با این حال، کسی باید برای این محتوا هزینه کند. و اینجاست که تبلیغات وارد میشود. بیشتر مردم تبلیغات را یک مزاحم میدانند، اما آنها علاوه بر اینکه به شرکتهای رسانهای اجازه میدهند سرپا بمانند، عملکرد مفیدی نیز دارند. آنها شما را از محصولات و خدمات جدید مرتبط با صنعت خود آگاه می کنند. همه تبلیغات در خلاصه کیفیت مستقیماً برای محصولات و خدماتی که اکثر خوانندگان ما به آن نیاز دارند اعمال شود. شما تبلیغات خودرو یا مکمل های سلامتی را نخواهید دید.
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، اولین ساختگی تست تصادف زن تنها در سال 2022 معرفی شد که توسط مهندس سوئدی آسترید لیندر ساخته شد. این ساختگی برای مدل سازی عمدی آناتومی زنانه طراحی شده است، نه اینکه نسخه کوچک شده ای از یک مرد باشد. این تفاوتهای کلیدی به تست ایمنی خودرو اجازه میدهد تا کمربند ایمنی، موقعیت صندلی و دیگر عناصر طراحی اصلی را در رابطه با یک چهره واقعی زن ارزیابی کند.
شبیه سازی مدل بدن انسان
برای بهبود بیشتر نمایشهای متفاوت واقعی در تست تصادف، شرکت مدلسازی و شبیهسازی فیزیک پیشبینیکننده ESI Group مدلهای دیجیتال بدن انسان را ارائه میدهد. این مدل ها را می توان در شبیه سازی تصادف به عنوان بخشی از ارزیابی های ایمنی استفاده کرد. در تئوری، می توان از آنها برای شبیه سازی هر جنسیت، اندازه، سن، وزن یا شرایط برای ارزیابی بهتر ایمنی خودرو استفاده کرد. این به انعطاف پذیری بیشتری در فرآیند تست اجازه می دهد و می تواند به شرکت ها کمک کند تا به طور مداوم ایمنی وسایل نقلیه خود را ارزیابی کنند. ESI با انجام تست تصادف مجازی در فولکس واگن پولو در سال 1985، سال ها در این زمینه پیشتاز بوده است.
بر خلاف آدمکهای فیزیکی سنتی، مزیت شبیهسازی واقعاً به توانایی آن در تغییر و بکارگیری سریع آن مربوط میشود. سن، جنسیت، قد، وزن، تفاوت اندام و موارد دیگر همه در مدل بدن انسان قابل تغییر هستند. سپس، در طول پردازش پس از پردازش، مهندسان می توانند آسیب های داخلی و خارجی ناشی از تصادف را با دقت بیشتری ارزیابی کنند. با شبیه سازی، خود خودرو نیز می تواند اصلاح شود تا ببیند چه تغییراتی ممکن است از این صدمات در بدنه های مختلف جلوگیری یا تشدید کند.
Dعلیرغم آزمایش های دقیق ایمنی وسایل نقلیه، ارزیابی های فعلی نمی تواند به اندازه کافی از زنان در صورت تصادف محافظت کند. در سال 2021، مطالعه ای که توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه منتشر شد، نشان داد که میزان مرگ و میر زنان 20 تا 28 درصد بیشتر از مردان در هنگام تصادفات جاده ای است. همچنین زنان 37 تا 73 درصد بیشتر از مردان پس از تنظیم سرعت و سایر عوامل در تصادفات رانندگی آسیب جدی می بینند. این تفاوت، حداقل تا حدی، به دلیل عدم توجه به تیپهای بدن و آناتومی زنانه در طول تست ایمنی خودرو است.
بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.
واضح است که همه تصادفات اتومبیل – و قربانیان آنها – یکسان نیستند. در اینجا آمده است که چگونه دولت ها و شرکت ها می توانند از شبیه سازی برای تلاش برای ایمنی و نمایندگی بهتر استفاده کنند.
عدم حضور زنان در ایمنی خودرو
به عنوان مثال، یک کمربند ایمنی را در نظر بگیرید. اگرچه یک پسر جوان و یک زن بالغ می توانند از نظر قد و وزن مشابه باشند، اما قدرت لگن یک زن بالغ به شدت با یک کودک در حال رشد متفاوت است. موقعیت لگن نیز می تواند به طور چشمگیری در یک زن باردار یا آنهایی که دارای تفاوت اندام هستند تغییر کند. همه این عوامل به طور قابل توجهی با ساختگی تست تصادف معمولی متفاوت است، اما احتمالاً بر نحوه محافظت و یا حتی آسیب رساندن کمربند ایمنی به کسی در هنگام برخورد تأثیر می گذارد.
گام بزرگ بعدی تایید مقررات برای شبیه سازی با استفاده از مدل های بدن انسان است. برای آزمایش های شبیه سازی شده، توجه به مقررات ایمنی مورد نیاز برای وسایل نقلیه امروزی بسیار مهم است. در این مورد، مزیت مدل بدن انسان نسبت به آزمایش فیزیکی، توانایی مدلسازی مدلهای مختلف خودرو و گروهی متنوع از افراد بدون به خطر انداختن افراد یا اموال است. هدف نهایی حفظ سلامت و ایمنی همه سرنشینان خودرو است، نه فقط آنهایی که متوسط در نظر گرفته می شوند.
خلاصه کیفیت برای محتوای آن از خوانندگان هزینه ای دریافت نمی کند. ما معتقدیم که اخبار صنعت برای شما مهم است که کار خود را انجام دهید، و خلاصه کیفیت از کسب و کارهای مختلف پشتیبانی می کند.
یک مسافر زن و راننده مرد در شبیه سازی رانندگی. (تصویر با اجازه ESI.)
طبق گزارش 2021 Statista، زنان کمی بیش از نیمی از رانندگان در ایالات متحده را تشکیل می دهند. با این حال، آزمایش تصادف به طور سنتی بر روی نمونههای اولیه فیزیکی مبتنی بر قد و هیکل مردانه است. ساختک اصلی تست تصادف، سیرا سام، برای آزمایش صندلی های اجکتور برای اهداف هوافضا طراحی شده است. از آنجایی که بیشتر خلبانان در آن زمان مرد بودند، این ساختگی برای نشان دادن بدن مرد ساخته شد.
در ESI، هدف ایجاد مدلهای بدن انسان است که بتواند هر جنبه از تجربه انسانی را، چه درونی و چه خارجی، واقعی شبیهسازی کند. بنابراین، بهجای در نظر گرفتن موقعیت بدن انسان در هنگام تصادف، ESI میخواهد مدل بتواند محل قرارگیری اندام، تراکم استخوان و سایر عواملی را که میتوانند بر سلامت مسافر در تصادف تأثیر بگذارند، در نظر بگیرد.
یک کودک شبیه سازی شده در صندلی ماشین رو به عقب. (تصویر با اجازه ESI.)
بنابراین، این مدل های پیچیده چگونه ساخته می شوند؟ در درجه اول با عکاسی دقیق برای توسعه شبیه سازی مبتنی بر نرم افزار. سپس، مهندسان می توانند تصویربرداری پزشکی مانند MRI و اشعه ایکس را برای تسهیل مدل سازی اندام های داخلی و آناتومی ادغام کنند.
قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.
گروه ESI به engineering.com اطلاع داد که برای توسعه یک مدل بدن انسان با دقت کافی برای آزمایش ایمنی، بر روی مدلهای نرمافزاری موجود، از جمله Toyota Human Model for Safety (THUMS) و کنسرسیوم جهانی مدلهای بدن انسان (GHBMC) کار میکند. اگرچه THUMS رایگان و منبع باز است، مدل های GHBMC فقط برای خرید در دسترس هستند. با این مدل های موجود، ESI در تلاش است تا مدل هایی بسازد که تا حد امکان قابل استفاده و دقیق برای شرکت های خودروسازی باشد. چندین چالش حیاتی از این کار پدید میآیند، از جمله اطمینان از اینکه مدل دقیق، پیوسته است و میتواند به طور واقعی در یک وسیله نقلیه شبیهسازی شده قرار گیرد.
مراقبت از مشتری
در نهایت، زنان در تست خودرو حضور دارند
شبیه سازی دیجیتال در بهبود ایمنی خودرو کلیدی است
اما قد و وزن تنها فاکتورهایی نیستند که باید هنگام ارزیابی آسیب احتمالی در تصادف اتومبیل در نظر گرفت. جنسیت، سن و برخی شرایط سلامتی می تواند بر قدرت ماهیچه ها و استخوان ها، مرکز ثقل افراد و موقعیت آنها در ماشین تأثیر بگذارد. این تفاوتها هستند که احتمالاً به نتایج ضعیفتر برای زنان در تصادفات رانندگی کمک میکنند.
از دهه 1970، آزمایش برای استفاده از یک پایه برای ساختگی ماده سازگار شده است. متأسفانه، این فقط یک نسخه کوچک شده از آدمک مردانه بود. چقدر کوچک؟ با اندازه یک دختر 12 ساله متوسط - یا کوچکترین 5٪ از جمعیت زن مطابقت دارد. با آزمایش این آدمک در ارتباط با آدمک نر صدک 95، اعتقاد بر این بود که این آزمایش به اندازه کافی دقیق خواهد بود تا از اکثر جمعیت محافظت کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ – ۱۲:۰۲
اگرچه برخی از شرکتهای خودروسازی عمداً از چند آدمک در تست ایمنی خودرو خود استفاده میکنند، آزمایشهای تصادفی که از ساختگی استاندارد اندازه مردانه استفاده میکنند معمولاً تنها ارزیابی لازم برای رعایت بسیاری از مقررات است. خوشبختانه، شبیهسازی با استفاده از مدلهای دقیق بدن انسان میتواند محیط آزمایشی عادلانهتری را ممکن کند.
فلورانس باره، نماینده عمومی Women@ESI و رئیس ستاد کریستل دو روورای، مدیر عامل گروه ESI، میگوید: «نقش دیجیتالیسازی در تضمین ایمنی بزرگراهها را نمیتوان نادیده گرفت. با ترکیب مورفولوژی های متنوع در شبیه سازی ها، نمونه سازی مجازی می تواند بهتر از کل جمعیت محافظت کند. اگرچه صنعت خودرو به طور گسترده نمونهسازی مجازی را پذیرفته است، استفاده از مدلهای انسانی مجازی که طیف گستردهای از مورفولوژیها را به خود اختصاص میدهند، اختیاری است. بنابراین، قانونگذاران باید نقش فعالی در تشویق اتخاذ سیستماتیک این شیوهها برای اطمینان از ایمنی مطلوب برای همه کاربران، صرفنظر از جنسیت یا شکل بدن، ایفا کنند.»