چگونه اهداف تجاری را با محدودیت‌های سیستم چشم‌انداز هماهنگ کنیم

اولین بار در 28 مه 2023 منتشر شد engineering.com

همچنین، رویه‌های پذیرش اپراتور و برنامه‌نویسی اغلب به مشتری واگذار می‌شود تا کارایی و قدرت کلی سیستم را به خطر بیاندازد. مسئولیت آزمایش و اجرای نهایی می‌تواند به عهده مهندس کنترل‌ها و فرآیند باشد و منجر به مهندسی مجدد برنامه‌ها و مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای شود که نیاز به عیب‌یابی گسترده دارد.

نقش طراحی، آزمایش و بهینه سازی

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

آیا می توان یک سیستم بینایی با قیمت مناسب با نرخ موفقیت بالا، قابلیت نگهداری خوب، قابلیت تنظیم آسان و قابلیت برنامه ریزی پیاده سازی کرد؟ این بستگی به نحوه درک همسویی بین اهداف تجاری و توانایی فنی دارد. استفاده نادرست از الزامات واقعی که خارج از توانایی فناوری است می تواند فاجعه بار باشد. می توان به یک سیستم مقاوم در برابر خطا و بدون خطا دست یافت، اما با هزینه زمانی و سرمایه گذاری مالی همراه است که برخی از تولیدکنندگان ممکن است در انجام آن تردید کنند.

محدودیت های دوربین

نوآوری

چگونه اهداف تجاری را با محدودیت‌های سیستم چشم‌انداز هماهنگ کنیم

آزادسازی پتانسیل این فناوری با طراحی، آزمایش و همکاری

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/innovation-article/how-align-business-goals-vision-system-limitations-062723.html

پیاده‌سازی سیستم‌های بینایی شامل کاربردهایی مانند اسکن بارکد دو بعدی، تشخیص الگو و کاراکتر، اندازه‌گیری و اثبات خطا می‌شود. در طول سال ها، معرفی این سیستم ها به محیط های صنعتی موضوع بحث های زیادی بوده است.

با اذعان به اهمیت آزمایش کامل، تجزیه و تحلیل جامع میزان شکست و نیاز به سازگاری، سازندگان می توانند اجرای موفقیت آمیز سیستم های بینایی را تضمین کنند. زمان لازم برای دستیابی به یک سیستم بینایی با کارایی بالا احتمالاً طولانی‌تر از آنچه در شروع پروژه برنامه‌ریزی کرده‌اید است، اما مزایای بلندمدت بهره‌وری، کیفیت و کارایی عملیاتی آن را به یک تلاش ارزشمند تبدیل می‌کند.

یک برنامه رایج استفاده از دوربین برای خواندن بارکدهای ردیابی است. دوربین های ثابت هرگز نمی توانند به نرخ خواندن 100% دست یابند و در نتیجه خط تولید ناخواسته متوقف می شود. انسداد (از گرد و غبار، خاک، مایع خنک‌کننده)، نور ضعیف، ناهماهنگی دوربین، یا بارکدهای آسیب دیده نیز می‌تواند باعث خوانش نادرست شود. برای جبران این چالش ها، اسکنرهای پشتیبان دستی اغلب در ایستگاه های مختلف مستقر می شوند. در حالی که گوشی های هوشمند به راحتی به دوربین به عنوان مشکل اشاره می کنند، مشکل اصلی اغلب در خود کیفیت تصویر نهفته است.

اگرچه چشم انداز می تواند بسیاری از جنبه های عملیات تولید و مونتاژ را افزایش دهد، اجرای عملی این سیستم ها اغلب از اهداف مورد انتظار فاصله دارد. چشم انداز نادرست معمولاً نتیجه عدم هماهنگی اهداف تجاری و فنی است که منجر به معماری ای می شود که نیازهای سازمان را برآورده نمی کند.

هدف و نتایج مورد انتظار را درک کنید

شبیه سازی ابزار ارزشمندی است که می تواند در پشت صحنه برای اعتبارسنجی راه حل ها قبل از اجرا یا بعد از تغییر استفاده شود. اما شبیه سازی نمی تواند به طور کامل جایگزین آزمایش زنده شود. بنابراین، هر گونه تغییری در دوربین باید اجرای یک بای پس را نیز تا زمانی که پارامترهای جدید به طور کامل بررسی شوند، تحریک کند.

متعادل کردن هزینه و عملکرد

منسیستم‌های بینایی ماشین صنعتی از دوربین‌های با وضوح بالا، الگوریتم‌های پردازش تصویر و هوش مصنوعی برای بهبود کنترل کیفیت، خودکارسازی بازرسی‌ها و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید با دقت و کارایی استفاده می‌کنند.

برخورد با این سیستم ها به عنوان یک نیاز کلی پروژه، بر خلاف برآورده کردن اهداف تجاری یا فنی خاص، مشکلاتی را برای OEM ها ایجاد می کند. برنامه های فشرده می تواند محیط توسعه شتابزده را مجبور کند و منجر به مشخصات ضعیف و آزمایش ناقص شود. از آنجایی که بسیاری از OEM ها فاقد تخصص چشم انداز تخصصی هستند و به پشتیبانی تامین کننده متکی هستند، پیاده سازی بدون تست قابلیت اطمینان یا تکرارپذیری مناسب یک خطر جدی است. در نتیجه، سیستم‌های غیراستاندارد قبل از اینکه بتوانند به‌طور مؤثر تولید را پس از نصب در محل مشتری پشتیبانی کنند، نیاز به تجدید نظر زیادی دارند. این سیستم از الزامات تجاری واقعی، فاقد عملکرد، دوام یا قابلیت نگهداری است.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

موفقیت سیستم‌های ویژن به طراحی، آزمایش، بهینه‌سازی برنامه‌ها و مستندات دقیق نیازمندی‌ها متکی است. علیرغم تلاش مهندسان برای یافتن راه حل های مقرون به صرفه که الزامات را برآورده می کند، اجرای ضعیف در سطح OEM می تواند این تلاش ها را تضعیف کند. دوربین های باکیفیت به تنهایی نمی توانند فرآیندهای طراحی و تست غیربهینه را جبران کنند.

یکی دیگر از جنبه های حیاتی که باید در نظر گرفت، درک میزان شکست است. تنظیماتی که در یک سیستم بینایی برای افزایش عملکرد انجام می‌شود، ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا مؤثر واقع شوند، حتی در نرخ شکست به اندازه 1 در 10000 قطعه. هر گونه اصلاحی می تواند به طور ناخواسته تعداد ردها را افزایش دهد و تنها پس از اجرای هزاران قسمت است که می توان تأثیر هر تغییری را به اندازه کافی ارزیابی کرد.

این قطع ارتباط بین اهداف تجاری و معماری سیستم حاصل می‌تواند به یک مسئله اصلی برای تیم پیاده‌سازی تبدیل شود. من با مدیران کارخانه صحبت کرده‌ام که از اجازه دادن دوربین‌ها به امکاناتشان ابراز پشیمانی کرده‌اند، زیرا نرخ واقعی خرابی دوربین باعث مقدار غیرقابل قبولی از زمان دانلود و از دست رفتن تولید شده است. توجه به این نکته مهم است که نارضایتی نتیجه کیفیت یا هدف سیستم چشم انداز نیست، بلکه ناشی از عدم درک محدودیت های فناوری، همراه با انتظارات عملکرد غیرواقع بینانه است.

اهمیت اجرای موثر

تنظیم دقیق گسترده پس از نصب ضروری است. اما به دلیل محدودیت زمانی، این مرحله اغلب با عجله انجام می شود که منجر به ناامیدی و شکست می شود. این رویکرد عجولانه از دستیابی به درک جامعی از عملکرد و عملکرد سیستم بینایی و همچنین محدودیت‌های آن جلوگیری می‌کند. تست پذیرش کاربر باید شامل شبیه سازی دقیق، آزمایش و تجزیه و تحلیل نتایج باشد. ارزیابی ریسک باید قبل از هر گونه تغییر در پارامترهای دوربین پس از خرید انجام شود، و این اصلاحات فقط باید پس از بررسی کامل اعمال شوند.

دو راهی