نقشه راه برای پیاده سازی فناوری پیکربندی

به بلوک‌های ساختمانی (یعنی سیستم‌های موجود) که می‌خواهید در این سیستم جدید و یکپارچه قرار دهید نگاه کنید: سیستم‌های فروش، مهندسی، و ساخت و سیستم‌های کوچک‌تر شما با داده‌های خاص خود. هنگامی که تعیین کردید چه بلوک هایی دارید، یک نمای کلی خوب دریافت کنید. با این حال، اینجاست که بسیاری از شرکت‌ها کوتاهی می‌کنند، زیرا معمولاً آنها حتی نمی‌دانند بلوک‌های سازنده‌شان چیست. اگر به یک شرکت تولیدی بزرگ نگاه کنید، فقط سه سیستم اصلی وجود ندارد – صدها سیستم وجود دارد.

نگاشت مجموعه کدها بسیار سخت شد. یک طرح بهتر این است که تعیین کنید کدام یک از کدها یا اصطلاحات غالب است و آن را برنده بنامید. سپس بخش های دیگر آن کد را اتخاذ می کنند.

تعیین کنید که کدام سیستم ها صاحب کدام داده هستند

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که همه داده ها را از یک مکان متمرکز مصرف می کنند. این بدان معناست که به جای اینکه به افراد اجازه دهید داده های خود را بسازند و فقط داده های خود را مصرف کنند، باید به آنها اجازه دهید داده های خود را بسازند اما آنها را در یک مجموعه داده مشترک مشارکت دهید و سپس آن داده ها را از استخر مشترک مصرف کنید.

راه موفقیت

اولین قدم این است که سیستم هایی را که در اختیار دارید ارزیابی کنید و تعیین کنید کدام یک از آنها شامل داده هایی است که برای تعریف محصول شما برای شما حیاتی است. پس از اتمام آن، می توانید کار اصلی را شروع کنید، که با توسعه یک زبان مشترک شروع می شود – اساساً یک پایه ویژگی.

با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم می‌دانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکت‌های رسانه‌ای اجازه می‌دهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/customer-care-article/road-map-implementing-configuration-technology-061223.html

مراقبت از مشتری

نقشه راه برای پیاده سازی فناوری پیکربندی

یک واژگان مشترک ایجاد کنید

اگر یک شرکت داخلی هستید، احتمالاً با سیستم مهندسی شروع خواهید کرد. و اگر خارج از داخل هستید، احتمالاً با سیستم فروش خود شروع می کنید و آن را اختیار کد خود می کنید. اگر هر سیستم دیگری همپوشانی با آن باشد، به سیستم فروش اشاره می‌کنید و این موضوع را مطرح می‌کنید که این سیستم غالب شما برای دیکته کردن واقعیت نحوه عملکرد شرکت است.

اما CLM فقط به اندازه داده های ارائه شده خوب است. ایجاد یک نقشه راه برای پیکربندی نیاز به کار اولیه دارد، اما نتایج ارزش تلاش را دارد. برای حذف سیلوها، تعریف یک زبان مشترک و به جریان انداختن داده ها از دستورالعمل های مورد بحث در بالا استفاده کنید.

اما چگونه این سفر را آغاز می کنید؟ شما باید یک نقشه راه برای پیکربندی ایجاد کنید که شامل چندین مرحله است.

ایجاد زبان مشترک

خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که راننده شرکت را مشخص کنید. آیا شما یک شرکت بازارمحور، «بیرون به درون» هستید یا شرکتی مهندسی، محصول محور، «درون به بیرون» هستید؟ این مشخص می کند که چه جریانی داده در کدام جهت جریان دارد و چه سیستم غالبی خواهد بود که در مورد برخی از این کدها تصمیم می گیرد.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

مرحله بعدی جمع آوری تمام داده ها است: پیکربندی، فروش و سایر بخش های مرتبط. این بدان معناست که شما باید نحوه جریان داده و در کدام دنباله را تعریف کنید. بنابراین، در مورد فرآیندهای مدیریت تغییر در بخش‌های مختلف که تصمیم می‌گیرند چه چیزی و کدام دنباله را تعیین می‌کنند، چیزهای زیادی وجود دارد.

مدیریت چرخه عمر پیکربندی شامل مدیریت و کنترل موثر کل طول عمر یک آیتم پیکربندی برای یک محصول، از برنامه ریزی و طراحی اولیه تا استقرار، نگهداری، و در نهایت بازنشستگی یا دفع آن است. این شامل اطمینان از اینکه پیکربندی ها به درستی ایجاد، نظارت، به روز رسانی و بازنشستگی در طول چرخه عمر خود هستند.

هنگام مدیریت محصولاتی که می توانند به روش های مختلف پیکربندی شوند تا نیازهای مشتری را برآورده کنند، سیستم های مدیریت چرخه عمر پیکربندی (CLM) قدم منطقی بعدی است. CLM داده‌ها را از سیلوهای ERP، PLM و CRM افزایش می‌دهد تا کل کسب‌وکار بتواند پیکربندی‌های محصول را مشاهده کند و در سیستم‌ها در زمان واقعی، تنها با استفاده از داده‌های 100 درصد قابل اعتماد، همکاری کند.

شما باید این زبان را ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه با صدای یکسان در سراسر دپارتمان ها صحبت می کنند، که معنای یکسان برای همه بخش ها یکسان است. برای مثال، مهندسی اغلب از اصطلاحات متفاوت از فروش استفاده می کند. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که همه کارکنان شرکت شما مهندس نیستند. ایجاد یک واژگان مشترک برای بحث در مورد محصولات شما که هم جنبه های فنی و هم الزامات مصرف کننده را در بر می گیرد برای تجزیه سیلوها ضروری است.