بهره‌وری تولید: سخت‌تر، هوشمندانه‌تر کار کردن و ظاهر شدن

بهبود بهره وری تصادفی نیست، بلکه عمدی و برنامه ریزی شده است. بهره وری ناشی از تعهد به تعالی عملیاتی، یک استراتژی اندیشیده شده و استقرار مؤثر است. در اولین قدم، شرکت ها باید بهره وری خود را اندازه گیری و نظارت کنند. افزایش بهره وری مستلزم کار در چندین جبهه حول چهار T است: فناوری، استعداد، تکنیک ها و خط برتر.

با تشکر،
خلاصه کیفیت

منبع: https://www.qualitydigest.com/inside/lean-column/manufacturing-productivity-working-harder-smarter-and-showing-062023.html

گزارش OECD، “مطالعه در مورد آینده بهره وری” اشاره می‌کند که «بهره‌وری به جای «سخت‌تر کار کردن» به معنای «هوشمندانه‌تر کار کردن» است. این نشان دهنده توانایی ما برای تولید خروجی بیشتر با ترکیب بهتر ورودی ها، به دلیل ایده های جدید، نوآوری های تکنولوژیکی و مدل های تجاری است.

این شامل کاهش هزینه ها، رشد خط برتر، پذیرش فناوری های جدید، اتخاذ شیوه های مدیریتی جدید و سرمایه گذاری در ارتقاء مهارت ها و تکنیک های نیروی کار است. همچنین شامل حرکت به سمت بازارهای جدید و با ارزش افزوده بالاتر است. تسهیل توسعه سریعتر محصولات جدید و با ارزش افزوده بالاتر (از جمله محصولات افزایش یافته خدمات)؛ نوآوری محصول، فرآیند و مدل کسب و کار؛ و سرمایه گذاری هوشمندانه در فناوری، آموزش، و تولید ناب برای بهبود بهره وری.

همانطور که پیتر دراکر سال ها پیش مشاهده کرد، “بدون اهداف بهره وری، یک کسب و کار جهت ندارد. بدون اندازه‌گیری بهره‌وری، کنترلی ندارد.» متأسفانه، ما این هدف را از دست داده ایم. نزدیک به 45 سال پیش، کمیسیون MIT گزارش ساخت آمریکا یک نتیجه شوم را مطرح کرد: «برای خوب زندگی کردن، یک ملت باید خوب تولید کند… صنعت آمریکا آنطور که باید تولید کند، تولید نمی کند یا مانند صنایع در… کشورهای دیگر تولید را یاد گرفته اند. اگر درست باشد… و این روند را نمی توان معکوس کرد… استاندارد زندگی آمریکا باید این جریمه را بپردازد.»

حرکت رو به جلو

ما بر روی فناوری‌ها و سیاست‌های جدید تمرکز می‌کنیم بدون اینکه فکر کنیم که چگونه آنها ترکیب می‌شوند یا اثرات مرتبطی دارند که باعث بهبود بهره‌وری می‌شود، که محرک اصلی سود، چک‌های حقوق، بهره‌وری و عملکرد اقتصاد خرد و کلان است. رابرت سولو یک بار پیشنهاد کرد که در دهه 1990، کامپیوترها همه جا بودند، به جز در تعداد بهره وری. ما امروز در همان نقطه هستیم ما بسیاری از فناوری‌های جدید را می‌بینیم، اما من نمی‌بینم که آنها در اعداد ظاهر شوند. جوهر زیادی ریخته می‌شود (یا بایت‌های ورودی) که از این یا آن فناوری به عنوان گلوله نقره‌ای حمایت می‌کند، یا از آموزش و ابتکارات نیروی کار به عنوان نیروانای جدید استقبال می‌کند. آنها راه حل هایی با حفره کوچک هستند زمانی که ما نیاز به مهتاب داریم. هیچ راه حل تک یا گلوله نقره ای وجود ندارد.

قول ما: خلاصه کیفیت فقط تبلیغات ثابتی را نشان می دهد که هرگز محتوا را پوشش نمی دهد یا پوشان نمی دهد. آنها هرگز سر راه شما قرار نمی گیرند. آنها برای خواندن شما وجود دارند یا نه.

بنابراین لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را برای سایت ما خاموش کنید.

شرکت ها باید تمرکز خود را از صرفاً مدیریت هزینه ها به سمت بهبود و افزایش بهره وری تغییر دهند. این یک انتخاب باینری نیست. اگر ما بهره وری را رشد دهیم، سود و دستمزد رشد خواهد کرد. این یک چرخه با فضیلت است.

بسیاری از این محرک های بهره وری می توانند تحت تأثیر خود شرکت ها قرار گیرند. با این حال، چالش همچنان باقی است: مدیران، کارکنان و سایرین سازمان برای بهبود عملکرد چه کاری می توانند انجام دهند؟ این هم چالش و هم فرصت است.