کند. نتایج به منظور ایجاد حس اثربخشی رهبری و تکامل فرهنگ در سراسر شرکت، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاشته می‌شوند. این به کارمندان پوستی در بازی و سهمی در شرکت می دهد، حتی اگر همه آنها به صورت ناهمزمان کار کنند.